رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

یکی از پرکاربردترین انواع بطری های پلاستیکی، بطری پت است که به دلیل داشتن مزیت های خیلی زیاد، کاربرد وسیعی نیز در صنایع مختلف دارا است. اگر حروف اول پلی اتیلن ترفتالات را در کنار هم بگذارید، به کلمه PET خواهید رسید. هر چند ممکن است شناخت خوبی از بطری پت نداشته باشید، اما با این حال در حال حاضر هم احتمالا در حال استفاده از یکی از نمونه های آن می باشید.

در این مقاله سعی داریم تا سیر تا پیاز اطلاعات مربوط به بطری پت را با شما در میان بگذاریم. این مهم باعث می شود تا در از این پس با آگاهی بیشتری از بطری پت استفاده کنید. هم چنین این اطلاعات باعث می شود تا تصورات غلط موجود درباره انواع بطری پلاستیکی را نیز در ذهن خود از بین ببرید.برای اطلاع از قیمت عمده بطری پت با ما در ارتباط باشید.

بطری پت چیست؟

پلی اتیلن پر کاربردترین و پرمصرف ترین ماده اولیه برای ساخت انواع ظروف یک بار مصرف است. این ماده به دلیل مزیت هایی زیادی که در تولید این محصولات ایجاد کرده، در حال حاضر در سرتاسر جهان به عنوان اولین انتخاب تولید کننده های چنین محصولاتی در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید که تولید ظروف یک بار مصرف در جهان نیز با به روی کار آمدن این ماده اولیه در سطح گسترده رواج پیدا کرد.

 

 

البته باید متذکر شویم که پلی اتیلن در ترکیبات بسیار مختلفی برای تولید انواع ظروف یک بار مصرف استفاده می شود پلی اتیلن ترفتالات که به بطری پت معرف شده است، یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است که استفاده از آن برای تولید بطری ها باعث به وجود آمدن بطری هایی با عنوان بطری پت شده است.

فرایند تولید بطری پت

بطری پت نیز مانند اکثر ظروف یکبار مصرف حاصل یک فرایند پلیمریزاسیون است که در یک فرایند بسیار پیچیده تبدیل به وسیله ای در دسترس شما عزیزان می شود. در مرحله اول تولید، ماده اولیه در قالب های تزریقی و دستگاه های بسیار مدرن تزریق پلاستیک به شکل لوله های کوچک درآمده و سپس کم کم با شکل دادن آنها در مرحله دوم، کار تولید بطری پت به اتمام می رسد.

البته در همان مرحله اول شیارهای روی درب نیز در نظر گرفته شده و در مرحله دوم به اندازه دلخواه در می اید. مرحله دوم پروسه تولید بطری PET با استفاده از دستگاه های بادکن پت صورت می پذیرد.

لازم است یادآوری کنیم که قبل از این مراحل لازم است تا تولید کننده از مواد اولی برای تولید پلاستیک اقدام کند که خود این مراحل پیچیدگی های خاصی داشته و نیاز به تجهیزات مدرنی نیز دارد.

نحوه تشخیص بطری پت

ماده اولیه مورد استفاده برای تولید این بطری در زبان لاتین PolyEthylene Terephthalate است که با حرف اختصاری PET یا PETE نشان داده می شود. لوگو این نوع سه فلش در امتداد هم است که در وسط آنها عدد 1 نوشته شده و در زیر نیز کلمه PET نگارش شده است. با مشاهده زیر بطری های خریداری شده می توانید اقدام به تشخیص بطری پت بودن آنها کنید.

 

خرید باکس جار و پت 

 

انواع بطری پت کدام ها هستند؟

ماده اولیه مورد استفاده برای تولید این نوع ثابت است و دسته بندی انواع بطری پت بیشتر بر اساس شکل ظاهری و حجم انجام می پذیرد. به این ترتیب تشخیص انواع آن نیز بسیار ساده خواهد بود. به صورت معمول می توان دسته بندی زیر را برای بطری پت لحاظ نمود:

  • پت استوانه ای
  • پت دارویی
  • پت مایع ظرفشویی
  • پت کتابی
  • پت 5 لیتری
  • پت 1 لیتری
  • پت گلاب
  • پت ادویه

ملاحظه می کنید که بیشتر اندازه و حجم و کاربرد این محصول است که برای دسته بندی آن مورد استفاده قرار می گیرد و همه این انوع از نظر ساختار مشابه یکدیگر بوده و با یک ماده اولیه تولید می شوند.

 

 

کاربردهای بطری پت

قبل از هر چیزی باید اشاره کنیم که خود پت را می توان در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار داد. این محصول به دلیل مزیت های بسیار عالی و کیفیت قابل توجهی که دارد، برای بسته بندی محصولات مختلفی در صنایع نساجی، صنایع غذایی و .. استفاده می شود. اما از انواع بطری پت برای موارد زیر می توان استفاده نمود:

• بسته بندی لبنیات
• بسته بندی آب معدنی
• بسته بندی نوشابه ها و نوشیدنی ها
• بسته بندی روغن
• بسته بندی مواد آرایشی و بهداشتی
• بسته بندی مواد دارویی

ملاحظه می کنید که پت چقدر می توانند کمک حال تولید کنندگان مختلف باشد و کاربرد های بطری پت زیاد است. از این رو است که استفاده از این محصول در جهان بسیار گسترش پیدا کرده و قابلیت های آن در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهداشتی بودن، مقاومت بسیار بالا و البته ارزان قیمت بودن این محصول باعث شده تا استفاده از آن برای تولید بطری های آب معدنی بسیار رایج شود. هم چنین عدم واکنش پذیری آن با نوشیدنی ها را نیز می توان دلیلی بر این محبوبیت و کاربرد وسیع آن دانست.

 

خرید بطری پت پلاستیکی با قیمت بسیار مناسب در رویال پلاستیک

 

مزیت های استفاده از بطری پت

لازم است تا مزیت های استفاده از بطری پت را نیز با شما در میان بگذاریم. شناخت این مزیت ها هم برای کاربران شخصی و هم برای تولید کنندگانی که برای بسته بدی محصولات خود نیاز به بطری PET دارند، لازم و ضروری است. این محصول را می توانید با مزیت های زیر در اختیار داشته باشید:

  • اولین و مهم ترین مزیت پت در مقرون به صرفه بودن قیمت آن است. این مهم هم باعث می شود تا تولید کننده با هزینه های کمتری محصولات خود را روانه بازار نماید و هم مصرف کننده آنها را با قیمت مناسب ترین تهیه کند.
  • سازگاری با محیط زیست نیز یکی دیگر از مزیت های استفاده از این نوع است. دقت کنید که در کمتر از 2 سال حدود 30 درصد از این بطری ها تخریب شده و در بازه کوتاهی تمام آن در دل طبیعت تجزیه خواهد شد. از این رو است که حتی دوستداران محیط زیست نیز از آن استفاده می نمایند.
  • امکان بازیافت این محصول نیز یکی دیگر از مزیت هایی است که بطری پت دارد.
  • تولید با اندازه ها و حجم بسیار مختلف را نیز می توان از مزیت های این محصول در نظر گرفت.
  • مقاومت بسیار بالا و تحمل بالا در برابر ضربه و ورود مواد آلاینده به داخل آن ها نیز می توان از اصلی ترین مزیت های این محصول در نظر گرفت.
  • استفاده از این دسته به دلیل بهداشتی بودن آنها باعث می شود تا کیفیت رعایت بهداشت در جامعه نیز افزایش یابد. مخصوصا در شرایط کنونی که ویروس کرونا نیز همه جهان را احاطه کرده، چنین محصولی می تواند یکی از راه حل های عالی برای جلوگیری از گسترش بیش از حد این بیماری کشنده و خطرناک باشد.
  • تولید این محصول با دقت بسیار بالایی صورت می پذیرد و همین امر می تواند کیفیت آن را برای کاربران افزایش دهد.
  • سرعت بالای تولید را نیز می توان از دیگر مزیت های بطری پت دانست.

دقت کنید مزیت های بسیار زیادی این محصول باعث شده تا بسیاری از کارخانه ها بطری های آن را جمع آوری کرده و دوباره بازیافت کنند. از این رو کمتر محصولی را می توان پیدا کرد که با پت تولید شده و در دل طبیعت رها گردد. برای تولید کننده ارزش بسیار زیادی دارد.

 

 

قیمت بطری پت چقدر است؟

ماده اولیه به کار گرفته شده برای تولید انواع بطری پت یکسان است و از این رو قیمت آن تحت تاثیر ماده اولیه نخواهد بود. اما ظرافت های تولید و هم چنین حجم بطری ها را می توان از اصلی ترین متغیرهای موثر بر قیمت این بطری ها در نظر گرفت. از این رو در زمان خرید بیشتر بر این اساس باید خرید خود را بهینه نمایید.

برای اطلاع از قیمت بطری با کارشناسان فروش ما در تماس باسید و بهترین تخفیف ها را از ما بخواهید

 

آیا استفاده از بطری پت برای سلامتی انسان مضر است؟

سازمان FDA آمریکا سلامت بطری PET را تضمین کرده است و این محصول هیچ خطری برای سلامتی بدن انسان ندارد. البته نحوه نگهداری از این بطری ها می تواند این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد که آن هم ربطی به جنس مورد استفاده برای تولید آنها ندارد. برای مثال قرار دادن بطری آب در معرض تابش خورشید و در محیط های گرم ممکن است باعث به وجود آمدن باکتری هایی در داخل آن گردد. از این رو بهتر است در نحوه نگهداری از بطری پت دقت بیشتری داشته باشید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

2 پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام