رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

معرفی صنایع پلاستیک بسیار پیچیده است چرا که علوم مختلفی را شامل میشود. این صنعت بسیاری از صنایع دیگر را نیز تحت تأثیر قرار داده است. به طوری که امروزه در تمامی زمینه ها حضور پر رنگ این ماده را مشاهده میکنیم. به طور کلی مواد پلاستیکی به دلیل قیمت ارزان در کنار مزایای بی شمار آن بسیار ، محبوبترین ماده برای تولید محصولات مختلف میباشد. در این صنایع قطعات پلاستیکی متناسب با کاربری مورد نظر بر مبنای انواع پلاستیک تولید میشود. به عبارت دیگر تولید محصولات در این صنعت ، تا حد زیادی به نوع مواد و کاربرد نهایی آن دارد. از طرفی قطعات پلاستیکی از عناصر شیمیایی و طبیعی مختلف تشکیل میشوند. از این رو از دانش شیمی در این خصوص برای تولید قطعات بهتر استفاده میشود.

از طرفی هم جهت عملکرد بهتر در بعضی از مصارف صنعتی نیاز به شناخت و تحلیل رفتار قطعه پلاستیکی در این صنایع وجود دارد. همچنین در برای تولید قطعه درک بهتر رفتار فیزیکی ماده در هنگام فرآوری بر سهولت در انجام عملیات تولید کاربرد وسیعی دارد. در واقع برای معرفی صنایع پلاستیک میتوان گفت که این صنعت ، ترکیبی از علوم شیمی و فیزیک میباشد. در ادامه جهت درک بهتر برای معرفی صنایع پلاستیک سازی توضیحاتی در خوص صماده پلاستیک داده ایم.

معرفی صنایع پلاستیک سازی

پلاستیک چیست :

همان طور که در مقاله پلاستیک چیست مشاهده کردید ، پلاستیکها از موادی به نام پلیمر تشکیل شده اند. این مواد به نام درشت مولکول نیز شناخته میشود. درشت مولکول ها خود از اتصال بین چندین مونومر ایجاد میشود. این مواد از ترکیبات شیمیایی بسیاری تولید میشوند. پلیمر ها انواع بسیار مختلفی دارند. این مواد به صورت طبیعی ، نیمه مصنوعی و مصنوعی تولید میشوند. پلاستیک های تولید شده با پلیمر طبیعی و نیمه مصنوعی معمولا تجزیه پذیر هستند. این به معنای تخریب این مواد در شرایط های خاص طی زمان مناسب میباشد.

پلاستیک های زیست تخریب پذیر به دلیل عدم ایجاد مسمومیت های غذایی کاربرد بسیاری در صنایع غذایی و بسته بندی دارند. همچنین به دلیل وجود مواد سمی فراوان برخی از محصولات صنایع پلاستیک در خصوص نگهداری موادغذایی استفاده نمیشود. البته کاربرد انواع پلاستیک های مصنوعی در صنایع غذایی بسیار گسترده است. این پلاستیکها معمولا دارای علامت فود گرید در خود هستند. این علامت در صنایع پلاستیک به معنی تولید ظروف و قطعات پلاستیکی مناسب برای نگهدری از مواد غذایی و یا در تماس با موادغذایی میباشد.

معرفی صنایع پلاستیک سازی :

هعمان طور که گفتیم صنایع پلاستیک سازی یکی از محبوبترین و پرکاربرد ترین موارد در صنایع مختلف دیگر میباشد. کاربرد مواد تولیدی این صنایع به دلیل گستردگی بالای آن به رشته های مختلف تقسیم میشود. یکی از مهمترین زمینه ها ، صنایع غذایی و بسته بندی برای تولید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف میباشد. این ظروف سهم بسیار زیادی را در صنایع تولید مواد پلاستیکی به خود اختصاص میدهد. عملکرد این صنایع به این صورت است که مواد پلیمری را طی فرآیند بسپارش تولید و سپس قطعات مورد نظر را نسبت به کاربری آن ها ایجاد میکند.

این صنعت، پلاستیک‌هایی که برای دامنه وسیعی از صنایع از جمله بسته‌بندی، ساختمان و ساخت‌وساز، الکترونیک، هوافضا و ترابری مهم هستند، ارائه می‌دهد. البته باید توجه داشت که صنایع تولید پلاستیک بخشی از صنایع شیمیایی میباشد. همچنین دسته بندی روغن معدنی به عنوان مهمترین ماده اولیه پلاستیک ، این صنعت به‌عنوان بخشی از صنایع پتروشیمی شناخته میشود. جهت معرفی بهتر صنایع پلاستیک سازی در ادامه کاربرد های این صنایع را به اختصار نام برده ایم.

 

معرفی صنایع پلاستیک سازی

 

معرفی کاربردهای صنایع پلاستیک :

کاربرد های صنایع پلاستیک بسیار گسترده است. در واقعا این صنعت در تولید قطعات تمامی مصارف صنعتی دارای نقشی جدایی ناپذیر میباشد. تا حدی که این محصولات تولید شده توسط این صنایع از پر مصرف ترین مواد تولیدی و مصرفی در تمامی صنایع مختلف میباشد. این مورد به دلیل خصوصیات و ویژگی های فراوان پلاستیک در کنار هزینه تولید پایین مواد پلاستیکی میباشد. برای درک بهتر در زیر برخی از مهمترین کاربرد صنایع پلاستیک سازی آورده شده است :

  • صنعت خودرو سازی به عنوان یکی از سه ماده برتر در تولید اتوموبیل
  • کاربرد فراوان در صنعت هواپیما سازی جهت تولید اجزای داخلی و خارجی
  • صنعت پزشکی جهت ایجاد تجهیزات پزشکی مختلف
  • صنعت دارو سازی برای ظتولید ظروف نگهداری از داروها
  • صنایع ساختمان جهت ایجاد قطعات مختلف به خصوص لوله های ساختمانی
  • صنایع موادغذایی
  • صنایع بسته بندی
  • و…

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام