رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

در نحوه تولید پلاستیک های گیاهی میتوان گفت که مواد اولیه آن ها عموماً از نشاسته میباشد. این ماده یکی از فراوان ترین مواد غذایی و گیاهی بوده که تولید آن در تمامی کشور ها قابل انجام است. به طور کلی نشاسته در بسیاری از موادغذایی مانند سیب زمینی ، ذرت ، گندم و… یافت میشود. اما به دلیل فراوانی این ماده در ذرت ، از آن استفاده بسیاری در زمینه تولید انواع ظروف یکبار مصرف زیست تخریب پذیر میشود. همان طور که مشاهده میکنید ، در نحوه تولید پلاستیک های گیاهی گیاهی به طور خاص بر موضوع تخریب پذیری آن تآکید میشود.

به عبارت دیگر این مواد در صورتی که در محیط و شرایط خاص قرار بگیرند دچار تجذیه شده و به مدت کوتاه به محیط برمیگردند. همچنین به دلیل تهیه این پلاستیکها با مواد غذایی تمامی موارد در دسته بندی ظروف گیاهی در دسته بندی فود گرید قرارگرفته اند. در این مطلب به برسی نحوه تولید پلاستیک های گیاهی و یا همان زیست تخریب پذیر خواهیم پرداخت. با این حال پیش از شروع به معرفی این مواد میپردازیم. توضیحات قرار گرفته در ادامه میتواند شما را با پلاستیک های گیاهی بیشتر آشنا کند.

نحوه تولید پلاستیک های گیاهی

 معرفی پلاستیک های گیاهی :

به انواع پلاستیک که از موادی با پایه گیاهی تهیه میشود پلاستیک گیاهی گفته میشود. نام های دیگر این پلاستیکها عبارتند از زیست تخریب پذیر و پلاستیک های تجزیه پذیر میباشد. البته دسته پلاستیک های زیست تخریب پذیر موارد نیمه مصنوعی را نیز شامل میشود که پایه های شیمیایی نیز دارند. این پلاستیک ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند ، باعث تخریب آن ها در شرایط خاص شده و در نتیجه به محیط زیست و انسان آسیبی وارد نمیکنند. از طرفی در خصوص آلودگی های زیستی توسط مواد پلاستیکی یکبار مصرف شیمیایی میتوان گفت که بیش از هجده تریلیون پوند پلاستیک از ابتدا تا الآن تولید شده که حجم بسیاری از این مواد در محیط زیست باقی مانده است.

درصد بسیار فراوانی از این مواد پلاستیکی قابل تجزیه نبوده و در صورت عدم بازیافت آن ها طی مدت زمان بسیار طولانی بسیار بیشتر از عمر یک انسان در محیط باقی میماند. از طرفی هر سال هجده میلیارد پوند پلاستیک به اقیانوس سرازیر می شود. همچنین آلودگی به حدی فراوان شده که از طریق مواد غذایی مانند برخی از ماهی های دریایی مواد شیمیایی پلاستیکی وارد بدن انسان میشوند. اما با این حال میتوان با مطالعه در بخش نحوه برخورد با زباله های پلاستیکی تا حد بسیار فراوانی این مشکلات را رفع کرد. اما همچنین میتوان گفت که اهمیت پلاستیک های گیاهی بسیار فراوان است. در ادامه به برسی نحوه تولید پلاستیک های گیاهی توضیحاتی داده میشود.

نحوه تولید پلاستیک های گیاهی

برسی نحوه تولید پلاستیک گیاهی :

نحوه تولید پلاستیک های گیاهی نسبتاً مشابه دیگر مواد پلاستیک ها میباشد. اما به وضوح میتوان فهمید که مواد اولیه آن ها تفاوت های بسیاری با دیگر پلاستیکها دارد. مواد بسیار فراوانی میتواند در ساخت پلاستیکهای زیست تخریب پذیر استفاده شود. با این حال یکی از مهمترین این مواد نشاسته و سلولز گیاهی است. این مواد دارای بیشترین فراوانی بوده و از این رو یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده در تولید پلاستیک های گیاهی میباشد. به طور کلی مراحل تولید این نوع از پلاستیک ها از تهیه گرانول از این مواد شروع میشود. با استفاده از یک فرآیند خاص پلیمریزاسیون مونومر های نشاسته به مواد پلیمری صورت میگیرد که در نهایت منجبر به ساخت گرانول های نشاسته میشود. در واقع گرانولها پلاستیک های شکل نیافته و اولیه گیاهی میباشد. در ادامه این مواد را میتوان به روش ترموفرمینگ عمل آوری کرد.

در این روش با اضافه کردن گرانول های نشاسته به دستگاه ورقه های اکسترود شده تولید شده و در ادامه به دستگاه های دارای کوره وارد میشود. در این دستگاه ها با رساندن حرارت به گرانروی مناسب پلاستیک های گیاهی را به انواع ظروف یکبارمصرف تبدیل میکنند. یکی از مهمترین عوامل با اهمیت در تولید پلاستیک های گیاهی علائوه بر مشکلات زیستی آن ، تضمین سلامت انسان در صورت مصرف این ظروف میباشد. در بسیاری از پلاستیک ها در صورتی که به صورت فود گرید تهیه نشده باشند ، موجب مسمومیت های غذایی فراوان شده و مشکلاتی را به همراه دارد. با این حال به دلیل وجود مواد گیاهی ، مصرف این پلاستیک ها برای انسان کاملا بدون مشکل خواهد بود.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام