رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به دلیل وجود انواع پلاستیک و کاربرد های مختلف آن ، نکات تهیه لوازم پلاستیکی بسیار اهمیت پیدا میکند. در واقع برای تهیه و استفاده از هر مواد پلاستیکی باید با خواص و چگونگی رفتار با آن اطلاعات کافی داشته باشید. پلاستیکها اغلب از مواد شیمیایی تهیه میشوند. همچنین در برخی از آن ها به دلیل وجود مواد سمی و پایداری نامناسب آنها باعث ایجاد مسمومیت های مختلف غذایی در انسان میشود. از طرفی برخی دیگر از مواد پلاستیکی توانایی زیادی در خصوص مقاومت و پایداری شیمیایی مناسبی دارند. از این رو در شرایط های مختلف محیطی مواد تشکیل دهنده خود را به محیط منتشر نمیکنند. (مانند پلاستیک های مناسب برای استفاده در فر که مقاومت بالایی در مقابل حرارت دارند.)

به همین دلیل میتوان گفت مشکلات متعدد ایجاد شده توسط مواد پلاستیکی به دلیل شناخت نامناسب افراد و عدم توجه افراد سود جو به مواد اولیه تولیدی در ظروف پلاستیکی میباشد. لذا شناخت این موارد در استفاده از این ظروف نیز کمک بسیار بالایی میکند. در این مطلب جهت برسی و معرفی نکات تهیه لوازم پلاستیکی توضیحاتی داده میشود.

نکات تهیه لوازم و ظروف پلاستیکی

نکات تهیه لوازم و ظروف پلاستیکی :

نکات بسیاری در تهیه لوازم و ظروف پلاستیکی وجود دارد. این نکات به دلیل خصوصیات این مواد متناسب با کاربرد آن ها دارای اهمیت بالایی است. یکی از مهمترین موارد راه تشخیص کیفیت مواد پلاستیکی میباشد. به طور کلی یکی از راه های تشخیص مرغوبیت جنس وسایل پلاستیکی توجه به بوی آن است. معمولا پلاستیک های بازیافتی دارای بوی بسیار نامطلوبی میباشند. این مواد پلاستیکی به هیچ وجه برای استفاده به عنوان ظروف نگهداری مواد غذایی مناسب نیستند. چرا که این مواد پایداری شیمیایی بسیار کمی دارند. لذا در شرایط خاص مواد شیمیایی را به راحتی به محیط منتشر میکنند. لذا میتوان از طریق بو کردن به کیفیت این مواد پی ببرید.چرا که مواد اولیه پلاستیکی بازیافت شده بوی بسیار بدی می دهد. یکی دیگر از مهمترین نکات در آن ، شناخت انواع پلاستیکها میباشد. در واقع اهمیت شناخت لوازم و ظروف پلاستیکی بیشتر از هر نکته دیگری است. در ادامه برای برسی بهتر این مورد توضیحاتی داده ایم.

اهمیت شناخت لوازم و ظروف پلاستیکی :

اهمیت شناخت لوازم و ظروف پلاستیکی به دلیل عدم استفاده ناخواسته از آن ها در شرایط نامناسب بسیار بالا میباشد. در واقع برای استفاده از هر یک از انواع پلاستیک ها که هر یک دارای کد خاصی بر روی خود هستند، باید در شرایط به خصوصی آنها را بکارگرفت. در مطلب کد های پلاستیک توضیحاتی در خصوص انواع این مواد پلاستیکی مناسب برای استفاده برای کاربری های مختلف داده شده است. این کد ها دارای خصوصیات مختلفی بوده و به خصوص برای نگهداری از مواد غذایی به دلیل حساسیت بالای آن ، تعداد محدودی از مواد پلاستیکی قابل استفاده در این مورد میباشند.

برخی از پلاستیک ها دارای هیچ کدی بر روی آن ها نیست. در واقع معمولا برخی از سودجویان برای پنهان کردن نوع پلاستیکها این کد ها را بر روی محصولات خود درج نمیکنند. چرا که مواد پلاستیک بازیافت شده به مراتب ارزان تر از مواد دست اول میباشد. لذا در صورت مشاهده پلاستیک های بدون کد ترجیحاً از فروشنده و یا تولید کننده ( در صورت دسترسی به آن) کد مربوطه را جویا شوید. برای درک بهتر شما به ساختار پلاستیک میپردازیم.

نکات تهیه لوازم و ظروف پلاستیکی

ساختار پلاستیک  :

سناخت ساختار پلاستیک یکی از نکات مهم در تهیه لوازم و ظروف پلاستیکی میباشد. پلاستیک ها از موادی به نام پلیمر تهیه میشوند. این مواد خود از مونومر ها طی فرآیند بسپارش ایجاد شدند. به طور کلی پلیمرها دارای انواع بسیار زیادی هستند. این مواد به صورت مصنوعی طبیعی و نیمه مصنوعی تولید شده و در ساخت پلاستیکها استفاده میشوند. با اینکه این مواد تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند، اما به طور کلی مواد خاصی برای تهیه مونومر ها استفاده شده است.

به عبارت دیگر مواد خام تشکیل دهنده پلاستیک ها با نام هیدروکربن ها شناخته میشود. این مواد از دسته موادی بسیار کاربردی در صنایع مختلف هستند. این مواد در مواردی همانند نفت، گازهای طبیعی و زغال سنگ که به عنوان منابع موجود در محیط اطراف ما و در طبیعت شناخته شده است گفته میشود. مواد ساخته شده از هیدروکربن فرآوری می‌شوند تا زنجیره های بلندی از مولکولها به وجود بیاورند و زنجیرها نیز مواد پلاستیکی را تولید می‌کنند. با این حال در انواع پلاستیک تنها از این ماده تهیه نمیشود. شناخت هر یک از مواد مورد استفاده در ظروف پلاستیکی میتواند به انتخاب بهتر شما کمک بسیاری کند. لذا توصیه میشود در مطلب انواع کد پلاستیک ، با انواع این کدها آشنایی لازم را داشته باشید.

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام