رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

امروزه بطری های پلاستیکی از رایج ترین بطری هایی هستند که همواره مورد استفاده قرار می گیرند. این بطری ها از متریال پلاستیک تولید شده اند و اغلب برای نگهداری و ذخیره روغن آشپزی، آب، نوشیدنی های گاز دار، شیر، جوهر و شامپو و.. استفاده می شوند. این بطری ها در حجم و اندازه های متفاوتی تولید می شوند. این بطری ها دهانه باریکی دارند که با یک درب پلاستیکی نیز پوشانده می شود. در ادامه از این مقاله رویال پلاستیک کارن قصد داریم ویژگی بطری های پلاستیکی را به صورت کامل بیان کنیم تا شما نسبت به این بطری ها آگاهی بیشتری داشته باشید.

بطری های پلاستیکی از چه متریالی به تولید می رسند؟

کارخانه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند برای تولید بطری های پلاستیکی سه نوع پلاستیک به کار می برند. این متریال تنها برای تولید بطری هایی که یکبار مصرف هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

  • پلی اتیلن ترفتالات: معمولا بطری ها و ظروف یک بار مصرفی که در بازار مشاهده می کنید از پلی اتیلن تولید شده است. بطری هایی که با این مواد تولید می شوند اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند مواد سمی تولید می کنند‌. نکته نهم آن است که سازمان غذا دارو هنگامی این ظروف را تایید خواهد کرد که در معرض گرما و نور خورشید قرار نگیرد. از این بطری ها نباید بیشتر از دو یا سه بار استفاده نمود. اگر به بدنه بطری دقت کنید حتما با عبارت PET مواجه می شوید. این عبارت یعنی این بطری تنها برای یک بار استفاده طراحی شده است.
  • پلی اتیلن با چگالی بالا: این متریال نسبت به متریال قبل مقاومت بیشتری در برابر نور خورشید و گرما نشان داده است و باید بگوییم که این بطری ها خطر کمتری دارند. در اغلب موارد از این متریال برای تولید بطری های بزرگ استفاده می شود. اگر همواره این بطری ها را ضد عفونی کنید و مایعات سرد را در آن نگهداری کنید می توانید آن را بیشتر از سه بار استفاده کنید.
  • بطری PVC ,PC : در روی بدنه برخی از بطری هایی که در بازار موجود است عبارت PC,PVC حک شده است. به هیچ عنوان نباید از این بطری ها دو بار استفاده کنید. ظروفی که از این متریال تولید می شود تنها برای یک بار استفاده طراحی شده است و استفاده مجدد از آن می تواند سلامتی شما را تهدید نماید.
  • پلی اتیلن کم تراکم: یکی دیگر از متریالی که مورد استفاده قرار می گیرد پلی اتیلن کم تراکم است. معمولا از این مواد بیشتر در تولید کیسه استفاده می شود که می توانید از آن چند بار استفاده کنید. این متریال قابل بازیافت نبوده و بهتر است به جای استفاده از این قبیل کیسه ها، از کیسه پارچه ای استفاده کنید. افرادی که تمایل دارند از بطری های پلاستیکی خود چند بار استفاده کنند بهتر است ابتدا بر روی عبارات حک شده تمرکز کنند. اگر بر روی بطری مورد نظر اعدادی همچون ۷،۳،۱ حک شده باشد می توانید تنها یک بار از آن استفاده کنید اما اگر اعداد ۵،۴،۲ را مشاهده کردید می توانید چند بار این بطری ها را استفاده کنید.

هنگام استفاده از بطری های یکبار مصرف چه نکاتی را رعایت کنیم؟

هنگام استفاده از بطری های یکبار مصرف چه نکاتی را رعایت کنیم؟

پلاستیک در دنیای امروز معمولا قابل بازیافت نیست! متریالی که در تولید پلاستیک به کار برده می شود برای محیط زیست معایب بسیاری دارد. توجه داشته باشید اگر بطری های پلاستیکی را بسوزانید مواد سمی از آن تولید و در هوا پراکنده می شود که این مواد نیز علاوه بر اینکه به طبیعت آسیب وارد می کند بلکه ممکن است سلامتی شما را نیز تهدید کند. اگر قصد دارید چند بار از بطری های پلاستیکی استفاده کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای استفاده مجدد بطری را کاملا بشویید و آن را ضد عفونی کنید.
  • بطری نباید آسیب دیده باشد.
  • از بطری که در آن آب نگهداری می شد برای نوشیدنی های دیگر استفاده نکنید.
  • بطری های پلاستیکی نباید در محیط گرم و در معرض نور خورشید قرار بگیرند.
  • قبل از اینکه ار بطری استفاده کنید دست خود را نیز بشویید.
  • بطری پلاستیکی تنها باید توسط یک نفر مورد استفاده قرار بگیرد.

بطری های پلاستیکی چه مزایایی دارند؟

در این قسمت به برخی از ویژگی های بطری های پلاستیکی می پردازیم. 

  • بطری های پلاستیکی وزن بسیار کمی دارند و وزن کم آن می تواند فرایند حمل را آسان تر کند. 
  • بطری های پلاستیکی در برابر سایش و پارگی از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است و برای استفاده روزمره نیز گزینه بسیار مناسبی تلقی می شود.
  • شما می توانید برخی از بطری های پلاستیکی را مجددا استفاده کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از بطری های پلاستیکی برای چند بار می‌توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید. اما حتما توجه داشته باشید که بطری پلاستیکی برای چند بار استفاده تولید شده است.
  • بطری های پلاستیکی برای افراد گزینه مقرون و به صرفه ای است. چرا که این بطری در مقایسه با ظروف دیگر از قیمت بسیار پایینی برخوردار است. 
  • بطری های پلاستیکی که ما تولید می کنیم دارای خواص بازدارندگی بوده و طعم و کیفیت محتوا را حفظ خواهد کرد.

سخن آخر 

معمولا کارخانه هایی که در زمینه تولید پلاستیک فعالیت می کنند، محصولات خود را برای یکبار استفاده تولید می کنند و به همین دلیل است که توصیه می کنیم از بطری های پلاستیکی مجددا استفاده نکنید و قبل از استفاده دوباره از آن به بدنه بطری دقت کنید. همانطور که گفتیم اگر بر روی بدنه بطری اعداد ۵،۴،۲ را مشاهده نمودید می توانید برای چند بار آن را استفاده کنید. در صورت وجود هر گونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید انواع بطری های پلاستیکی می توانید از طریق شماره های درج شده با ما تماس بگیرید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

ورود | ثبت نام