رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به طور کلی پلاستیک های بازیافتی با اینکه به دلیل کاهش کیفیت در مصارف اولیه خود استفاده نمیشوند ، اما میتوان گفت که تولید این مواد دارای اهمیت بالایی است. همان پیوندهای مولکولی قوی که مواد پلاستیکی را سخت و بادوام می‌کند، آنها را به عنوان یک مشکل دائمی زباله تبدیل می‌کند. برای مثال تولید ظروف یکبار مصرف به دلیل مشکلات زیستی آن ها باید دارای یکسری از ویژگی ها بوده که بازیافت آن را ممکن کند. چرا که پلاستیک‌ها دهه‌ها یا حتی قرن‌ها طول می‌کشد تا تجزیه شوند. از این رو با استفاده از عملیات بازیافت صعی میشود که از تولید زباله های بیشتر جلوگیری شود. برای کاهش تجمع زباله های پلاستیکی در محیط، تولیدکنندگان پلاستیک های دور ریخته شده را در طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی، تجاری و صنعتی بازیافت می کنند.

پلاستیک ها بازیافتی کجا استفاده میشود؟

محصولات ساخته شده از پلاستیک بازیافتی تولید کالاها از مواد بازیافتی در دهه گذشته بسیار محبوب شده است. به لطف فناوری جدید موجود، کیفیت و ظاهر این کالاها نیز بهبود یافته است. پلاستیک یکی از حوزه هایی بوده که بازیافت در آن به شدت توسعه یافته است. امروزه پلاستیک های بازیافتی با ظاهری عالی و مقاوم هستند. بیشتر محصولات پلاستیکی نه تنها از مواد بازیافتی ساخته شده اند، بلکه در صورت دور ریختن، خود آنها نیز می توانند بازیافت شوند.

پلاستیک ها بازیافتی کجا استفاده میشود

در زیر برخی از مهمترین کاربرد های پلاستیک بازیافتی آورده شده که به صورت مختصر هر یک را برسی کرده ایم :

بطری شامپو

بطری های پلاستیکی برای مواد شوینده، شامپو و همچنین پاک کننده های خانگی بیشتر از یک پلاستیک بازیافتی به نام پلی اتیلن با چگالی بالا تهیه می شوند. سازندگان اغلب پلاستیک را در حالت طبیعی و شفاف خود رها می کنند که دارای رنگ سفید شیری است یا گاهی اوقات رنگدانه های رنگارنگ را به منظور متمایز کردن بطری ها از رقبا اضافه می کنند. در حالی که پلی اتیلن با چگالی بالا بازیافتی در ساخت بطری های شیر استفاده می شود، بهترین گزینه فقط برای محصولات غیر غذایی است.

فیلم و ورق

جدا از پلی اتیلن با چگالی بالا، پلی اتیلن کم چگالی نیز در مورد محصولات پلاستیکی بازیافتی بسیار محبوب است. نسبت به انواع با چگالی بالا انعطاف پذیرتر و شفاف تر است. این دو مورد دارای پایداری شیمیایی بسیار هستند. این به معنای مقاومت فراوان در مقابل مواد شیمیایی اسیدی و بازی میباشد. به طور کلی پلی اتیلن با چگالی کم بازیافتی به محصولاتی مانند فیلم و ورق و همچنین پاکت های حمل و نقل راه پیدا می کند.

مخروط های ترافیکی

پلی وینیل کلراید بازیافتی برای تولید کالاهای انعطاف پذیر و انعطاف پذیر مانند شیلنگ های باغچه، فلپ های گلی و مخروط های نارنجی نارنجی مناسب است. بر خلاف مواد شکننده مانند پلی استایرن، این پلی وینیل کلراید سخت است و ضربه ها را به خوبی تحمل می کند. در آنجا از آن در اقلام سفت و سخت مانند عرشه و کاشی‌های کف، لوله‌های لوله‌کشی و غیره نیز استفاده می‌شود. درست مانند سایر انواع پلاستیک‌های بازیافتی، PVC به شکل شفاف و خالص مخلوط با رنگدانه‌ها برای رنگ موجود است.

مواد بسته بندی

پلی استایرن بازیافتی در ساخت کارتن های بسته بندی و همچنین برخی محصولات دیگر که از کالاها در هنگام حمل و نقل محافظت می کنند استفاده می شود. استایروفوم نیز پلی استایرن است اما حباب های هوا در آن پف کرده است. به طور کلی ماده PS در حالی که به صورت فوم تولید شود (استایروفوم) ، دارای سختی بیشتری است. این پلاستیک بازیافتی جدای از مواد بسته بندی، عایق حرارتی فوق العاده ای می سازد و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاستیک ها بازیافتی کجا استفاده میشود

کیسه های زباله

اکثر کیسه های زباله نیز از پلاستیک بازیافتی ساخته شده اند. این کیسه ها قابلیت اطمینان و راحتی کیسه های استاندارد را به شما می دهند اما انرژی نسبتاً کمتری برای تولید مصرف می کنند و در نتیجه انتشار گازهای گلخانه ای کم می شود.

وسایل آشپزخانه

اغلب، ظروف آشپزخانه مقرون به صرفه (که در طیف گسترده ای از رنگ های سرگرم کننده موجود است) نیز از پلاستیک بازیافتی ساخته شده اند. تخته های برش پلاستیکی، آبکش ها، کاسه های مخلوط کن و ظروف غذاخوری به اندازه کافی قوی هستند که در برابر استفاده روزمره مقاومت کنند و ظروف نگهداری مواد غذایی ساخته شده از پلاستیک بازیافتی را می توان بارها و بارها مورد استفاده مجدد قرار داد.

کانتر

برخی از کانترها نیز از پلاستیک پلی اتیلن بازیافتی با چگالی بالا ساخته می شوند. می توانید این کانترها را در آشپزخانه، اتاق لباسشویی، حمام یا هر جای دیگری که به یک سطح کاری جذاب و بادوام نیاز دارید نصب کنید.

فرش

با اینکه در کشور ما از پشم و الیاف طبیعی فرش ها را میسازند اما در کشور های دیگر از الیاف مصنوعی استفاده زیادی در این خصوص میشود. بطری های پلاستیکی بازیافتی ذوب شده و به الیاف بادوام و نرم تبدیل می شوند تا برخی از مارک های فرش ساخته شوند. فرصت های بازیافت فرش به سرعت در حال افزایش است.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام