رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

مزایای جار پلاستیکی

جارها ظروفی پلاستیکی محکم هستند و معمولاً به شکل استوانه‌ای، خمره‌ای یا مربعی با دهانه‌ای پهن تولید می‌شوند. این جارها از موادی مانند شیشه، پلاستیک یا سرامیک ساخته می‌شوند و به منظور نگهداری اقلام مختلفی کاربرد دارند. به علاوه، جارها دارای درب‌های متفاوتی نیز هستند. از جارهای پلاستیکی می‌توان در صنایع مختلفی استفاده کرد؛ به عنوان مثال، در نگهداری مواد غذایی، اقلام آرایشی، داروها و حتی مواد شیمیایی. این جارها به تنوع شکل، جنس و کاربردهایشان طبقه‌بندی می‌شوند.

 

 جارهای پلاستیکی از جنس پت (پلی اتیلن ترفتالات) به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین گزینه‌ها برای بسته‌بندی توسط تولیدکنندگان استفاده می‌شوند. پت به دلیل ویژگی‌های خوبی که دارد، مانند سازگاری با محیط زیست، قابلیت بازیافت و کیفیت بالا، به عنوان ماده اولیه پرمصرف در صنعت پلاستیک‌سازی شناخته می‌شود. تولید جارهای پلاستیکی با استفاده از پت نیز بهبود کیفیت محصولات نهایی را به همراه دارد. میان انواع جار های موجود در بازار جار پلاستیکی بیشترین تقاضا را داشته است. در ادامه به مزایا و کاربرد انواع جار پلاستیکی خواهیم پرداخت.

 

کاربرد جار پلاستیکی 

تصویر جار پلاستیکی
تصویر جار پلاستیکی

جارها به دلیل تنوع و چندگانه بودن کاربردها، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی، جارها برای نگهداری و بسته‌بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه چند نمونه کاربردهای متداول جارهای پلاستیکی آمده است:

 

  1. مواد غذایی:  جارهای شیشه‌ای معمولاً برای نگهداری مواد غذایی مانند مربا، ترشی، رب گوجه‌فرنگی، زیتون، ادویه‌ها و محصولات خوراکی دیگر استفاده می‌شوند.

 

  1. لوازم آرایشی: در این صنعت، جارهای پلاستیکی یا شیشه‌ای برای نگهداری اقلام آرایشی مانند کرم‌ها، رژلب، پودرها و مواد آرایشی دیگر استفاده می‌شوند.

 

  1. داروها:  جارها به عنوان بسته‌بندی برای داروها و محصولات دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

  1. مواد شیمیایی: در صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی نیز از جارها برای نگهداری و انتقال مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

 

  1. محصولات خانگی: جارها برای نگهداری اقلام خانگی مانند نمک، شکر، غلات و سایر محصولات خشک نیز مفید هستند.

 

مزایای انواع جار پلاستیکی 

 

مزایا جارهای پلاستیکی از جنس پت (پلی اتیلن ترفتالات) به شرح زیر هستند:

 

مزایا:

 

  • قابلیت نگه‌داری کمتر: جارهای پت به دلیل ویژگی‌های مانع از نفوذ هوا و رطوبت، برای نگه‌داری محتویات مانند مواد غذایی، داروها و محصولات دارای عمر مفید کمتر، بسیار مناسب هستند.
  • قیمت ارزان‌تر: معمولاً جارهای پت نسبت به جارهای شیشه‌ای یا سرامیک ارزان‌تر هستند، که می‌تواند در برآورد هزینه‌ها موثر باشد.
  • سبک:‌جارهای پت به دلیل ساختار سبک‌تر، مناسب برای حمل و نقل و استفاده در مکان‌هایی که وزن مهم نیست، مانند سفرهای پیک‌نیکی می‌باشند.
  • قابل بازیافت: یکی از مزیت‌های بزرگ پلاستیک‌های پت، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد آنها در فرآیند تولید جدید است که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • پلاستیک‌های پت بادوام و قوی:  پت به عنوان ماده‌ای با دوام و مقاومت خوب در برابر ضربه‌ها و تغییرات دما شناخته می‌شود، که از طریق آن محصولات به‌خوبی حفظ می‌شوند.

 

انواع جار پلاستیکی

جارهای پلاستیکی با توجه به کاربرد و ویژگی های ظاهری انواع مختلفی دارند، انواع جار پلاستیکی  به شرح زیر هستند:

 

  • نوعی از جارها به نام جار بل،  که نام آن از افسانه دیو و دلبر اقتباس شده، عمدتاً در آزمایشگاه‌های علمی به منظور تولید خلاء مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در دوره ویکتوریایی برای اهداف نمایشی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر، بیشتر به منظور تزئین‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  •  نوع دیگری از جار به نام جار کوکی ، که معمولاً از سرامیک یا شیشه‌ای ساخته می‌شود، به خاطر استفاده از آن در نگهداری کوکی‌ها، در کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان شهرت دارد. اندازه‌های متوسط و بزرگ با دهانه‌های پهنی از ویژگی‌های این نوع جارها هستند.
  • همچنین، جارهای استوانه‌ای بلند و گرد با دهانه‌های بزرگ، معمولاً برای نگهداری انواع سس‌ها مانند مایونز یا خیارشور به کار می‌روند. در صنعت غذایی، استوانه‌های بلند و باریک شیشه‌ای نیز به منظور نگهداری ترشی‌ها و زیتون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جارهای مربعی یا ویکتوریایی هم به دلیل شکل مکعبی‌شان در اندازه‌های متفاوت و علاقه ملکه ویکتوریا به آنها، استفاده می‌شود.
  • جارهای ادویه، که معمولاً کوچک یا مکعبی مستطیلی هستند، برای نگهداری انواع ادویه‌ها به‌کار می‌روند.
  •  نوع دیگری از جار به نام “جار میسون”، که استوانه‌ای نسبتاً بلند است، در کنسروسازی خانگی استفاده می‌شود و با درب فلزی مهر و موم می‌شود.
  • نهایتاً، جارهای استوانه‌ای بدون گردن که به‌طور عمده در صنعت آرایشی برای نگهداری کرم‌ها به کار می‌روند، نیز انواع دیگری از جارهای مورد استفاده در انواع مختلف صنایع و موارد نگهداری هستند.

 

کلام پایانی 

 

به طور خلاصه، جارهای پلاستیکی از جنس پت (پلی اتیلن ترفتالات) دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که آنها را به گزینه مناسبی برای بسته‌بندی و نگهداری محصولات مختلف تبدیل کرده‌اند. این نوع جارها دارای مزایایی نظیر قابل بازیافت بودن، سبکی، و قوی بودن مواد پت، هستند که باعث افزایش استفاده از آنها در صنایع مختلف شده است. شما می توانید انواع جار پلاستیکی و بطری پلاستیکی را از طریق همین صفحه خریداری نمایید.

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام