رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

نحوه تمیز کردن ظروف پلاستیکی (از بین بردن انواع لکه از روی ظروف)

از بین بردن انواع لکه از روی ظروف یکبار مصرف به سهولت انجام می‌گیرد. در این زمینه فقط باید با چند ترفند ساده آشنایی داشته باشید. در صورتی که این ظروف را به درستی تمیز نکنید، مشکلات بسیاری برای سلامتی بدن به همراه می‌آورند. تمیز کردن ظروف پلاستیکی برای استفاده مجدد از آن‌ها با برخی از ابزارهای جانبی و مواد شوینده میسر بوده و مشکلات خانم‌های خانه دار را برطرف می‌کند. نحوه تمیز کردن ظروف پلاستیکی بر مبنای نوع و مدل آلودگی‌های موجود بر آن‌ها مشخص می‌شود.

جرم گیری ظروف پلاستیکی

جرم گیری ظروف پلاستیکی به دلیل شکل ظاهری نامطلوب این ظروف در اثر آلودگی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر یک از این ظروف با مواد به خصوصی جرم گیری شده و کدری و آلودگی‌های سطحی آن‌ها از بین می‌رود. از آن جا که پلاستیک‌ها و ظروف پلاستیکی در معرض تغییر رنگ قرار دارند، بی شک جرم گیری آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زرد شدن ظروف پلاستیکی، نشان دهنده واکنش‌های شیمیایی در ساختار آن‌ها است. در زمینه جرم گیری این ظروف از متریال مختلفی استفاده می‌شود.

البته بهتر است هنگام خرید محصولات پلاستیکی به خصوص بطری پلاستیکی از محصولات باکیفیت خرید کنید تا کمتر مواد آلودگی را در خود جذب کنند و دیرتر خراب شوند. آب اکسیژنه، صابون و اسکاچ نایلونی و… در این زمینه کارایی داشته و پاک‌سازی ظروف پلاستیکی را ساده‌تر می‌کنند. این مواد به سادگی هر یک از آلودگی‌های ایجاد شده بر روی ظروف پلاستیکی را از بین می‌برند. به همین خاطر نیز انواع آلودگی‌ها با چند بار شست و شو از روی ظروف پاک‌سازی می‌شوند. در سال‌های اخیر انواع مواد شوینده جدید نیز وارد بازارهای فروش شده‌اند که کیفیت شست و شو با استفاده از آن‌ها بیشتر می‌شود.

 چگونه جرم ظروف پلاستیکی را تمیز کنیم
چگونه جرم ظروف پلاستیکی را تمیز کنیم

 چگونه جرم ظروف پلاستیکی را تمیز کنیم

از بین بردن جرم ظروف پلاستیکی با استفاده از راهکارهای شیمیایی و سنتی بسیار ساده انجام می‌گیرد. در این زمینه مراحل مختلفی طی می‌شود که برخی از آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • در وهله اول ظروف پلاستیکی خود را با آب و صابون خیس کرده و جرم‌های موجود در آن را با این روش نرم کنید. در این بخش از آب گرم استفاده می‌شود.
  • برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی از یک اسکاچ محکم برای تمیز کردن آلودگی‌ها و جرم‌ها استفاده می‌شود. اسکاچ را محکم به ظرف مورد نظر بکشید تا اجرام موجود در ظروف پلاستیکی از بین بروند.
  • سپس باید ظروف پلاستیکی را با آب سرد شست و شو داده و سیاهی‌های موجود در آن را از بین ببرید. به این ترتیب پاک‌سازی ظروف پلاستیکی شما بسیار ساده‌تر خواهد شد.
  • سپس در صورتی که آلودگی‌های موجود بر روی ظروف از بین نروند، باید از آب اکسیژنه استفاده کنید. در این زمینه آب اکسیژنه را با استفاده از اسکاچ بر روی ظرف مورد نظر بزنید. این روش برای از بین بردن زردی‌های اسکاچ به کار می‌رود. در صورتی که پلاستیک چند دقیقه درون آب اکسیژنه باقی بماند، بسیاری از آلودگی‌های آن از بین می‌رود. ریختن آب اکسیژنه تمام آلودگی‌های موجود را از بین برده و به سفیدتر شدن این ظروف نیز کمک شایانی می‌کند.

نحوه پاک کردن لکه آب روی ظروف پلاستیکی

تمیز کردن ظروف پلاستیکی با انواع مایع‌های سفید کننده نیز بسیار ساده انجام می‌شود. لکه‌های موجود بر روی ظروف پلاستیکی، با استفاده از این مواد بسیار ساده از بین رفته پس از شست و شو با آب سرد به سرعت از بین می‌رود. این روش‌های تمیز کردن ظروف پلاستیکی هر گونه لکه را از بین می‌برد.

نحوه پاک کردن لکه استون روی پلاستیک

تمیز کردن ظروف پلاستیکی که به دلیل لکه‌های استون ایجاد شده‌اند نیز یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه دار امروزی است. این لکه‌ها با روش‌های نام‌برده‌شده به سادگی از بین می‌روند. این لکه‌ها پس از شست و شو با مواد نام‌برده‌شده از بین رفته و ظروف باید به خوبی خشک شوند. خشک شدن ظروف نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که ظروف به خوبی خشک نشوند، بی شک آلودگی‌ها بر ظروف باقی می‌مانند.

نحوه پاک کردن لکه الکل روی پلاستیک

تمیز کردن ظروف پلاستیکی با استفاده از یک اسفنج ساده به سادگی انجام می‌گیرد. در این زمینه باید حتماً رد باقی مانده الکل را از روی اقلام پلاستیکی پاک‌سازی کنید. در صورتی که لکه باقی مانده از بین نرود، باید از شوینده‌های قوی استفاده کنید.

چگونه سطح پلاستیک را براق کنیم

تمیز کردن ظروف پلاستیکی و براق کردن این ظروف برای برخی از خانم‌های خانه دار اهمیت دارد. هر یک از این ظروف با استفاده از انواع شوینده‌ها نظافت شده و سپس براق می‌شوند. برق افتادن برخی از سطوح پلاستیکی شکل ظاهری آن‌ها را شیک‌تر جلوه می‌دهد.

نحوه پاک کردن لکه چربی از روی پلاستیک
نحوه پاک کردن لکه چربی از روی پلاستیک

نحوه پاک کردن لکه چربی از روی پلاستیک

تمیز کردن ظروف پلاستیکی با استفاده از آب و مایع ظرف‌شویی و سایر شوینده‌ها به سادگی انجام می‌گیرد. لکه‌های چربی بر روی پلاستیک آثار مخربی بر جای می‌گذارند. در صورتی که این لکه‌ها پاک‌سازی نشوند، ظاهر ظروف را نازیبا می‌کند. شما می‌توانید این ظروف را برای شست و شوی بهتر برای چند لحظه درون مایع ظرف‌شویی و آب قرار دهید تا چربی‌های موجود بر روی آن نرم شوند. سپس می‌توانید چند تکه دستمال کاغذی را به این ترکیبات اضافه کنید. به این ترتیب روغن‌ها به دستمال کاغذی جذب می‌شوند. شما باید درب ظرف را در این بخش ببندید تا مایع بر چربی‌ها اثر کند. سپس ظرف را شست و شو داده و لکه‌های چربی را از بین ببرید. این ترفند بسیاری از مشکلات شما را برای رفع چربی‌های موجود بر روی ظروف پلاستیکی از بین می‌برد.

کلام آخر

تمیز کردن ظروف پلاستیکی برای بسیاری از خانم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید هر یک از این ظروف را با استفاده از مواد به خصوص تمیز کرده و نظافت آن‌ها را به سادگی انجام دهید. استفاده از مواد شوینده قوی در تمیزکاری و نظافت به اندازه این ظروف تأثیرگذار خواهد بود. هر یک از این ظروف پلاستیکی در زندگی کارایی داشته و تمیز کردن آن‌ها از انواع آلودگی‌ها اهمیت دارد. این آلودگی‌ها کیفیت ظروف پلاستیکی را تحت تأثیر قرار داده و آثار شیمیایی نامطلوبی بر روی آن‌ها بر جای می‌گذارند. به همین خاطر نظافت به موقع و صحیح آن‌ها اهمیت دارد. با استفاده از تکنیک‌های نام‌برده‌شده در این صفحه به سادگی می‌توانید انواع آلودگی‌ها را پاک‌سازی کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام