رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

آیا نایلون های پلاستیکی رنگی برای نگهداری از مواد غذایی مناسب هستند ؟ در حواب به این سوال ابتدا باید روش ساخت این نایلون ها را در نظر داشت که انواع پلاستیک بسیار گسترده بوده و هر یک از آن ها دارای کاربرد خاص خود هستند. از طرفی نایلونها نیز تنوع بسیاری دارد. برخی آنها از موادی غیر سمی تشکیل شده و برخی دیگر نیز دارای موادی خطرساز و سمی بوده که بیشتر کاربرد صنعتی دارد. لذا در صورت استفاده از تمامی نایلون ها باید به کاربرد آن در زمان استفاده دقت کنید. این مورد باعث جلوگیری از بیماری های احتمالی همچون مسمومیت های غذایی خواهد شد.پلاستیک های رنگی به دلیل عدم پایداری رنگ در آن ها معمولا کاربرد غیر خوراکی داشته و صرفا از ان ها برای نگهداری از حبوبات و میوه ها استفاده میشود.

 این ویژگی به دلیل رنگدانه های موجود در نایلون های رنگی صورت میگیرد. در اکثر این پلاستیک ها رنگدارنه ها در شرایط محیطی مناسب به محیط و محتویات موا غذایی وارد میشوند. با این حال برخی از انواع این نایلون ها به دلیل نوع خاص تولید ان ، رنگدانه ها پایداری بیشتری داشته و در برخی موارد از رنگهای خوراکی استفاده میکنند. از این رو بسیاری از ظروف یکبار مصرف و اکثر پلاستیک هایی که به صورت فود گرید تهیه میشوند یا سفید رنگ بوده (رنگ مایه و خام برخی از مواد پلاستیکی ) و یا به صورت شفاف ( به دلیل خصوصیت برخی مواد ) تولید میشود. در این مقاله به برسی جواب سوال آیا نایلون های پلباستیکی رنگی برای مواد غذایی مناسب هستند خواهیم پرداخت.

آیا نایلون های پلاستیکی رنگی برای نگهداری از مواد غذایی مناسب هستند ؟

آیا نایلون های پلاستیکی رنگی برای نگهداری از مواد غذایی مناسب اند :

یکی از کاربرد های بازیافت پلاستیک استفاده از آن در تولید نایلون های پلاستیک یکبار مصرف میباشد. در واقع برخی از نایلون های رنگی به خصوص موارد تیره آن از طریق بازیافت پلاستیک تهیه میشوند. پلاستیک های دسته دوم یا همان بازیافت شده ، به دلیل ناپایداری مواد شیمیایی آن به محیط منتشر شده و در صورت قرار گیری مواد غذایی به صورت تماس مستقیم با آن میتواند موجب مسمومیت های غذایی متنوع شود. این در حالی است که برخی دیگر به دلیل دارا بودن رنگ های اصلی آن به خصوص در موارد سفید و یا شفاف آن مشکلی در خصوص استفاده از آنها در مواد غذایی وجود ندارد.

با این حال تنها مواد پلاستیکی مجاز به استفاده در خصوص مواد غذایی هستند که قوانین فود گرید در آن رعایت شده و علامت مربوط به آن را نیز بر روی خود داشته باشند. این علامت نمایان گر استفاده از مواد اولیه غیر سمی به همراه روش های صحیحی تولید پلاستیک متناسب با مواد غذایی میباشد. از این رو توجه به آن میتواند بسیار مفید باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص داده میشود.

آیا نایلون های پلاستیکی رنگی برای نگهداری از مواد غذایی مناسب هستند ؟

مواد پلاستیکی مناسب برای مواد غذایی :

تا به این جا در خصوص جواب به سوال آیا نایلون های پلاستیکی رنگی برای مواد غذایی مفید هستند تا حدودی پاسخ داده شد. مواد پلاستیکی تنواع بسیاری دارد. تقریبا تمامی پلاستیک ها دارای مقاومت حرارت پایین هستند. همچنین در حرارت و شرایط مناسب بسیاری از مواد پلاستیکی مواد اولیه خود را که بسار سمی نیز میباشد به محیط منتشر میکنند. با این حال برخی از این مواد به دلیل رعایت نکات فراوان در تولید آن مقاومت و پایداری بالایی در خصوص واکنش ها و تغییرات شیمیایی دارد. که از این پلاستیک ها در صنایع بسته بندی به خصوص بسته بندی برای نگهداری از مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف استفاده های زیادی میشود. اما با این حال وجود علامت فود گرید در بسته بندی و یا بروی خود این پلاستیک ها ضروری بوده و نشاندهنده استفاده مناسب آن در این زمینه میباشد. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه میدهیم.

علت اهمیت فود گرید :

به طور کلی تمامی مواد پلاستیکی به خصوص نایلونهای مناسب برای نگهداری از موادغذایی باید دارای ویژگی های فود گرید باشند. در واقع برای حواب ساده به اینکه آیا نایلون های رنگی مناسب برای نگهداری از مواد غذایی هستند باید بگوییم که در صورتی که ویژگی های فود گرید در آن رعایت شده باشد بله با خیالی آسوده میتوان از آن ها استفاده کرد. اما در اکثر موارد این نایلون ها به دلیل مقاومت و پایداری کم شیمیایی و انتشار مواد اولیه و شیمایی خود به محتویات داخل آن بهتر است کاربرد محدودی داشته باشد. از این رو برای میوه ها در صورتی که محتویات داخل آن با نایلون ها تماس نداشته باشد میتوان استفاده کرد. در غیر این صورت بهتر است از نایلون های شفاف استفاده کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام