رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به انواع ظروفی که در کارخانه‌جات و همچنین خانه‌ها برای بسته‌بندی عسل، مربا، ترشی و… استفاده می‌شود جار گفته می‌شوند. این جارها دارای اندازه و طرح‌های متنوعی هستند، به نوعی این ظروف پلاستیکی از سفتی و سختی بسیاری برخوردار بوده و همچنین حالت استوانه‌ای شکل با دهانه‌ای گشاد دارد. این ظروف در زندگی روزمره ما نقش مهمی را ایفا می‌کند با رویال پلاستیک کارن تا پایان این مقاله همراه باشید.

انواع جار براساس جنس

به‌طور کلی در دسته‌بندی جارها آن‌ها به دو گروه شیشه‌ای و پلاستیکی که به آن‌ها پت پلاستیکی نیز می‌گویند تولید می‌شوند و در بازار عرضه می‌گردند.

جار پلاستیکی پت

جار پلاستیکی پت

این جا های پلاستیکی پت که همان ظروف بسته‌بندی رپزمره‌ای هستند که در زندگی استفاده می‌شود در کارهای روزانه به‌خصوص در بسته‌بندی آشپزخانه نقش کاربردی داشته‌اند. یک‌سری از ظروف بسته‌بندی جار پلاستیکی به شرح زیر است:

  • ظرف پت مربا
  • ظرف پت ترشی
  • ظرف پت عسل
  • ظرف پت خشکبار
  • ظرف پت ادویه‌جات
  • ظرف پت عطاری
  • ظرف پت روغن
  • ظرف پت دارویی
  • ظرف پت رب گوجه

این ظروف جار پلاستیکی توسط تولیدکنندگان در کارخانه به‌صورت عمده تولید شده و بعد در نمایندگی‌های فروش در نقاط مختلف ارسال می‌شوند. جارهای پلاستیکی از نظر ظاهر چند دسته مختلف دارند که باید به چهارگوش، گلابی، خمره‌ای، بیضی، هلالی، قلبی، شکلاتی، گلدانی، زنبوردان اشاره کرد. تمامی این جارهای پلاستیکی توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته می‌شوند و بهتر بوده قبل از خرید از مارک آن مطلع شوید. در تولید این نوع جار از مواد و پرایمرهای متنوعی استفاده می‌شود که این ماده توسط یک دستگاه مخصوص تولید جار به جار پلاستیکی افزوده می‌شوند.

جار شیشه‌ای

ظروف جار شیشه‌ای نیز مانند شکل دیگر جار برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید می‌شوند، جارهای شیشه‌ای دارای حجم متفاوتی بوده‌اند؛ اما جار یک لیتری فروش بیش‌تری نسبت به حجم جارهای دیگر دارد. همچنین این جارها مدل‌های متنوعی دارند مانند ظرف‌های جار شیشه‌ای ساده و ظرف‌های جار شیشه‌ای فانتزی که هرکدام از آن‌ها زیبای خاص خودشان را داشته‌اند. از این نوع جار می‌توان برای بسته‌بندی مواد غذایی و حتی کنسرو کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار داد. همچنین اگر یک مواد غذایی نیازمند نگهداری برای مدت زمان زیاد باشد این کار می‌تواند این‌کار را برای مواد غذایی بدون هیچ خرابی‌ای انجام دهد. برای مثال برای نگهداری مواد غذایی در فروشگاه از محصولات همچون مربا، ترشی‌جات،خیارشور، ذرت، مارمالاد، فلفل، گوجه فرنگی، زیتون، عسل و تخم‌مرغ از جار شیشه‌ای استفاده می‌شود.

چرا در تولید جار از پت استفاده می‌شود؟

در جارهای پلاستیکی که از پت یا PET استفاده شده دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند، همچنین امکان بازیافت باوجود این مواد در پلاستیک امکان پذیر می‌شود. باتوجه به اینکه این ماده دارای شفافیت بالایی است باعث شده در مصارف مختلف جای داشته باشد. البته قالب پذیری آن پرداخت شکل دادن این ماده یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن است، همچنین باوجود این ماده باعث می‌شود یک پلاستیک نسبتاً ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

انواع جار براساس حجم

جارها باتوجه به اینکه دارای کاربرد بسیار زیادی در زندگی هستند حجم‌های متفاوتی نیز دارند، این جارها ۳۵۰ سی سی، ۷۰۰ سی سی، ۱۰۰۰ سی سی، ۱۵۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی تولید می‌شوند و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

تفاوت جار پلاستیکی با جار شیشه‌ای

جار شیشه‌ای و جار پلاستیکی تفاوت‌هایی با هم دارند برای مثال جار شیشه‌ای به‌علت مواد اولیه متفاوت دارای قیمت بالاتری از جار پت پلاستیکی بوده، همچنین این این جار ماندگاری، زیبایی ومقاومت بالاتری نسبت به جار پلاستیکی دارد. باتوجه به اینکه در جار شیشه‌ای مواد غذایی ماندگاری بیش‌تری داشته باعث می‌شود از لحاظ بهداشتی مورد تأیید همه قرار گیرد. جار پلاستیکی دارای وزن کم‌تری بوده و جابه‌جایی راحت‌تری نسبت به جار شیشه‌ای دارد؛ اما جار شیشه‌ای باتوجه به مواد اولیه تولیدش سنگین‌تر بوده و احتمال شکستگی در آن بیش‌تر بوده است.

کاربردهای بطری جار پلاستیکی

از جار می‌توان در صنایع مختلف استفاده نمود برای مثال باید به صنایع آرایشی، غذایی، دارویی و حتی موادهای شیمیایی خطرناک اشاره کرد. باتوجه به اینکه جارها انواع مختلفی دارند و به شکل‌های گوناگونی تولید می‌شوند، زیرا در تولید آن تمامی سلایق در نظر گرفته می‌شود. این موضوع بهتر است با یک مثال به‌طور کامل توضیح داده شود.

اصولاً از جارهای شیشه‌ای برای نگهداری بهتر و بهداشتی مواد غذایی استفاده می‌شود، در میان انواع مختلف جار شیشه‌ای محبوب‌ترین آن‌ها مدل میسون است که بیش‌تر افراد برای نگهداری مربا، مارمالاد، ترشی، زیتون، عسل، فلفل، رب گوجه فرنگی و عسل به کار می‌برند.

سه کاربرد علمی جارها

جار نمونه: وسیله‌ای کاربردی در آزمایشگاه که در آناتومی برای نگهداری نمونه‌ها کاربرد دارد.

جار کشتن: از این نوع جار برای کشتن سریع و سیر حیوانات و حشرات استفاده شده و آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که در هنگام بسته شدن درب دیگر هیچ‌گونه هوایی درون طرف وارد نشده و همچنین قسمت زیرین این جار از یک لایه نازکگچ ساخته شده که حیوان را بتواند راحت جذب خود کند.

جار داروخانه: این نوع جار اصولاً برای نگهداری داروهای کوچک و بزرگ در داروخانه کاربرد داشته و جنس‌ آن از سفال است؛ اما امروز بیش‌تر جارهای داروخانه‌ای از پلاستیک ‌های شفاف و مقاوم بوده  و طرح‌های گوناگونی نیز دارند. بعضی از آن‌ها استوانه‌ای یا منحنی با تزئینات متقارن و زیبا هستند که بیش‌تر این جارها باتوجه به کاربردی که در داروخانه دارد با یک گردنی از بدنه اصلی جدا می‌شوند.

کلام آخر

جارها با ویژگی ظاهری استوانه‌ای شکل یا مخروط درطرح و اندازه‌های متنوع در بازار عرضه می‌گردند. این ظروف اصولاً از شیشه، پلاستیک و سفال ساخته می‌شوند و برای نگهداری مواد غذایی بهترین گزینه هستند. جارها علاوه‌بر اینکه در جنس بدنه و ساختار و طرحشان از یک‌دیگر متفاوت هستند در درب‌هایشان نیز تفاوت دیده می‌شود. باید از درپوش‌های جارها به درپوش پیچی، درپوش چوبی، درپوش پلاستیکی و درپوش مهر و موم اشاره کرد. حتی گاهی اوقات از در پوش‌های فلزی و آلومینیومی نیز در تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

2 پاسخ

  1. سلام بسیار عالی وزیبا لطفا اگرمقدور هست قیمت محصولات رودرج بفرمایید ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام