رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

انواع لیوان های یکبار مصرف برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. از نظر جنس و کاربری در هر کدام تفاوت های زیادی میبینیم. برای مثال برای نوشیدنی های داغ استفاده از لیوان های کاغذی بهتر از لیوان های کاغذی هستند. این در حالی است که نوشدنی های سرد به دلیل طولانی بوده زمان وقفه تا زمان مصرف آن ها نیاز بهع مقامت بهتری دارند. از این رو لیوان های پلاستیکی برای استفاده آن کاربرد بیشتری دارد. در این مطلب قصد معرفی انواع لیوان یکبار مصرف را داریم.

 

تاریخچه لیوان یکبارمصرف:

 

در سال ۱۹۰۷ لاورانس لون اولین نسل لیوان کاغذی را اختراع کرد. برای نوشیدن از آن لیوان افراد نیازی نداشتند که بارها و بارها به صورت اشتراکی آن را مورد استفاده قرار دهند. این به سلامت بهداشت عمومی در آن زمان کمک بسیاری کرد. همان طور که گفته شد در آغاز قرن بیستم مردی به نام لاورنس لون Lawrence Lullen اولین لیوان یکبار مصرف را ایجاد کرد. او یک وکیل و مخترع اهل بوستون آمریکا بود که پس از پایان جنگ داخلی دست به اختراع لیوان کاغذی زد. موضوع از آنجا شروع شد که در آن زمان جنبش جلوگیری از مصرف بیش از حد مشروبات الکلی با تلاش بسیار در حال جا انداختن مصرف آب ساده برای رفع تشنگی در ایالات متحده بود. فعالین این جنبش شهر به شهر سفر کرده و با واگن های آب به افراد پیشنهاد می کردند که از آب برای رفع تشنگی استفاده کنند.

 

در ادامه به دلیل شیوع بیماری ها خطرات استفاده از ظروف اشتراکی بیشتر شد. که از آن به بعد اهمیت استفاده از لیوان ها و ظروف یکبار مصرف بالاتر رفت. در نتیجه تولید کنندگان بیشتری با معرفی انواع لیوان های یکبار مصرف این صنعت را گسترش دادند.

 

معرفی انواع لیوان های یکبار مصرف :

 

انواع لیوان یکبار مصرف در ابعاد و سبک‌ها و رنگ‌های متفاوت جهت اهداف و کاربردهای مختلف ساخته میشود. با وجود تمام گزینه‌ها، در ادامه توضیحاتی برای معرفی مهمترین نوع لیوان های یکبار مصرف توضیحاتی داده میشود. به طور کلی این لیوان ها با متریال ها و ساختار بسیار متنوعی ساخته میشوند.

 

به طور کلی انواع لیوان های یکبار مصرف به سه دسته مهم تقسیم میشوند. این دسته بندی ها عبارتند از لیوان های یکبار مصرف کاغذی ، لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی و لیوان یکبار مصرف فومی میباشد. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص هر یک از این موارد برای شما داده شده است.

معرفی ویژگی ها و خصوصیات انواع لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی فومی و کاغذی

 

انواع لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی :

 

به طور کلی لیوان های پلاستیکی پایه نفتی دارند. استفاده از این پلاستیکی ها اغلب در دمای بالا و. مدت زمان زیاد مناسب نیستند. اما هزینه استفاده از آن ها کمتر بوده و به دلیل استفاده از مواد پلیمر های خاص مواد سمی از خود عبور نمیدهند. اما همچنان برای استفاده آن توجه به کد پشت پلاستیک الزامی است. به طور کلی این پلاستیک ها باید از مواد بازیافتی تهیه شوند.

 

لیوان های یکبار مصرف کاغذی :

 

مواد مورد استفاده در این لیوان های یکبار مصرف اغلباز مواد کاغذی مختلفی تهیه میشوند. به طور کلی  این نوع لیوان یکبار مصرف از قدیمی ترین انواع است که به دلایل بسیاری همچنان محبوبیت خود را به صورت کامل حفظ کرده است. این نوع لیوان یکبار مصرف از قدیمی ترین انواع است که به دلایل بسیاری همچنان محبوبیت خود را به صورت کامل حفظ کرده است. یکی از مهم ترین موارد قابل توجه درباره ی لیوان کاغذی آن است که برای نوشیدنی های داغ بسیار مناسب عمل می کند.

 

انواع لیوان های یکبار مصرف فومی :

 

لیوان های یکبار مصرف فومی از پلیمر های خاصی تهیه میشوند. به عبارت دیگر جنس این لیوان ها اغلب از جنس نوعی پلاستیک تهیه میوند. مقامت حرارتی در این نوع از لیوان های یکبار مصرف بسیار بالا مناسب است. به طور کلی این نوع لیوان یکبار مصرف انتخابی عالی چه برای نوشیدنی های گرم و چه برای نوشیدنی های سرد است. لیوان های یکبارمصرف فومی مقاومت حرارتی بالایی دارد. از این رو در هنگام استفاده ساختار خود را نسبت به لیوان های یکبارمصرف کاغذی بهتر نگه میدارد.

از طرفی هم لیوان های یکبار مصرف فومی هزینه ی پایین تری برای استفاده دارد. انواع لیوان فومی در نوع سنتی سفید خود و یا همراه با طرح های چاپ شده روی آن ها قابل خریداری هستند. انواع لیوان فومی پلی استایرن می توانند برای زمانی که نمی خواهید فضای زیادی را اشغال کنید بسیار مناسب باشند چرا که این نوع از لیوان فومی فضای کمتری را نسبت به دیگر انواع سنتی لیوان فومی اشغال می کند. با این حال همچنان قادر هستند به صورتی مناسب نوشدنی شما را عایق بندی کرده و از تغییر سریع دما جلوگیری کنند.

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام