رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

لیوان های یکبار مصرف در رنگ و ابعاد و سبک های مختلفی به تولید می رسند و با این وجود انواع مختلفی دارند. لیوان های یکبار مصرف برای کاربرد و هدف های گوناگونی به تولید می رسند. با  وجود تنوع در ابعاد و طرح و رنگ، افراد هنگام خرید نمی دانند که چه لیوانی برای کار آن ها مناسب است. اصلا جای نگرانی نیست! در ادامه انواع لیوان یکبار مصرف را بیان نموده ایم و اطلاعات مفید و مختصری در مورد آن ها در اختیارتان قرار داده ایم.

انواع لیوان یکبار مصرف از چه متریالی تولید می شوند؟

لیوان یکبار مصرف را می توان با توجه به موادی که از آن تولید شده اند به چند دسته تقسیم بندی کرد. چرا که این دسته از لیوان ها از متریال گوناگونی به تولید می رسند.

  • لیوان یکبار مصرف تجزیه پذیر: این محصولات از طریق متریال طبیعی به تولید رسیده اند و مواد اولیه آن نیز کاملا با محیط سازگار است. این محصول هیچ ضرری برای بدن انسان ندارد و از طریق باکتری و قارچ به سرعت تجزیه می شود.
  • لیوان‌ یکبار مصرف گیاهی: لیوان هایی که از مواد گیاهی تولید می شوند مواد سمی مضر آزاد نمی کنند و گزینه بسیار خوبی برای انتخاب هستند. این محصولات از متریال تجزیه پذیر تولید می شوند.
  • لیوان یکبار مصرف قابل تخریب: فراورده هایی که قابل تجزیه هستند دارای نفت بوده که به صورت طبیعی قابل تجزیه هستند. اما فرآورده هایی که تخریب پذیر باشند فقط در محیط بی هوازی از طریق یک نوع واکنش شیمیایی تجزیه خواهند شد. تجزیه این محصولات سبب تولید عنصر های کمیاب، آب، دی اکسید کربن و… می شود.
  • قابل بازیافت: برخی از لیوان های یکبار مصرف از متریالی تولید می شوند که می توان آن را مجددا بازیافت نمود. یعنی می توان آن را به یک محصول دیگری تبدیل کرد و از آن استفاده کرد.  این محصولات دارای نشان بازیافت جهانی هستند و  در بسته بندی آن ها نیز ۷ کد شناسایی موجود است. این قبیل کد ها نوع پلاستیک مصرفی را نشان می دهند.
  • روم: لیوان هایی که دارای روکش روم هستند از مقاومت زیادی در برابر رطوبت برخوردار هستند. این لیوان ها دارای روکش های چند لایه می باشند و از استحکام بالایی برخوردار هستند.

کدام لیوان یکبار مصرف را بخریم؟

کدام لیوان بهتر است؟ چه لیوانی خریداری کنیم؟ لیوان های یکبار مصرف به سه دسته کاغذی، فومی و پلاستیکی تقسیم بندی می شوند که هر کدام با هم تفاوت هایی دارند. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

لیوان یکبار مصرف کاغذی

لیوان های کاغذی نیز انواع مختلفی دارند. لیوان های کاغذی عایق بندی، لیوان کاغذی به همراه روکش پلیمری، لیوان کاغذی با روکش گیاهی، با دوام و… از انواع لیوان های کاغذی هستند. لیوان های کاغذی عایق بندی برای نوشیدنی های گرم بسیار مناسب اند و به هیچ عنوان دست را نمی سوزانند. لیوان های پلیمری نیز دارای چند لایه هستند که برای نوشیدنی های گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرند. لیوان های کاغذی در طرح و رنگ متنوعی تولید می شوند و تنوع بسیار بالایی دارند.

لیوان یکبار مصرف فومی

لیوان یکبار مصرف فومی برای سرو نوشیدنی های گرم گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند. لیوان های فومی ظاهر بسیار خوبی دارند و در هنگام استفاده نیز کاملا ظاهر خود را حفظ خواهند کرد. این محصول بهتر از محصولات گیاهی بوده و وزن کم با حجم بالا را به شما ارائه می دهد. این لیوان ها را می توان در مدل های ساده و سنتی و چاپی خریداری کرد و حتی با سفارش مشتری می توان بر روی آن طراحی نمود. ساختار این دسته از محصولات یکپارچه بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.

این محصول دارای خواص عایق بندی بوده و با وجود دانه های ترموتین در ساختار این لیوان، به نسبت محصولات دیگر چندین قدم جلوتر قرار دارد. این دانه ها دیواره های خارجی لیوان را خنک می کنند و دیگر نیازی نیست که لیوان را دسته دار کنید یا آن را کاور کنید. بهترین عایق برای نوشیدنی های سرد و گرم لیوان یکبار مصرف فومی است. 

لیوان یکبار مصرف پلاستیکی 

لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی نیز با متریال گوناگونی تولید می شوند. لیوان یکبار مصرف بازیافتی که جزو بهترین محصولات یکبار مصرف است با محیط زیست کاملا سازگار بوده و دارای انواع مختلفی است. این محصول دارای ابعاد گوناگونی است و تا حدی می تواند حرارت را تحمل کند. نوعی دیگر از لیوان یکبار مصرف پلاستیکی، لیوان دو جداره است. این لیوان نیز بسیار ضخیم و محکم است و مقاومت خوبی در برابر خرد شدن و شکستن از خود نشان می دهد. توجه داشته باشید لیوان های پلاستیکی بازیافتی نیز وجود دارند که بدون هیچ گونه نگرانی برای محیط زیست می توانید از آن استفاده کنید.

سخن آخر 

لیوان های یکبار مصرف انواع مختلفی دارند و این محصولات را می توان از طریق متریال دسته بندی کرد. البته هر کدام از لیوان های پلاستیکی، کاغذی و فومی خود نیز به چندین دسته دیگر تقسیم می شوند و هر لیوانی دارای ویژگی های منحصر به فردی است. هنگام خرید لیوان یکبار مصرف  ابتدا به هدف و کاربرد آن توجه کنید و به متریال آن نیز دقت کنید. رویال پلاستیک کارن یکی از حرفه ای ترین و معتبر ترین تولید کننده در این زمینه محسوب می شود. این مجموعه با بیش از ده سال سابقه کاری همواره به دنبال کسب رضایت از مصرف کنندگان عزیز است. توصیه می کنیم از مشاوره رایگان تیم ما استفاده کنید و بهترین لیوان را با طرح و رنگ دلخواه خود خریداری نمایید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام