رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

همان طور که میدانید امروزه مصرف پلاستیک های بسته بندی مانند ظروف یکبار مصرف گسترش بسیار بالایی پیدا کرده است. به طور کلی اهمیت استفاده از بسته بندی های پلاستیکی مربوط به بهداشت و حمل و نقل آن میشود. که در این خصوص به علت ویژگی های شیمیایی پلاستیکها نیاز به استفاده از مواد به خصوصی در تولید این محصولات میباشد. این مورد نیز ارتباط مستقیم با نوع محصول مورد نظر جهت نگهداری ارتباط دارد. برای مثال برای نگهداری از مواد غذایی خشک مانند حبوبات تفاوت زیادی با مایعات دارد. اما به طور کلی توجه به علامت فود گرید در مصرف این بسته بندیها بسیار مهم خواهد بود. به طور کلی اهمیت استفاده از بسته بندی پلاستیکی فقط به مواد غذایی محدود نمیشود و جنبه های بسیار زیادی از زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در این مطلب جهت اهمیت استفاده از بسته بندی پلاستیکی توضیحاتی میدهیم.

معرفی اهمیت استفاده از بسته بندی پلاستیکی در زندگی :

اهمیت استفاده از این نوع بسته بندی ها ارتباط زیادی با ویژگی مواد پلاستیکی دارد. این مواد به دلیل خصوصیات آن در کنار هزینه پایین تولید باعث کاربرد بالای آن در صنایع مختلف شده است. یکی از این موارد صنایع بسته بندی میباشد. با اینکه از مواد دیگری نیز در این صنعت استفاده میکنند اما بیشترین سهم با درصد قابل توجهی از آن به پلاستیک ها تعلق میگیرد. لذا این بسته بندیها چندین کارکرد مهمی در زندگی مدرن ما دارند.

اهمیت استفاده از بسته بندی های پلاستیکی

اهمیت مقاومت در استفاده از بسته بندی های پلاستیکی :

یکی از اهمیت های استفاده از بسته بندی های پلاستیکی دوام و مقاومت فیزیکی و شیمیایی این ماده در شرایط مختلف میباشد. در واقع زنجیره های بلند پلیمری ( پلیمر ها مواد اولیه پلاستیک هستتند ) باعث مقاومت بالای آن ها در مقابل شکستن شده و از این رو در صورتی که به صورت بهینه طراحی شده باشند. به سختی میشکنند. اهمیت این ویژگی در اهمیت استفاده از بسته بندی های پلاستیکی به دلیل سهولت در عملکرد و نگهداری قابل توجه است.

ایجاد امنیت برای جا به جایی :

به دلیل مقاومت بسته بندی امنیت برای جا به جایی محتوای آن تا جد بسیاری تأمین میشود. در واقع بسته بندی پلاستیکی نشکن است و در صورت افتادن به قطعات خطرناک تکه تکه نمی شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی بسته بندی پلاستیکی و همچنین ایمنی آن در تماس با مواد غذایی، به ایمنی بسته بندی پلاستیکی مراجعه کنید.

افزایش بهداشت در مواد غذایی :

در زمینه نگهداری از مواد غذایی ، اهمیت استفاده از بسته بندی های پلاستیکی در افزایش بهداشت در آن ها صورت میگیرد. همچنین بسیاری از این بسته بندیها به صورت ظروف یکبار مصرف تولید میشوند. و محدود کردن استفاده به تنها یکبار باعث عدم انتشار آلودگی به فرد دیگری شده که موجب افزایش بهداشت و سلامت خواهد شد. از این رو بسته بندی پلاستیکی برای بسته بندی مواد غذایی و داروها ایده آل است.

همچنین این ماده به دلیل شکل پذیری بالا میتواند بدون دخالت انسان تولید ، پر و مهروموم شود. مواد مورد استفاده، هم مواد خام پلاستیکی و هم مواد افزودنی، تمام قوانین ایمنی مواد غذایی را در سطح ملی و اتحادیه اروپا رعایت می کنند. محصولات پلاستیکی معمولاً به عنوان وسایل پزشکی در تماس نزدیک با بافت بدن مورد استفاده قرار می گیرند و با بالاترین استانداردهای ایمنی در مصارف حیاتی خود مطابقت دارند.

اهمیت استفاده از بسته بندی های پلاستیکی

دسترسی ایمن تر برای کودکان :

از اهمیت های مهم بسته بندی های پلاستیکی توانایی طراحی در آن است. یکی از مزایای این ویژگی تولید بسته بندی های دارای محافظت از کودکان ( برای مثال بطری های دارای مایعات خطرناک مانند لولهبازکنها و موارد شیمیایی دیگر) است.

شفافیت در این مواد :

شفاف بودن بسته به کاربران این امکان را می دهد تا قبل از خرید، وضعیت کالا را بررسی کنند. لذا میتوان این ویژگی را به عنوان یک مزیت کاربردی در خصوص استفاده از بسته بندی های پلاستیکی در نظر گرفت که به مصرف کنندگان این امکان را میدهد که بدون بازکردن (کاهش بهداشت محصول) محتویات آن را تا حد زیادی برسی کنند.

کاهش وزن محصول به همراه بسته بندی :

یکی دیگر از موارد با اهمیت در استفاده از ظروف بسته بندی پلاستیکی وزن سبک آن ها است. این مورد باعث کاهش وزن کلی محصول شده و در نتیجه هزینه های جا به جایی را کاهش میدهد. به طور کلی اقلام بسته بندی پلاستیکی از نظر وزن کم اما از نظر استحکام بالا هستند. از این رو محصولات بسته بندی شده در پلاستیک به راحتی توسط مصرف کنندگان و پرسنل زنجیره توزیع قابل بلند شدن و جابجایی هستند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام