رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

کیفیت مناسب در انتخاب ظروف یکبار مصرف در جشن ها، مهمانی ها، کافه ها و رستوران ها از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.
امروزه با پیشرفت چشمگیر در این صنعت ظروف یکبار مصرف در انواع رنگ ها، سایز ها، کیفیت های گوناگون و همچنین قیمت های متفاوت به افراد عرضه میشود. این ویژگی ها امکان برگزاری مهمانی ها و مراسمات و همچنین زیباترین میزها و سفره ها را در پذیرایی فراهم نموده. انتخاب رنگ یک آیتم تاثیر گذار و خاص در تولید ظروف یکبار مصرف بشمار میرود .
انتخاب رنگ و بکار بردن تنوع رنگی در تولید ظروف یکبار مصرف میتواند در ادراک مشتریان یک رستوران یا کافه موثر باشند و حتی بر نوع انتخاب آنها تاثیر بگذارند.
 رنگها بر جنبه های مختلف رفتاری وعملکردی افراد موثر هستند همچنین از تاثیرات آنها بر افراد و انتخاب انها میتوان به تاثیر انها بر میزان اشتها، تاثیر رنگ ها بر حال و هوای افراد، تاثیر رنگها بر درک طعم ومزه غذاها، موثر بودن در دلپذیر جلوه دادن غذاها و برای ایجاد جلب توجه اشاره کرد. قطعا رنگهای شاد و فریبنده میتوانند جذاب باشند و تاثیرات شگفت انگیزی بر فروش محصولات داشته باشند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشان دهنده گرمی، احساسات، افزایش اشتها، زنده دلی و جذب مشتریان میباشد و رنگ سبز نشان دهنده خوشبختی، سلامتی، امیدواری و انتخاب سالم در یک محصول غذایی میشود.

تاثیر رنگها بر میزان اشتها


 در علم تغذیه از رنگهای  گرم مانند قرمز و نارنجی برای تحریک اشتها و از رنگ های سرد مانند خاکستری ،سیاه و آبی به منظور کاهش وزن استفاده میشود.
همچنین رنگها برای کنترل اشتها در کودکان به منظور کاهش وزن یا در کودکان بدغذا برای افزایش وزن بکار برده میشود.
رنگها در میزان فروش یک محصول از طریق بسته بندی های متنوع کاربرد و ظروف یکبار مصرف در سرو غذا همچنین انواع دسر ها و میزان اشتها افراد در مصرف غذا های گوناگون موثر میباشند.

تاثیر رنگ برای ایجاد جلب توجه


ماندگاری رنگ ها در حافظه انسان بیشتر از نشانه ها ونماد ها میباشد. رنگها و روانشناسی آنها در صنعت تبلیغات برای بوجود آوردن حس شاد و فریبنده برای جذب مخاطب بسیار موثر میباشند.
 برای شناساندن یک برند میتوان از تاثیر رنگها بر روی محصولات استفاده کرد به عنوان مثال اگر دارای یک برند میباشید و دنبال افزایش سود آوری هستید باید از وسایل ارزان قیمت ولی خوش رنگ و لعاب و زیبا در صنعت ظروف یکبار مصرف بکار بگیرید.
برای شروع در پیشرفت صنعت تولید ظروف یکبار مصرف میتوان از رنگی خاص به عنوان نمادی برای شرکت خود استفاده کرد و به مرور زمان محصولات شما با رنگ خاص انتخاب شده خود در ذهن عموم مردم حک میشود به طوری که شاید دیگر نیاز به تبلیغات برای افزایش فروش و تقاضا نباشد.

انتخاب رنگ مناسب برای بسته بندی


 برانگیخته شدن احساسات افراد در خرید یک محصول یکی دیگر از تاثیرات رنگ ها میباشد.هنگام انتخاب یک رنگ در بسته بندی محصولات باید به چند مورد توجه کنید :
انواع رنگ در بسته بندی ، شناختن تاثیرات رنگ های سرد و گرم ، تاثیرات رنگها در روانشناسی ، شناخت رنگ های خنثی و تاثیرات آنها در فروش محصولات ، روانشناسی رنگ ها و تقاضا مشتریان در خرید محصولات یکبار مصرف و بیشترین فروش یک رنگ در بین مشتریان دارد.
با توجه به افزایش رقابت در جذب مشتریان در حوزه های مختلف محصولات غذایی استفاده از ظروف یکبار مصرف در طرح ها ورنگ های مختلف باعث افزایش بازدهی و سود در شرکت های تولید کننده میباشد.

تاثیر رنگ در دلپذیر جلوه دادن غذا در ظروف یکبار مصرف


   تاثیر رنگ ها در سفره آرایی ، میوه آرایی و حتی میز های پذیرایی برای جلب توجه مشتریان و یا حتی فروش یک غذای خوشمزه یک تکنیک هوشمندانه میباشد به طوری که نحوه سرو انواع نوشیدنی ها مانند قهوه در یک لیوان کاغذی خوش رنگ و لعاب میتواند افزایش تقاضا و افزایش فروش را به همراه داشته باشد در مقابل اگر آن قهوه در یک لیوان معمولی و بی رنگ یا یک رنگ خنثی سرو شود شاید آن میزان تقاضا وفروش وجود نداشته باشد.

تاثیر رنگها بر حال و هوای افراد در استفاده از ظروف رنگی


 به طور ناخودآگاه رنگ ها بر تمام حواس ما موثر هستند به طوریکه به وجود آورنده حس شادی ، آرامش ، گرسنگی ، غم ، احساس ترس و یا انرژی میباشد.
استفاده از ظروف رنگی باعث تاثیر گذاری بر ادراک ما در مناسبت های گوناگون مذهبی ، ملی ، شادی و رسمی میشود.
تنوع بی نظیری که امروزه شرکت ها در تولید محصولات گوناگون یکبار مصرف با تنوع رنگی بالا بوجود آورده اند که باعث شده میزبانان و مهمانان در عین راحتی در استفاده از آنها حس خوبی در انواع مناسبت های اجرا شده داشته باشند.ما در دنیای رنگی زندگی میکنیم و رنگی بودن جهان یکی از بزرگترین موهبتهای الهی است . شناخت ما در تاثیرات رنگها بر زندگی و انتخاب های ما میتواند کمک بزرگی در درک انها باشد.

تاثیر رنگ های ظروف یکبار مصرف بر طعم و مزه غذا


طبق یک تحقیقات در مقاله اروپایی اگه یک قهوه را در ظروف رنگ روشن مانند سفید یا کرم سرو شود مزه و بوی آن مطبوع تر بنظر میرسد به گونه ای که در یک آزمایش از ۵۷ نفر خواسته شد قهوه را در لیوان های مختلف با رنگهای گوناگون تست کنند به گونه ای که درون لیوان ها رنگهای مختلف نارنجی ، سفید ، قرمز ، وانیلی استفاده شده بود.
با توجه به اینکه از نظر شیمیایی و فیزیکی لیوان ها و محتویات آنها یکسان بودند و هیچ فرقی نداشتند تنها تفاوت در انتخاب شرکت کننده ها بر روی رنگ وانیلی و سفید به ادراک و حواس و تاثیرات رنگ بر آنها بود. امیدواریم که از این مقاله رویال پلاستیک کارن بهره کافی را برده باشید.


این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام