رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

اهمیت فود گرید برای نگهداری از مواد غذایی میباشد. در واقع این علامت در ظروف پلاستیکی نماینگر انواع پلاستیک مناسب برای تماس با موادغذایی در شرایط های گوناگون محیطی میباشد. مواد تشکیل شده از این پلاستیکها از موارد سمی برای بدن انسان تشکیل نشده است. از طرف دیگر ظروف دارای این علامت ثبات شیمیایی مناسبی دارد. از این رو ظروف دارای food grade مواد مضر برای انسان را به محیط انتشار نمیدهد. باید توجه داشت که تولید ظروف با رعایت قوانین فودگرید در برخی موارد بسیار دشوار تر است. لذا برخی از افراد سودجو جهت کاهش هزینه های خود از ظروف نامناسب برای مواد غذایی استفاده میکنند. از این رو مشاهده این علامت در تمامی ظروف مربوط به مواد غذایی توصیه میشود. چرا که با عدم رعایت این مورد در انواع پلاستیک های خطرساز امکان ایجاد بیماری در انسان وجود دارد. در این مطلب به برسی و اهمیت فود گرید (food grade ) خواهیم پرداخت.

فود گرید چیست :

فود گرید در صنایع پلاستیک شامل دستور العمل هایی برای تولید ظروف پلاستیکی مناسب برای نگهداری مواد غذایی در شرایط مختلف میباشد. در واقع ظروف فودگرید به نحوی تعریف شده‌اند که در تماس با مواد غذایی برای مصرف انسان و هر موجود دیگری از مواد مضر به دور می باشند؛ که با استفاده از انواع آزمایش های استاندارد و به روز دنیا از نظر مقاومت و سلامت بررسی شده و سپس به بازار عرضه می‌شوند. پلاستیک فودگرید ماندگاری زیادی دارد و از مواد اولیه ای استفاده میشود که داری مواد مضر برای بدن نیست. مواد پایه آن بر حسب مواد food grade میباشد. در واقع مواد اولیه مورد استفاده در این ظروف ثبات بسیار زیادی داشته و از همین رو به علت رعایت کردن تمام موارد بهداشتی در تولید این نوع از پلاستیک یکی از بهترین انتخاب ها برای بسته بندی و نگهداری مواد غذایی است.

اهمیت ظروف فود گرید

معرفی اهمیت فود گرید :

مهمترین اهمیت استفاده از فود گرید برای سلامتی انسان میباشد.  فودگریدها پلاستیک های بهداشتی مخصوص مواد غذایی هستند . جهت بسته بندی انواع فراورده‌های غذایی از جمله بسته بندی غذاهای آماده و نیمه آماده، خشکبار، حبوبات، نان، غلات و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. پلیمرهای فودگرید به دلیل حذف مواد نانو از ترکیبات تشکیل دهنده آن ها ضرری برای سلامتی انسان ندارند. پلاستیک فودگرید ماندگاری زیادی دارد و در تولید آن از مواد اولیه ای استفاده میشود . فود گرید دارای مواد نانو نیست و مواد پایه آن بر حسب مواد فود گرید یا همان غذایی می باشد . از همین رو به علت رعایت تمام موارد بهداشتی برای این نوع از پلاستیک ها ، یکی از بهترین انتخاب ها برای بسته بندی مواد غذایی، ظروف دارای علامت food grade میباشد.

اهمیت تفاوت ظروف فود گرید و غیر فودگرید :

تفاوت ظروف food grade تمامی خصوصیات این مواد پلاستیکی را ایجاد میشکند. هزینه بالاتری برای تولید این ظروف نیاز است. برای مثال جهت تولید دو ظرف پلاستیکی از یک پلیمر یکی به روش فود گرید و آن یکی به صورت معمول ، ظرفfood grade با اینکه از یک ماده مشابه تولید شده است اما هزینه بیشتری برای تولید کننده دارد. اما همچنین نمیتوان از پلاستیک های دیگر برای استفاده جهت نگهداری مواد غذایی بکار گرفت.

اهمیت اصلی و تفاوت اصلی بین ظروف فود گرید و دیگر پلاستیک ها ، ساختار آن ها ، مواد اولیه ، مراحل تولید و نوع رنگ های مورد استفاده در آن ها میباشد. پلاتسیک های دارای فود گرید اغلب به صورت سفید تهیه میشوند. به این صورت که از رنگ خواصی در آن استفاده نمیشود. همچنین برخی دیگر به دلیل استفاده از پلیمر های خواراکی و طبیعی به رنگ های کرم و شیری نزدیکتر هستند. ظروف پلاستیکی فود گرید دارای خصوصیات و ویژگی های بسیاری میباشد.

اهمیت ظروف فود گرید

نتیجه گیری :

اهمیت ظروف فود گرید برای حفظ سلامتی انسان و کیفیت مواد غذایی مورد مصرف دارای اهمیت بسیاری است. این علامت نماینگر رعایت نکات بسیاری در تولید این ظروف میباشد. از این رو با تولید و مصرف این مواد پلاستیکی به جای استفاده از مواد متفرقه میتوان از ایجاد مسمومیت به طور کامل جلوگیری کرد. در این مطلب به برسی و معرفی اهمیت علامت فود گرید در ظروف پلاستیکی برای نگهداری موادغذایی توضیحاتی داده شد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام