رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

تاریخچه ظروف یکبار مصرف طولانی میباشد. اما این ظروف به شکلی که امروزه با آن آشنا هستیم در سال 1973 توسط یک شرکت تولید محصولات لبنی ایجاد شد. البته انواع ظروف یکبار مصرف دارای تاریخچه متفاوتی نسبت به یکدیگر میباشند. اما به هر حال شروع این ظروف از ابتدای قرن 19 آغاز شد. این ظروف به دلیل خو.اص ویژگی های آن ها دارای اهمیت بالایی در زمینه رعایت بهداشت بود که ابتدا در چین به وسیله کاغذ تولید میشد. از طرفی امروزه به دلیل اهمیت بهداشت فردی در زمان های حساس مانند شیوع بیماری هایی خطرساز استفاده از آن ها بسیار حائز اهمیت میباشد. در این مطلب به برس تاریخچه ظروف یکبار مصرف خواهیم پرداخت.

تاریخچه ظروف یکبار مصرف

معرفی تاریخچه ظروف یکبار مصرف :

همان طور که گفته شد شروع ساخت و تاریخچه ظروف یکبار مصرف از قرن نوزدهم شکل گرفت. البته ساخت این ظروف سال های بسیار فراوانی است که به اشکال مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال برگ های درختان در قدیم به عنوان ظروف نگهداری برخی از مواد غذایی خشک شده بکارگرفته میشده که البته به دلیل برخی از ویژگی ها و عقاید از برگ های خاصی جهت این موضوع استفاده میکردند. به طور کلی اولین ظرف یکبار مصرف کشف شده در دنیا، به کشور چین بر می گردد .

در این کشف لیوان هایی کاغذی دارای نقش و نگار کشف شدند، متخصصان معتقدند تاریخچه آنها به دوقرن قبل میلاد مسیح بر می گردد که توسط امپراطوری چین ساخته شده بود. ساخت این لیوان ها بعد اختراع کاغذ بوده.لیوان کاغذی به عنوان  “چیه پی” شناخته شده و برای سرو چایی در اندازه و رنگ های متفاوت با طرح های زینتی آراسته میشد. مدرک یا شواهد متنی از لیوان کاغذی در توضیحات متصرفات خانواده یو از شهر هانگژو ظاهر شده است.

جنس ظروف یکبار مصرف در گذشته :

در گذشته جنس ظروف یکبا رمصرف بسیار محدود بوده است. همان طور که در تاریخچه ظروف یکبار مصرف گفته شد ، به دلیل عدم وجود پلاستیک ها به صورتی که ما امروزه به آن آشنا هستیم، این ظروف را با موادی مانند چوب ، کاغذ ، و برخی از گیاهان میساختند. و اما امروزه ظروف یکبار مصرف بیشتر با انواع پلاستیک تولید میشوند. لذا شروع ساخت این ظروف به تاریخچع تولید پلاستیک ارتباط زیادی دارد. پس همه گیری این ماده به دلیل هزینه های کم جهت تولید آن ، از مواد پلاستیکی در این ظروف استفاده بسیاری شد. در واقع یکی از مهمترین مواد تشکیل مورد استفاده در تولید ظروف یکبارمصف ، پلاستیک میباشد. در ادامه توضیحاتی در خصوص تاریخچه پیدایش ظروف بسته بندی با مواد پلاستیکی به شما داده میشود.

تاریخچه ظروف یکبار مصرف
Non-biodegradable waste on wood

تاریخچه پیدایش ظروف یکبار مصرف پلاستیکی :

همان طور که گفته شد پیدایش ظروف یکبار مصرفی که امروزه در زندگی روزمره ما قابل لمس است ، به تاریخچه پیدایش و تکامل مواد پلاستیکی برمیگیردد. به طور کلی تاریخچه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به ابتدای قرن نوزدهم و در سال 1837 مرتبط است.در این سال در نمایشگاه بین‌المللی بزرگ در لندن اولین پلاستیک مصنوعی تولید شده توسط انسان توسط الکساندر پارکر به نمایش در آمد. این پلاستیک قرار بود با مواد طبیعی مانند عاج جایگزین شود و «پارکسین» لقب گرفت. با این حال در آن زمان تا سال 1920 انسان اطلاع دقیقی از ساختار پلستیک نداشت.

در این سال ایده انقلابی هرمان استودینگر مطرح شد. استودینگر ادعا کرد تمام پلاستیک ها، لاستیک و سلولز، پلیمر یا مولکول‌ کلان هستند. این فرض در ابتدا توسط بسیاری از دانشمندان مورد قبول واقع نشد، اما استودینجر در سال ۱۹۵۳ جایزه نوبل را با همین ایده دریافت کرد. در نهایت با تشخیص دقیق ساختار پلاستیک تا سال 1950 پیشرفت هایی در این زمینه شکل گرفت که موجب تولید ظروف یکبار مصرف جهت بسته بندی محصولات شد.

نتیجه گیری :

ظروف یکبار مصرف در گذشته از مواد همچون کاغذ و برخی از گیاهان تهیه میشده که کاربرد نسبتا محدودی داشته است. با این حال پیدایش ظروفی که امروزه دیده میشود ، به ابتدای قرن 19 و پیدایش پلاستیک ها ارتباط زیادی دارد. با شروع تولید این ماده و گسترش علوم شیمی در این خصوص ، امروزه تولید ظروف پلاستیک در انواع مختلف قابل انجام است. در این مطلب به معرفی و برسی تاریخچه ظروف یکبار مصرف پیداختیم.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام