رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

دیگر همه شما از نایلون ها استفاده کرده اید و این محصول یکی از لوازم بسیار پر مصرف برای کاربرد های گوناگونی محسوب می شود. در واقع یکی از قدیمی ترین الیافی که به دست انسان ها ساخته شده اند نایلون ها هستند‌.  نایلون ها از بدو تولد جزو پر استفاده ترین محصولات بوده اند و باید بگوییم که این محصول امروزه عضو جدایی ناپذیر در زندگی ما است.

امروزه نایلون هایی که از پلی اتیلن و پت تولید می شوند دارای کیفیت های گوناگونی هستند و با کیفیت متنوعی در بازار عرضه می شوند. نکته جالب این است که این محصولات با توجه به کیفیتی که دارند به کار برده می شوند‌. به بیان ساده تر باید بگوییم که کیفیت هر نایلون، کاربرد آن را نیز مشخص می نماید.اما پت درجه یک و درجه دو و تشخیص کیفیت آن ها و تفاوت آن ها به چه مواردی بستگی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مختصری در این خصوص ارائه دهیم.

تفاوت در تولید پت درجه ۱ و درجه ۲ 

یکی از اصلی ترین مواردی که کیفیت این محصولات را تعیین می کند متریالی است که در تولید مورد استفاده قرار می گیرد. هر نوع از این نایلون ها دارای کیفیت و کاربرد خاصی هستند. مواد اولیه ای که در تولید این محصولات به کار برده می شوند نیز دارای اجزای متنوعی هستند که یکی از مهمترین آن ها نایلون گرانول است. این نایلون ها تولید شده از مواد پتروشیمی بوده و توجه داشته باشید اگر این مواد به صورت مستقیم از متریال پتروشیمی تولید گردد و در اختیار شرکت های تولید کننده قرار بگیرد دسته اول یا به بیانی ساده تر نو است.

اما در برخی از موارد ممکن است گرانول از طریق فرایند بازیافت پلی اتیلن و پت و پلاستیک ها تولید شود و مواد اولیه آن ضایعاتی باشد. در این قسمت لازم است بگوییم که پس از بازیافت پلاستیک در هر بار خاصیت گرانولی موجود در خود را از دست می دهد. توجه داشته باشید هر چقدر مواد اولیه پلی اتیلن و پت کیفیت بیشتری داشته باشد کیفیت محصول تولید شده نیز به همان مقدار بیشتر خواهد بود. مواد اولیه ضایعاتی در اکثر موارد برای تولید کیسه های زباله استفاده می شود. با این وجود می توان گفت که تفاوت کیفیت نایلون ها به نوع متریال آن ها بستگی دارد.

بررسی کیفیت پت درجه ۱ و درجه ۲ 

همانطور که در قسمت بالا گفتیم آیت قبیل محصولات با توجه به نوع متریال و کیفیت متریال با هم تفاوت هایی دارند. اگر بخواهیم با یک مثال این امر را واضح تر بیان کنیم باید بگوییم که مواد اولیه دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و این خاصیت طی هر فرایند بازیافت به مقدار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. همین امر سبب می شود که محصول نهایی، یک محصول کدر باشد و کیفیت لازم را نداشته باشد. با این وجود برای محصولات تبلیغاتی گزینه خوبی نخواهد بود و مواد اولیه ای که در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است آنتی اکسیدانی ندارد.

یکی از عواملی که می توانید از طریق آن محصول بی کیفیت را تشخیص دهید رنگ آن محصول است. محصولات و نایلون هایی که رنگ کدری دارند و شفاف نیستند محصولات درجه دو می باشند. مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم بوی غیر طبیعی نایلون ها است. این بو نشان دهنده متریال دست دو است. احتمالا شما هم باید با پلاستیک هایی که بوی خوبی نمی دهند مواجه شده باشید‌. رایحه زننده این پلاستیک ها همان پت های درجه ۲ هستند. پس دومین راه برای تشخیص کیفیت این محصولات بوی آن است.

روش های دیگری هم برای تشخیص تفاوت میان پت درجه یک و درجه دو وجود دارد. مقاومت و کشسانی پلاستیک ها روش دیگری برای این امر است. پلاستیک هایی که به راحتی بتوان آن را پاره کرد از مواد اولیه درجه ۲ تولید شده اند‌. یکی دیگر از راه های تشخیص متریال بی کیفیت استفاده از نور خورشید است. در این پروسه شما می توانید محصول را زیر نور خورشید بگذارید و دانه هایی که بر روی آن وجود دارند را مشاهده کنید. در محصولات درجه یک دانه های ریز وجود ندارد.

مقایسه پت درجه یک و درجه دو 

به طور کلی می توان گفت برای تولید محصولاتی که از پلاستیک تهیه می شوند از پلی اتیلن و پت با کیفیت نو برای اغلب مواد دارویی، پوشاک و خوراکی و… استفاده خواهد شد. چرا که اگر از متریال درجه دو استفاده شود منجر به عوارض جبران ناپذیر خواهد شد و برای افراد اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد. کیسه فریزر و نایلون هایی استرچ غذایی از آن دسته محصولاتی هستند که باید از متریال با کیفیت و نو تولید گردند. البته می توان برای کاهش هزینه تولید از متریال درجه دو نیز استفاده کرد.

سخن آخر 

تفاوت پت درجه یک و درجه دو به نوع کاربرد شما و هزینه هایی که با آن مواجه هستید بستگی دارد. اگر کار شما به گونه ای است که بهداشتی بودن محصول مهم نیست و تعداد آن بر کمیت محصول برتری دارد می توانید از محصولاتی استفاده کنید که از متریال درجه دو تولید شده اند‌ این محصولات هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش خواهند داد. اما توجه داشته باشید اگر مقاومت و کیفیت محصول برایتان اهمیت دارد و به یک محصول با ویژگی های منحصر به فرد نیازمند هستید توصیه می کنیم محصولاتی را خریداری کنید که از متریال درجه ۱ تولید شده اند. در صورت وجود هر گونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر در مورد پت های درجه ۱ و درجه ۲ می توانید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان مجرب رویال پلاستیک کارن ارتباط برقرار کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام