رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

برای حواب به سوال اینکه در نبود پلاستیک ها چه میشود باید گفت که این مواد به دلیل ویژگی های بسیار فراوان آن تا به امروز ماده ای که کاملا بتواند با مزایای آن برابری کند تولید نشده است. از طرفی به دلیل گستردگی این ماده استفاده از آن امروزه بسیار گسترده شده است. از طرفی در صورتی که از این ماده به درستی استفاده شود میتوان با استفاده از بازیافت آن دوباره پلاستیکها را به چرخه مصرف برگرداند. این موضوع جلوگیری از صدمات وارده به محیط زیست و انسان خواهد شد. از طرفی با اینکه تولیدات پلاستیکی مانند ظروف یکبار مصرف میتواند مشکلات زیستی ایجاد کند اما مزایای زیادی نیز دارد. و همچنین با استفاده صحیح میتوان از این معایب نیز جلوگیری کرد.

در این مقاله به برسی اینکه اگر پلاستیک ها وجود نداشته باشند چه اتفاقی خواهد افتاد میپردازیم. همان طور که احتمالاً بدانید پلاستیک ها تجزیه ناپذیرو با اینکه این مورد باعث ماندگاری بیشتر محصولات تولیدی شده است ، اما با این حال خود دچار مشکلات زیستی فراوان میکند. لذا جذف این ماده میتواند تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد. به طور کلی این مسئله میتواند هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی فراوانی داشته باشد. به همین جهت برای شروع ابتدا توضیحاتی درذ خصوص جنبه مثبت آن خواهیم گفت.

جنبه مثبت نبود پلاستیک ها :

در صورتی که تصور کنیم در همین لحظه تمامی پلاستیک ها به طور معجزه آسایی پاک شوند چه نکات مثبتی خواهد داشت؟ خب در واقع اولین موردی باید در نظر گرفت این است که پلاستیک با استفاده از نفت تولید می شود. به همین علت اگر پلاستیک هرگز اختراع نمی شد، قیمت نفت از آنچه که اکنون است کمتر بود. این باعث کاهش سهم آن در تغییرات آب و هوایی و کاهش قیمت آن می شد. هنوز هم از نفت استفاده می‌شد، اما می‌توانست برای سوخت خودرو باشد تا پلاستیک.

همچنین از حدود 100 میلیون مرگ در حیات دریایی جلوگیری می شد. مطمئناً، ماهی ها و سایر آبزیان نیز می توانند به دلایل دیگر بمیرند، اما حدود 100 میلیون مرگ ناشی از پلاستیک است. همه این مرگ‌ها می‌توانستند جلوگیری شود و حتی ممکن است چند گونه از انقراض نجات پیدا کنند، چه کسی می‌داند؟ در خشکی، پلاستیک نیز به مرگ حیوانات و آلودگی کمک می کند. بدون پلاستیک، آلودگی کمتر و مرگ و میر کمتری وجود خواهد داشت.

جنگل‌ها دوباره سبز می‌شوند و یخچال‌ها و رودخانه‌ها برای مصرف امن‌تر خواهند بود. کارخانه‌هایی که اکنون برای تولید پلاستیک استفاده می‌شوند، وجود نخواهند داشت و بنابراین، نمی‌توانند مواد شیمیایی خود را در دریاها و رودخانه‌ها دفع کنند یا در آلودگی هوا نقش داشته باشند. از طرفی میتوان تا حدی Co2 هوا را به این ماده نسبت داد. با این حال وجود پلاستیک ها میتواند مزایای بی شماری داشته باشد. در ادامه به معرفی مزایای پلاستیک میپردازیم.

در نبود پلاستیک ها چه میشود ؟

مزایای پلاستیک ها در زمینه های مختلف :

بیایید از حوزه پزشکی شروع کنیم. پلاستیک یک ماده بسیار استریل است و به همین دلیل برای حاوی سرنگ، دستکش و سایر تجهیزات پزشکی استفاده می شود. بدون پلاستیک، ساخت اقلام استریل بسیار سخت تر یا حداقل گران تر خواهد بود. اثرات تجهیزات غیر استریل در برخی موارد می تواند کشنده باشد.

اختراع پلاستیک همچنین منجر به ایجاد زیرمجموعه هایی مانند وینیل، پلی استر، نایلون و غیره شد. بدون پلاستیک ما لباسی را که امروز می پوشیم نخواهیم داشت. خودروهای ما متفاوت می‌بودند زیرا بسیاری از مواد مورد استفاده در داخل از پلاستیک ساخته شده‌اند. عینک ها، ساعت ها، بطری ها، مبلمان فضای باز و تجهیزات کمپینگ، همه بدون پلاستیک وجود ندارند. شاید آنها هنوز هم اختراع می شدند، اما با مواد دیگر، گران تر و کم دوام تر.

پلاستیک با اینکه میتواند حیوانات را بکشد اما با اینحال میتواند آنها را نیز نجات می دهد. با اختراع پلاستیک سلولوئید که جایگزینی برای عاج است به وجود آمد. این اقدامی بود که شکار غیرقانونی فیل و کرگدن را کمتر مطلوب کرد و در نتیجه مرگ و میر بسیاری از این حیوانات را کاهش داد. از طرفی در ساخت بسیاری از لوازم دامپزشکی و دارو های این حیوانات به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این ماده در ارتباط هستند. تقریباً در هر خانه ای از پلاستیک برای خط کشی کابل های برق یا اطراف سیستم های آب استفاده می شود. به دلیل دوام آن، کاربران را از برق گرفتگی یا آب آلوده محافظت می کند.

جنبه منفی نبود پلاستیک ها چه میشود :

حال، بیایید دنیای کنونی خود را بدون هیچ گونه پلاستیک، آنطور که هست تصور کنیم. فقط ناگهان ناپدید شد. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اول از همه، بیشتر لباس ها، کفش ها و اکسسوری ها وجود ندارند. آن شورت های فانتزی جدیدی که خریدی؟ رفته. مجموعه آرایش، بیشتر از بین رفته است. کارت های اعتباری ما ناپدید می شوند و بیشتر بسته های چاشنی نیز ناپدید می شوند. ماشین ها، اتوبوس ها، هواپیماها، قطارها و غیره ما به دلیل گم شدن مواد از هم می پاشیدند و در بسیاری از کشورها حتی پول نقد ما ناپدید می شد. لوله‌های آب از بین می‌رفتند و باعث می‌شد آب در همه جا جاری شود. خطوط برق باز می شد و برای همه نزدیکان خطری بود. به طور خلاصه، هرج و مرج خواهد بود.

در حال حاضر، ما برای ادامه زندگی به پلاستیک در زندگی خود نیاز داریم. درست است که پلاستیک ها معایب زیادی دارند. اما میتوان گفت که بسیاری از همین معایب به نوع مصرف ما برمیگیردد. نبود پلاستیک حتی میتواند زندگی انسان را تا حد زیادی به عقب برگرداند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام