رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به طور کلی به دلیل وجود طیف گسترده ای از انواع پلاستیک مطالعه راهنمای خرید ظروف پلاستیک برای آشپزخانه میتواند کاربرد فراوانی داشته باشد. هر یک از این مواد دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشند. همان طور که میدانید ، ظروف آشپزخانه به طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط است. از طرفی در برخی از مواد پلاستیکی با ایجاد مسمومیت های غذایی به دلیل وجود مواد سمی امکان مصرف آن در این ظروف وجود ندارد. به عبارت دیگر یا در مواد اولیه جهت تولید پلاستیکها و یا در هنگام فرآوری انها از مواد سمی استفاده شده که در شرایط خاص مانند قرار گیری در حرارت مشخص به محیط منتشر میشود.

همچنین به دلیل حساسیت مصرفی بالا در ظروف آشپزخانه به علت استفاده به دفعات فراوان ، جنس ماده مصرفی در این ظرف ها بسیار مهم میباشد. شما میتوانید با شناخت بهتر مواد پلاستیکی تصمیم درستی در خصوص انتخاب این موارد داشته باشید. از طرفی با دارا بودن اطلاعات کافی در این زمینه از بروز مشکلاتی همچون برخی از بیماری ها جلوگیری میکنید. لذا مطالعه این بخش از سایت رویال پلاستیک را به شما توصیه میکنیم. در این مطلب به برسی و معرفی راهنممای خرید ظروف پلاستیکی برای آشپزخانه خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید ظروف پلاستیکی برای آشپزخانه

 

راهنمای خرید ظروف پلاستیکی برای آشپزخانه :

به طور کلی راهنمای برای خرید ظروف پلاستیکی در آشپزخانه شامل نکات و اهمیت نوع پلاستیک در خرید این ظروف است. مصارف پلاستیک در آشپزخانه دارای دو دسته کلی میباشد. یکی دارای کابرد غذایی جهت نگهداری از مواد غذایی میباشد. همان طور که گفته شد این دسته حساسیت بالایی برای مصرف آن دارد. همچنین دسته دیگر جهت مصارف غیرخوراکی که از اهمیت کمتری نسبت به موارد دیگر دارا میباشد. جهت خرید ظروف پلاستیکی به دلیل امکان بروز مشکلاتی در سلامت انسان دارای حساسیت بالایی بوده و در هنگام خرید باید نگات بسیاری را رعایت کنید. در ادامه به برسی این نکات میپردازیم.

نکات مهم در خرید ظروف پلاستیکی با مصرف غذایی :

پلاستیک ها با انواع مواد مختلفی تهیه میشوند. از طرفی با بازیافت این مواد به دلیل پایداری شیمیایی کمتر و نیز وجود برخی از مواد متفرقه در پلاستیکها برای نگهداری از مواد غذایی بکارگرفته نمیشوند. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که پلاستیک های موجود در این ظروف از مواد بازیافتی نباشند. در صورتی که بوی نامطوبی نداشته باشد تا حدودی میتوان در این خصوص اطمینان حاصل کرد. همچنین یکی از نکات مهم برای خرید ظروف پلاستیک آشپزخانه در مصرف غذایی ، دارای بودن علامت فود گرید میباشد.

این نوع از پلاستیک ها با استفاده از مواد اولیه و فرآیند ایمن تولید شده و معمولا در شرایط مشخص باعث ایجاد مسمومیت های مختلف غذایی نمیشوند. از طرفی به دلیل عدم انتشار مونومر های آن ها به مواد غذایی بر خلاف بسیاری از پلاستیک ها باعث بیماری نخواهند شد. از طرف دیگر برخی از انواع پلاستیکها به دلیل دارا بودن مواد غیر سمی و خطرساز ، در غذایی جهت نگهداری از مواد خوراکی کاربردی ندارند. اما برخی از سود جویان به دلیل استفاده از مواد نامناسب باعث بروز مشکلات فراوانی میشوند. از این رو باید در هنگام خرید به نوع پلاستیک ها دقت کنید.

راهنمای خرید ظروف پلاستیکی برای آشپزخانه

اهمیت نوع پلاستیک در آشپزخانه :

همان طور که در راهنمای خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه گفته شد ، نوع پلاستیک دارای اهمیت بسیار فراوانی در خصوص انتخاب و تهیه این موارد میباشد. معمولا کد های پلاستیک برای شناخت این ظروف بسیار با اهمیت بوده و شناخت آنها تمامی ویژگی های آن را شامل میشود. به این صورت که با مشاهده کد پلاستیک میتوانید مصارف و کاربرد ان را درک کرده و در خرید خود از ظروف پلاستیکی اطلاعات کافی را داشته باشید.

از طرفی اهمیت نوع پلاستیک در آشپزخانه به کاربرد آن بستگی دارد. برخی از پلاستیک ها مناسب برای فر برای گرم کردن غذا ها میباشند. این درحالی است که بسیاری از آن ها تحمل حرارت بالا را نداشته و حتی در حرارت های نسبتاً گرم موجب انتشار مواد سمی میشوند. یکی از مهمترین آن ها پلی استایرن میباشد. این ماده نباید در خصوص نگهداری از مواد غذایی گرم استفاده شود. چرا که این مواد در مقابل حرارت مونومر های استایرن را به محیط منتشر میکنند.

 

 

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام