رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

باتوجه به اینکه تکنولوژی روزانه درحال پیشرفت بوده باعث شده تا هرشخص بخواهد با آن پیش رود، وجود ظروف یک‌بار مصرف در زندگی روزانه این امکان را برای افراد پیش آورده که در راحتی و آسایش زندگی کنند. همچنین باتوجه به اینکه بسیار طرح و اندازه متنوعی که دارد افراد را به سوی خود جذب می‌کند و باعث می‌شود در بیش‌تر مراسم‌های شادی و غم از آن‌ها استفاده شود. برای اینکه بتوانید یک خرید خوب داشته باشید لازم بوده یک‌سری نکته بدانید پس با رویال پلاستیک کارن همراه باشید.

انواع ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف باتوجه به مواد اولیه سازندشان متفاوت هستند و این ظروف به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی به‌شرح زیر بوده:

ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

یکی از پر مصرف‌ترین نوع ظروف پلاستیکی به‌علت قیمت پایینی که دارد ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی است. به‌گونه‌ای که در ایران جز یکی از ظروف عادی در مهمانی‌ها بوده و همچنین باتوجه به اینکه در طرح و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند در همه مهمانی‌ها و مراسم‌ها مناسب بوده‌اند. ظروف یک‌بار مصرف همان‌طور که گفته شد انواع مختلفی داشته مانند ظروف یک‌بار مصرف پلی پروپیلن، ظروف یک‌بار مصرف پت و ظروف یک‌بار مصرف پلی استایرن و…

ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلن

تمام ظروف یک‌بار مصرف از پلیمرهای گوناگون ساخته می‌شوند که یکی از پلیمرهای روتین در تولید ظروف یک‌بار مصرف پلی پروپیلن است. باتوجه به اینکه این پلیمر در صنعت کاربرد زیادی داشته و جز محصولات گرما نرم حساب می‌شود، یعنی  در برابر حرارت و گرما نرم می‌شود و تغییر شکل می‌دهد؛ اما آن‌ها می‌توانند تا دمای ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت کنند.

این مقاومت تنها به گرما خلاصه نمی‌شود بلکه در برابر مواد اسیدی و بازی نیز مقاومت دارند، همچنین آن‌ها سریع رنگ می‌پذیرند و به شکل قالب مورد نظر در می‌آیند و از قیمت مناسبی برخوردار هستند. تقریباً می‌شود گفت امروزه تمام ظروف یک‌بار مصرف تولید شده از پلیمرهای پلی پروپیلن است و می‌توان آن‌ها جز کم یا بی ضررترین نوع ظروف یک‌بار مصرف دانست.

کاربرد ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
کاربرد ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

کاربرد ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

از این نوع ظروف در مراسم‌ها و مهمانی‌ها به‌کاربرده می‌شوند، برای مثال باید  ظروف یک‌بار مصرف سالاد و سبزیجات، ظروف یک‌بار مصرف پروتئینی، ظروف یک‌بار مصرف رستورانی، ظروف یک‌بار مصرف دسر و ظروف یک‌بار مصرف کریستالی و پیرکسی اشاره کرد. اصولاً به‌دلیل زیبایی بیش‌تر ظروف یک‌بار مصرف پیرکسی و کریستال برای مهمانی و مراسم مورد استقبال قرار می‌گیرد.

تمامی این ظروف نام برده شده در دار هم تولید می‌شوند که این موضوع برای اینکه محصولات از آلودگی هوا در امان بمانند بسیار ایده جذاب و درستی بوده؛ اما یکی از مواردی که افراد را از استفاده آن‌ها باز می‌دارد آسیب‌رسانی آن‌ها به محیط زیست بوده است.

ظروف یکبار مصرف گیاهی

این ظروف از یک نوع پلیمر معروف به‌نام PLA تولید می‌شوند که این پلیمر کاملاً گیاهی بوده از نشاسته ذرت یا نیشکر تهیه شده‌اند. تمامی مدل‌های این ظروف گیاهی انعطاف پذیر بوده‌اند و باتوجه به اینکه قابلیت تجزیه شدن در طبیعت کم‌تر از سه ماه را دارند دوست‌دار طبیعت نام دارند. علاوه‌بر اینکه هیچ آسیبی محیط زیست وارد نمی‌کنند و هیچ آسیبی به جسم انسان‌ها وارد نمی‌کنند. همچنین آن‌ها از نظر ظاهر شباهت زیادی با ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی دارند.

ظروف یکبار مصرف آلومینیومی

از ظروف یک‌بار مصرف پرکاربرد و سالم، ظروف یک‌بار مصرف آلومینیومی بوده که در برابر حرارت و روغن داغ مقاومت بالایی داشته است و به‌همین دلیل برای پخت و پز غذا و ریختن آن‌ها درونشان بسیار مناسب هستند. آن‌ها می‌توانند دمای منفی ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند و هیچ آسیبی به انسان و محیط زیست نرسانند، زیرا آن‌ها قابل بازیافت هستند و می‌توان آن‌ها را به چرخه مصرف و تولید بازگرداند. مزایای ظروف یک‌بار مصرف آلومینیومی باعث شده توجه افراد زیادی را به‌سوی خود جلب کند.

ظروف یکبار مصرف کاغذی
ظروف یکبار مصرف کاغذی

ظروف یکبار مصرف کاغذی

باتوجه به اینکه ظروف یک‌بار مصرف کاغذی آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند و همچنین از قیمت مناسبی برخوردار هستند محبوبیت زیادی دارند. مقاومت این نوع ظروف بسیار بالا بوده به‌گونه‌ای که می‌توان این ظروف را در ماکروویو قرار داد و غذای درون آن را باز گرم کرد. همچنین این ظروف جز ظروف بازیافتی هستند و می‌توانند به چرخه تولید و مصرف باز گردند. در این ظروف کاغذی هم در دار تولید شده هم بی در، نوع در دار آن بسیار مناسب برای غذا بوده و می‌تواند غذاهایی که چربی یا رطوبت دارند به‌خوبی در خودش حفظ کند. این ظروف اصولاً از مقواهای فلوتی، سبوس گندم، نیشکر ساخته می‌شوند.

کاربرد ظروف یکبار مصرف کاغذی

از این دسته از ظروف یک‌بار مصرف برای نگهداری موادغذایی کم حجم مانند سالاد، دسر و… استفاده می‌کنند و باتوجه به اینکه حجم این ظروف بسیار کم است جابه‌جایی را راحت‌تر کرده است. همچنین تنوع در طرح و رنگ‌بندی آن‌ها باعث شده افراد با خیال راحت برای مهمانی‌های خود از این ظروف استفاده کنند و تم‌های مختلفی را اجرا نمایند.

مزایای ظروف یک‌بار مصرف  

در مجالس و مهمانی‌های بزرگ اصولاً ظروف زیادی کثیف می‌شودکه هرچند ماشین ظرفشویی داشته باشید اما باز کار سخت و دشواری شمرده می‌شود ،وحود ظروف‌هایی که نیاز به شستن نداشته باشند مطمئنا کار میزبان را راحت می‌کند. پس ظروف یک‌بار مصرف این‌کار را برای میزبان انجام می‌دهد، به‌گونه‌ای که می‌توانید حتی در مهمانی‌هایی که دارای تم است از ظروف یک‌بار مصرف رنگی در طرح‌های متنوع استفاده کنید و لذت مهمانی را برای خود دو چندان نمایید.

 همچنین تمامی این ظروف یک‌بار مصرف در قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود و این موضوع باعث شده تا در انتخاب محدودیت نداشته باشید. ظروف یک‌بار مصرف در طرح‌های مختلف مانند پلوخوری، خورش‌خوری، سالاد، لیوان، دسر، قاشق و چنگال تولید می‌شوند. تمامی آن‌ها از حجم کمی برخوردار هستند و می‌توانید به‌راحتی به مکان مورد نظر خود انتقال دهید.

معایب ظروف یک‌بار مصرف

استفاده بیش از اندازه این ظروف اصلا توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است بعد از مدتی بدن انسان دچار مشکل شود و همچنین اگر از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی استفاده شود به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کند. این ظروف سال‌های زیادی در طبیعت باقی می‌مانند و تجزیه نمی‌شود و ممکن بوده حیوانات از مواد غذایی‌های باقی مانده از آن‌ها را بخورند و دچار بیماری شوند، به‌همین دلیل لازم است مصرف خود را از این نوع ظروف به حداقل برسانید. حتی بعضی از این ظروف در مقابل سرما و گرما بیش‌ از اندازه از خودشان مواد سرطان زا تولید کرده‌اند و سلامت شخص را به‌خطر می‌اندازند.

کلام آخر

امروزه باوجود ظروف یک‌بار مصرف مجالس و مهمانی‌ها به ساده‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن خودشان برگزار می‌شوند و میزبان می‌تواند از آن مهمانی لذت ببرد و نگران بهم ریختگی و نشستن ظروف نباشد. استفاده از این ظروف بهتر است به اندازه و به‌جا باشد، زیرا استفاده بیش‌ از حد آن‌ها سلامت شخص را به‌خطر می‌اندازد. همچنین اگر قصد استفاده زیاد از این نوع ظروف را دارید بهتر بوده قبل از خرید محصولات پلاستیکی حتما درباره مواد اولیه آن تحقیق کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام