رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

در جهان امروز، ظرف های یکبار مصرف با توجه به قیمت مناسبی که دارند و همینطور تنوع شکل و راحتی استفاده آن ها به هر خانه ای جایگاهی برای خود یافته اند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در تولد و مهمانی ها هم از ظرف های یکبار مصرف استفاده نمایند. اما هنگام استفاده از ظرف های یکبار مصرف باید نکاتی را بدانید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.  

با توجه نظر کارشناسان در این زمینه،اگر ظرف یکبار مصرف از مکان های معتبر خریداری نشود و مطابق اصول و استاندارد تهیه نشده باشد ممکن است آسیب هایی را به سلامتی انسان و محیط زیست وارد کند. با این وجود توصیه می کنیم هنگام استفاده از ظروف به نکاتی که در این مقاله ارائه می دهیم توجه داشته باشید. 

برای نوشیدنی های سرد از ظروف شفاف استفاده کنید

حتما شنیده اید که وزارت بهداشت در مورد ظرف های یکبار مصرف بیان نموده که از ظرف های پلاستیکی شفاف تنها برای نوشیدنی و غذا های سرد استفاده نمایید. از این قبیل ظرف ها نباید برای غذا های داغ و نوشیدنی های داغ استفاده کرد. 

به هیچ عنوان نباید در هنگام شستن ظرف های پلاستیکی از مواد شیمیایی استفاده کنید. چرا که با استفاده از مواد شیمیایی قوی، به سطوح خارجی و داخلی ظرف آسیب وارد می کنید و منجر به ایجاد خراش در ظرف خواهید شد. در این صورت ظرف غیر قابل استفاده است. چرا که ترشح مواد شیمیایی وارد بدنه ظرف می شود.

مواد شیمیایی نیز وارد بدنه پلاستیک می شود. علت این امر نیز این است که برای اینکه از شکنندگی جلوگیری شور در ساخت این ظرف از مواد پلاستیکی استفاده می گردد. اگر در این ظرف غذای داغ بریزید، این مواد نیز با مواد غذایی داغ قابل حل بوده و وارد بدن انسان می گردد. باید بگوییم که این قبیل ترکیب ها خطر بسیاری دارند و ممکن است انواع سرطان را به ارمغان بیاورند. 

ظروف یکبار مصرف سفید برای غذای گرم 

ظرف های یکبار مصرف فوم دار و سفید نیز برای غذاهای سرد، مرطوب و گرم مناسب است. البته نا گفته نماند که این ظروف را نباید برای غذاهایی مانند قهوه، چای، و آش استفاده کنید. چرا که این غذاها دمای بالایی دارد و هنگامی که از ظروفی که با پلی اتیلن تولید گشته اند استفاده نادرستی کنید، سبب آزاد شدن ترکیب های شیمیایی و مواد عالی خواهید شد. مصرف این مواد برای سلامتی انسان ضرر دارد و ممکن است مشکلات گوارشی را به ارمغان بیاورد. البته تمام این موارد در صورتی است که ظروف بی کیفیتی خریداری کنید و نحوه استفاده از آن را ندانید.

ظروف یکبار مصرف رنگی 

ظروف یکبار مصرف رنگی 

امروزه شاهد تنوع بالایی از ظرف های یکبار مصرف در بازار هستیم. ممکن است ظرف های رنگی از نظر شما زیبا و جذاب به نظر برسد و تصمیم به خرید این ظروف را داشته باشید. بهتر است هنگام استفاده از ظروف یکبار مصرف رنگی احتیاط کنید. چرا که ظرف های یکبار مصرف توانایی این را ندارند که رنگ را نگه دارند. با این وجود ممکن است هنگام ریختن چای، لایه ای از رنگ ظروف یکبار مصرف در غذا ترکیب شود و وارد بدن انسان گردد. با این وجود توصیه می کنیم، ظروف رنگی را بیشتر برای نوشیدنی و غذاهای سرد استفاده کنید.

بطری های یکبار مصرف 

بسیاری از افراد، از بطری های آب آشامیدنی برای نگهداری آبغوره، آب لیمو و مواردی از این قبیل استفاده می کنند. این بطری های پلاستیکی مشکلی برای سلامتی انسان ندارند اما بهتر است بیشتر از ۶ ماه مورد استفاده قرار نگیرند. اگر بیشتر از ۶ ماه از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید،مواد غذایی دچار آلودگی می شود. 

نکات دیگری که باید در مورد ظروف یکبار مصرف بدانید:

  • بطری های پلاستیکی را برای نگهداری آب در فریزر قرار ندهید. این کار سبب می شود که سم دیوکسین موجود در بطری آزاد شود. 
  • برخی از غذاهایی که در ظروف یکبار مصرف عرضه می شوند باید از ظرف تخلیه و سپس در ظرف دیگری گرم شوند.
  • بعضی از غذاها که در ظروف یکبار مصرف وجود دارند و می توانید آن را در ماکروویو قرار داد و از آن استفاده کرد. اما این قابلیت تمها برای یکبار است. شما می توانید فقط یکبار این ظرف را در ماکروویو قرار دهید و اگر مجددا تکرار شود مولکول های پلیمری نیز به غذا منتقل خواهد شد. این موارد برای سلامتی انسان بسیار مضر خواهد بود. توجه داشته باشید نباید غذاهای خود را در ظرف های پلاستیکی در ماکروویو گرم نمایید. این امر برای غذاهای که حاوی چربی و روغن هستند نیز بسیار مهم است. ترکیب پلاستیک و چربی و حرارت بالا سبب می شود که دیوکسین وارد غذای شما گردد.
  • هنگامی که قصد دارید ظرف پلاستیکی را بشویید،به هیچ عنوان نباید از مواد شیمیایی استفاده کنید. همانطور که گفتیم به سطوح ظرف آسیب وارد می شود و آسیب های جبران نشدنی به بدن وارد می کند.

کلام پایانی 

ظروف یکبار مصرف در طرح و رنگ گوناگونی در بازار عرضه شده و وجود دارد. ظرف ها با کیفیت های گوناگونی تولید می شوند. در این مقاله از رویال پلاستیک کارن مواردی را بیان کرده ایم که اگر رعایت کنید، نه تنها آسیبی به شما در هنگام استفاده از ظروف یکبار مصرف وارد نمی شود، بلکه از تمامی مزایای این ظروف بهره مند خواهید شد. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید و مرغوب ترین ظروف یکبار مصرف را خریداری نمایید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام