رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

تولید پلاستیکها روش های بسیار متنوعی دارد. به طور کلی هر یک از انواع پلاستیک دارای شیوه خاصی برای تولید خود هستند. معمولا انتخاب این روش ها با توجه ساختار این مواد و کاربرد آن ها شکل میگیرد. در واقع برای تولید یک محصول پلاستیکی شناخت کافی این موارد دارای اهمیت بالایی است. اما در روش های تولید تولید لیوان و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی اهمیت انتخاب آن به دلیل محدودیت های تولید این ظروف میباشد.

یکی از مهمترین محدودیت ها کمیت در تولید و همچنین بحث قوانین فود گرید در این محصولات است. همان طور که میدانید نیاز جامعه به ظروف به خصوص لیوان های یک بار مصرف بسیار فراوان است. از این رو برخی از روش های قالب گیری به دلیل سرعت در تولید و عدم تناسب با کاربرد این ظروف ، چندان در این زمینه کاربرد ندارند. از این رو اگر چه میتوان از بسیاری از روش های تولید لیوان یکبار مصرف استفاده کرد، اما با این حال بیشترین استفاده را تنها موارد خاصی به خود اختصاص میدهند. از طرف دیگر بحث فود گرید در این لیوانها باعث محدودیت های فراوانی حتی در روش های تهیه آن شده است.

روش های تولید لیوان های یکبار مصرف

در برخی از روش های تولید برای روان سازی بیشتر پلاستیکها به آن ها موادی تحت عنوان روان کننده زده میشود. این مواد در بسیاری از موارد سمی و خطرناک است. از این رو برای رعایت قوانین این گرید باید از روش هایی استفاده شود که در آن نیاز به مواد سمی نباشد. در این طلب به برسی روش های تولید لیوان های یکبارمصرف توضیحاتی خواهیم داد. در این مطلب به دفعات فراوان عنان پلیمر ها را خواهیم برد. لذا در ادامه پیش از شروع به معرفی پلیمر ها خواهیم پرداخت.

معرفی پلیمر ها :

پلیمر ها اجزای تشکیل دهنده پلاستیک ها میباشند. نوع این مواد در انتخاب شیوه تولید پلاستیک به خصوص لیوان های یکبار مصرف تأثیر زیادی دارد. برخی از پلیمر ها مانند پلیمر های ABS به خودی خود روان تر از سایرین میباشند. لذا تولید آن ها با سهولت بهتر صورت میگیرد. اما با این حال برخی از این مواد سمی بوده و برای نگهداری مواد غذایی مناسب نمیباشد. لذا برای در روش های تولید لیوان های یکبار مصرف از پلیمر های خاصی استفاده میشود که در آن ها مواد سمی خطرساز نباشد.

به طور کلی پلیمرها خود از مونومر تهیه شده و زنجیره اتصالات بین این مواد پلیمرها را ایجاد میکند. اتصال بین این مواد باعث ایجاد ویژگی هایی شده که در انتخاب روش های تولید پلاستیکها نقش زیادی دارد. همچنین در زمینه بازیافت پلاستیک در کشور های پیشرفته به دلیل وجود تجهیزات تشخیص نوع پلاستیک ، بر پایه نوع پلیمر های سازنده این مواد صورت میگیرد. در ادامه به معرفی روش های تولید لیوان های یکبار مصرف خواهیم پرداخت.

معرفی روش های تولید لیوان یکبار مصرف :

همان طور که گفته شد روش های بسیاری توانایی تولید ظروف یکبار مصرف را دارند. اما با این حال در این ظروف محدودیت های فراوانی دارد. لذا برای تهیه این موارد تنها از برخی از روش ها استفاده میشود. همچنین خوصصیات شفافیت در این پلاستیک ها رواج بیشتری دارد. لذا تنها در برخی از انواع پلیمر ها در آن استفاده میشود. به طور کلی از پلیمر های پت ( یا همان PET ) و یا برخی از گرید های پلیمر پلی اتیلن ( یا همان گرید های PE که خود پت هم جزئی از آن است. ) در شیوه های تهیه لیوان یکبار مصرف استفاده میشود. این پلیمرها به صورت ذاتی شفاف بوده و تا حد زیادی نور را از خود عبور میدهند.

روش های تولید لیوان های یکبار مصرف

به طور کلی این پلیمرهای ذکر شده محبوبیت بالایی در تولید ظروف پلاستیکی یکبارمصرف پیدا کرده است. تولید این پلیمرها در لیوان های یک بار مصرف به روش های مختلفی همچون اکستروژن، اکستروژن ضربه ، قالبگیری تزریقی و قالب گیری ضربه صورت میگیرد. اما با این حال بیشترین استفاده در بین این روش ها ، قالب گیری تزریقی میباشد. این روش محبوبیت فراوانی در بین تمامی شیوه های تولید ظروف و لیوان های یکبار مصرف دارد. محدودیت های توان تولید در این شیوه نسبتاً کمتر از سایرین بوده و همین مورد باعث گسترش کاربرد آن در زمینه های مختللف داشته است.

نتیجه گیری :

لیوان های یکبار مصرف یکی از پر استفاده ترین محصولات تولید شده توسط انسان میباشد. روش های بسیاری توانایی تولید این ظروف را دارند. اما با این حال به دلیل محدودیت های فراوانی که در تولید این محصولات وجود دارد، تنها از برخی از آن ها میتوان استفاده کرد. در این مطلب به معرفی روش های تولید لیوان یکبار مصرف و مطالب مربوط به آن پرداخته شد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام