رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

سیلیکون یکی از پلیمر های تولید شده از مشتقات نفتی میباشد. پلیمر ها خود دارای انواع بسیار زیادی هستند که از آن ها در موارد بساری متنوعی همچون تولید ظروف یکبار مصرف و نواع بطری های پلاستیکی استفاده میشود. به طور کلی هر یک از مواد پلیمری دارای خصوصیات منحصر به فردی میباشند. در واقع سیلیکون یک ترکیب مصنوعی بی اثر است که در اشکال مختلف (روغن، لاستیک، رزین) وجود دارد. به طور معمول، مقاوم در برابر حرارت و لاستیک مانند، آنها در درزگیرها، چسب ها، روان کننده ها، کاربردهای پزشکی، ظروف پخت و پز و عایق هستند. سیلیکون پلیمری است که حاوی سیلیکون است که با کربن، هیدروژن و اکسیژن و در برخی موارد عناصر دیگر ترکیب شده است.

ساختار شیمیایی سیلیکون

ساختار اصلی سیلیکون از پلی ارگانوسیلوکسان ها تشکیل شده است، جایی که اتم های سیلیکون به اکسیژن متصل می شوند تا پیوند «سیلوکسان» ایجاد کنند. ظرفیت های باقی مانده سیلیکون به گروه های آلی، عمدتاً گروه های متیل (CH3) مرتبط است: فنیل، وینیل یا هیدروژن.

سیلیکون چیست

سیلیکون چگونه ساخته می شود؟

کلید ایجاد کلروسیلان ها است که ترکیباتی هستند که از ترکیب پودر سیلیکون و گاز متیل کلرید از طریق سنتز مستقیم با استفاده از یک فرآیند الکتروشیمیایی تهیه می شوند. متیل کلروسیلان های حاصل (تری متیل، دی متیل و متیل کلروسیلان) بلوک های ساختمانی برای مواد مختلف سیلیکونی هستند.

خواص سیلیکون

سیلیکون به دلیل داشتن پلی سیلوکسان دارای چندین مزیت است:

  • پایداری حرارتی (از 80- تا 250 درجه سانتی گراد)
  • مقاومت در برابر پیری طبیعی (اکسیداسیون، UV)
  • مقاومت در برابر آتش، انتشار کم دود و بخارات سمی، محافظت از خود، سرامیزه شدن خاکستر
  • انرژی سطحی پایین
  • خیس شدن خوب روی بسیاری از بسترها
  • هیدروفوبیا (اثر مهره زنی)
  • خواص آزادسازی یا چسبندگی، بر اساس نیاز
  • بی ضرری استثنایی برای طیف وسیعی از کاربردها
  • زیست سازگاری، مناسب برای تماس با مواد غذایی و کاربردهای پزشکی
  • تماس ایمن و راحت با پوست
  • زنجیر انعطاف پذیر تا -100 درجه سانتیگراد برای افزایش عملکرد روانکاری و نفوذپذیری گاز
  • پردازش آسان، پخش عالی و قابلیت پوشش
  • موجود در اشکال مختلف – سیال، الاستومرهای سیلیکونی مایع (LSR) و لاستیک های با قوام بالا (HCR)

آیا سیلیکون سازگار با محیط زیست است؟

در حالی که بسیاری از بطری های لوازم آرایشی از پلاستیک PET یا پلی پروپیلن ساخته می شوند، مهر و موم اغلب از سیلیکون ساخته می شود. این به این دلیل است که سیلیکون انعطاف پذیر است، به این معنی که درزگیر با حرکت به خطر نمی افتد. همچنین در برابر رطوبت مقاوم است، بنابراین حتی اگر با مایعات، لوسیون ها، ژل ها، کرم ها و صابون ها در تماس باشد، عملکرد بالایی را حفظ می کند. این می تواند از نشت محصولات و قرار گرفتن محصولات در معرض هوا جلوگیری کند.

سیلیکون چیست

آیا سیلیکون یک انتخاب سازگار با محیط زیست برای بسته بندی است؟

از نظر محیطی، سیلیکون یک ماده هیبریدی محسوب می شود. این بدان معناست که سیلیکون نسبت به بسیاری از پلاستیک‌ها انتخابی سازگارتر با محیط زیست است، اگرچه تولید اولیه آن به استفاده از منابع تجدیدناپذیر نیاز دارد.

سیلیکون در درجه اول از سیلیس ساخته شده است. یک اکسید موجود در شن و ماسه اگرچه ماسه منبع نامحدودی نیست، اما منبع فراوانی است، بنابراین دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شود. با این حال، هیدروکربن های حاصل از گاز طبیعی و نفت برای تبدیل سیلیس به سیلیکون استفاده می شود. با وجود این، ماهیت طولانی مدت سیلیکون – و توانایی آن برای بازیافت – کمک می کند تا برخی از نگرانی های ناشی از استفاده از منابع غیر قابل تجدید و محدود را جبران کند. سیلیکون به دلیل دوام و ماندگاری قابل توجهی معروف است. از آنجایی که سیلیکون مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما، رطوبت و اشعه ماوراء بنفش از خود نشان می‌دهد، می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد و اگرچه این ماده تجزیه نمی‌شود، اما می‌توان آن را بازیافت کرد.

پیش از این، سیلیکون باید از طریق طرح‌های تخصصی بازیافت می‌شد، که منجر به نرخ بازیافت پایین برای این ماده شد. با این حال، تعدادی از برنامه‌های کناری در سراسر ایالات متحده اکنون سیلیکون را می‌پذیرند، و خدمات بازیافت مدنی دائماً در حال گسترش دامنه موادی است که جمع‌آوری و پردازش می‌کنند. امید است که با ادامه برنامه های بازیافت سیلیکون داخلی، سیلیکون به طور فزاینده ای دوستدار محیط زیست شود و آن را به انتخابی مسئولانه برای بسته بندی لوازم آرایش تبدیل کند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام