رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

پلاستیک های یکبار مصرف جهت استفاده در هر یک غذا های خاص باید دارای یکسری از ویژگی ها باشند. برای مثال در نوشیدنی ها و غذاهای گرم بهتر است از موادی استفاده  کنیم که گرمای غذا را حفظ کنند. این به معنای اهمیت انتقال ضعیف حرارت در این مواد اولیه تشکیل دهنده در این ظروف در این زمینه خاص میشود. از طرفی به دلیل تحمل گرمایی اکثر پلاستیک ها ، باید از نوع پلاستیک مورد استفاده در آنها در خصوص نگهداری از مواد غذایی گرم اطمینان حاصل شود.

همچنین ظروف یکبار مصرف باید به صورت فود گرید تولید شوند. این علامت به معنای دارای بودن خصوصیات و ویژگی های مورد نیاز جهت برقراری تماس مستقیم با مواد غذایی میباشد. به عبارت دیگر در صورتی که یک محصول فودگرید باشد میتوان گفت که به دلیل روش خاصی که در تولید آن بکارگرفته شدهع است ، استفاده از آن در خصوص نگهداری از مواد غذایی بی خطر است. در این مطلب قصد معرفی ویژگی های ظروف یکبار مصرف را داریم. پیش از شروع بهتر است با ظروف یکبار مصرف بیشتر آشنا شوید. لذا در ادامه در خصوص اجزای تشکیل دهنده این ظروف توضیحات بیشتری خواهیم داد.

ظروف یکبار مصرف باید چه ویژگی هایی داشته باشند

مواد تشکیل دهنده در ظروف یکبار مصرف چه ویژگی هایی باید داشته باشند :

نوع مواد تشکیل دهنده ظروف یکبار مصرف بسیار وسیع است. برخی با گیاهان تولید میشوند. برخی کاغذی هستند. با این حال مواد پلاستیکی بیشترین استفاده را در بین موارد دیگر دارند. در واقع ظروف یکبار مصرف مواد غذایی معمولاً از رزین های پلاستیکی مخلوط شده با برخی مواد افزودنی ساخته می شوند. افزودنی ها یکسری از ترکیبات خاص شمیایی میباشند که توانایی تغییر ویژگی های مختلف محصولات پلاستیکی را همچون انعطاف بیشتر و یا حتی اضافه کردن شفافیت به ماده افزوده میشوند.

یکی از مدرسین ارشد و متخصص ارشد دانشکده علوم کاربردی پلی‌تکنیک نانیانگ بیان کرد که برخی از این افزودنی‌ها در صورتی اضافه می‌شوند که جعبه یکبار مصرف برای نگهداری مواد غذایی با دمای بالا طراحی شده باشد. در مورد ماده اصلی ظروف، کد شناسایی رزین در پایین برخی از ظروف – در وسط نشان بازیافت – به شما امکان می دهد بدانید که چه نوع پلاستیکی است. در اینجا معنی اعداد آمده است:

  • کد بازیافت 1 : پلی اتیلن ترفتالات (PET)
  • کد بازیافت 2 : پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)
  • کد بازیافت 3 : پلی وینیل کلراید (PVC)
  • کد بازیافت 4 : پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)
  • کد بازیافت 5 : پلی پروپیلن (PP)
  • کد بازیافت 6 : پلی استایرن (PS)
  • کد بازیافت 7 : پلی کربنات (PC) و سایر پلاستیک ها

همان طور که مشاهدهمیکنید پلی اتیلن ها یکی از مواد با اهمیت بوده که کاربرد بسیار بالایی در زمینه های مختلف دارند. این مواد حتی در ساخت ظروف یکبار مصرف جزء مواد پر استفاده میباشند. با این حال برخی از گرید های این ماده قابل استفاده به عنوان ظروف نگهداری از مواد غذایی نمیباشد. به عبارت ساده تر نمیتواند به طور کامل ایمن باشد. در ادامه توضیحاتی در خصوص معرفی ظروف پلاستیکی ایمن توضیحاتی میدهیم.

ظروف یکبار مصرف باید چه ویژگی هایی داشته باشند

کدام نوع از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف ایمن ترین است؟

 همان طور که گفتیم مصرف پلاستیکها دارای محدودیت های خاصی در استفاده میباشد. برای مثال معمولاً پلاستیک ها تحمل حرارت در آنها پایین است. لذا در جواب به سوال اینکه کدام نوع از ظروف یکبار مصرف برای استفاده ایمن تر است ؟ باید گفت که این مورد با نوع استفاده از آن در ارتباط مستقیم میباشد. به عبارت ساده تر  بستگی به این دارد که ظرف برای چه چیزی استفاده شود، مانند غذای داغ یا غذایی که باید در مایکروویو قرار گیرد. لیونگ توصیه کرد مصرف کنندگان باید پلاستیک مناسب را برای استفاده مورد نظر خود انتخاب کنند و این در مورد ظروف قابل استفاده مجدد نیز صدق می کند.

به گفته یک کارشناس اگر ظرف شما به طور مداوم گرم شود، ممکن است بخواهید به یک ظرف پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت و قابل استفاده مجدد نگاه کنید. به عنوان مثال، پلی پروپیلن (کد 5) به دلیل مقاومت در برابر حرارت، مناسب ترین برای مایکروویو است. همچنین ظروفی برای قرار دادن در یخچال و فریزر طراحی شده است، این مورد مانند پلی اتیلن با چگالی بالا با کد 2 میتواند بسیار همخوانی داشته باشد. همچنین این کارشناس بیان کرد که در مقابل برخی از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، در صورتی که در فریزر قرار گیرند، به احتمال زیاد ترک خواهند خورد، زیرا برای کارکرد در دمای شدید طراحی نشده اند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام