رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

در این مقاله به ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلنی(pp) و موارد مهمی که باید درباره این ظروف بدانیم،می پردازیم.تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلنی(pp) چه هستند

 

ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلنی که با علامت اختصاری PP در زیر ظروف مشخص میشود تقریبا رنگ شیشه ای و نیمه شفاف بوده که با ترکیب با هر رنگ مورد نظر با همان رنگ قابلیت تولید دارد.

ظروف یکبار مصرف pp دارای استحکامی نرمال و قابل قبول در حد ظروف یکبار مصرف بوده ولی از نظر شکنندگی بسیار نرم میباشد در حدی که درصورت مچاله کردن کامل حتی ظروف نمی شکند و دوباره میتواند به شکل قبلی  و بدون ترک برگردد .

ظروف یکبار مصرف pp که تقریبا چند سالی است رایج شده بدلیل عدم وجود ماده استایرن در ترکیب اصلی خود ( پلی پروپیلن ) دارای مواد سمی مانند ظروف قبلی نیست و حتی با توجه به خاصیت مواد آن در صورت ترکیب با مایعات داغ نیز هیچگونه موادی از آن آزاد و در مواد داخل آن نفوذ نمیکند.

تنها ظروف یکبار مصرف پلیمری که در تمامی دنیا بصورت مشترک مشکل بهداشتی نداشته و در حال استفاده است همین ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلنی(pp) می باشد.این نوع ماده پلیمری به حدی در برابر گرما و سایر شرایط مقاوم میباشد که از مواد اولیه این ظروف در صنایع تزریقی که ظروف ضخیم بسته بندی آشپزخانه ای را تولید میکنند ظروف دربدار خاص را که قابلیت استفاده برای گرم کردن مواد غذایی داخل ماکروویومی باشد را تولید میکنند.

هم اکنون نیز از چند سال قبل استفاده از این ظروف در ایران نیز شروع شده وبه دلایل زیر استفاده از این مواد برای تولید ظروف بصورت تصاعدی بالا میرود.

 

شرکت رویال پلاستیک عرضه کننده انواع ظروف یکبار مصرف با قیمت مناسب

 

خصوصیات ظروف یکبار مصرف pp

  • مقاومت خوب در برابر مایعات داغ از نظر عدم  تغیییر شکل
  • عدم وجود احتمال سرطانزا بودن مصرف این ظروف همانند ظروف قبلی پلی استایرنی
  • قیمت پایین مواد اولیه این ظروف نسبت به سایر مواد اولیه پلیمری
  • تولید مواد پلی پروپیلن در اکثر پتروشیمی های ایران
  • با توجه به خاصیت مواد پلی پروپیلن ، امکان تولید انواع ظروف خاص با اشکال مختلف  و زوایا قابل امکان است
  • با انعطاف پذیری بالا احتمال شکستن و ترک برداشتن این ظروف در موقع حمل وبارگیری نسبت به سایر ظروف بسیار کمتر است

 

خاصیت و ساختار  این مواد اولیه امکان تولید ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلنی با تیراژ بالاتر،  نسبت به سایر ظروف را فراهم ساخته است

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام