رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

انواع پلاستیک های تجزیه پذیر که با نام زیست تخریب پذیر نیز شناخته میشوند. دارای یکسری از ویژگی های بوده که علت تخریب پلاستیک های تجزیه پذیر را در شرایط خاص توسط عوامل زیستی مشخص میکند. همان طور که احتمالا میدانید، تقریبا تمامی پلاستیک های تولید شده توسط انسان تجزیه نشده و در محیط طی سالیان سال باقی میمانند. این مورد به علت پایداری شیمیایی این مواد میباشد. از طرفی با ماندگاری مواد پلاستیکی در محیط زیست باعث تخریب آن با انتشار مواد سمی و همچنین تغییر روند عملیات کل سیستم خواهد شد. از این رو ریسک این مواد در صورتی که استفاده از آن ها به درستی صورت نگیرد، ممکن است باعث مشکلات بسیاری شود. به همین دلیل استفاده از انواع این پلاستیکها کاربرد و اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارند.

به طور کلی پلاستیک های گیاهی که یکی از مواد مهم در این دسته میباشند ، طی زمان بسیار اندک توسط میکروارگانیسم های موجود در محیط تجزیه شده و به محیط بر میگردد. به همین جهت برای حفظ این سیستم شناخت این پلاستیکها بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله جهت برسی علت تخریب انواع پلاستیک های تجزیه پذیر توضیحاتی به شما داده میشود. شما میتوانید با مطالعه این بخش اطلاعات کافی در مورد این نوع از مواد پلاستیکی بیشتر بدانید. در ادامه جهت برسی بیشتر به ساختار پلاستیک و دلیل عدم تجزیه آن توضیحاتی داده میشود.

علت تخریب پلاستیک های زیست تخریب پذیر

علت عدم تخریب انواع پلاستیک تجزیه نا پذیر :

به طور کلی انواع پلاستیک های تجزیه ناپذیر پایداری شیمیایی بسیار بالایی دارند. از طرفی تمامی مواد موجود در طبیعت با استفاده انجام واکنش های شیمیایی به واسطه برخی از میکروارگانیسم ها تخریب میشوند. از طرفی به دلیل عدم وجود مواد خوراکی و معدنی مورد توجه این موجودات ، توانایی مصرف آن را ندارند. لذا این مورد باعث شده تا پلاستیک ها طی سالیان بسیار دراز حتی بیشتر از عمر چندین نسل از انسان ها در محیط زیست باقی مانده و طی مدت زمان نچندان دور موجب تغییر آن گردد. به عبارت دیگر به علت کارایی و گسترش پلاستیک در صنایع مختلف و همچنین مقاومت این ماده در برابر تجزیه و تکثیر ، موضوع آلودگی پلاستیک به یک تهدید برای اکولوژی جهانی تبدیل شده است.

آلودگی پلاستیک هم از منابع زمینی و هم از منابع دریایی ناشی می شود. این آلودگی ها به دو صورت انجام میگیرد. در روش های عمدی تخلیۀ غیرقانونی و نامناسب زباله های خانگی و صنعتی است، روش سهوی هم ضایعات استاتیک و حمل و نقل ضعیف است. این موارد باعث آلودگی محیط شده و از طرفی با عدم تخریب این ماده ، آلودگی بدون شک همه گیر خواهد شد. با این حال نحوه صحیح برخورد با زباله های پلاستیکی میتواند از این مشکل جلوگیری کند. یکی دیگر از روش های پیشگیری ، استفاده از انواع پلاستیک های تجزیه پذیر به جای این موارد میباشد. در ادامه جهت معرفی این مواد توضیحاتی برای اطلاع شما داده میشود.

علت تخریب پلاستیک های زیست تخریب پذیر

علت تخریب پلاستیک های تجزیه پذیر :

علت تخریب تمامی انواع پلاستیک های تجزیه پذیر ایجاد شرایط خاص و وجود مواد اولیه با پایه گیاهی میباشد. در خصوص تخریب این مواد میتوان گفت که در صورت ایجاد شرایط مطلوب ( به خصوص وجود آن در محیط های مرطوب ) ساختار آنها توسط میکروارگانیسم ها تخریب میگردد. با این حال فعلا نمیتوان این مواد را در بسیاری از مصارف صنعتی مورد استفاده قرار داد. چرا که بکارگیری بسیاری از مواد درون این صنایع به طول عمر بالا نیاز دارد.

به طور کلی تا کنون هیچ مواد پلاستیکی تولید نشده که تخریب آن خاصیت انتخابی داشته باشد. اما از طرفی استفاده از ظروف یکبار مصرف یکی از پرمصرف ترین محصولات تولید شده توسط انسان است. این مورد به حدی وسیع بوده که به گسترده ترین آلودگی زیست محیطی تبدیل شده است. به همین دلیل استفاده از پلاستیک های زیست تخریب پذیر میتواند جایگزین مناسبی برای استفاده در خصوص ظروف یکبار مصرف باشد.

علت تجزیه انواع پلاستیک های زیست تخریب پذیر به ساختار و مواد اولیه آن ها برمیگردد. به طور کلی ساختار این مواد از مواد معدنی و خوراکی تشکیل شده اند. این مواد تغذیه اصلی میکروارگانیسم ها میباشند. از این رو پس از شرایط مناسب برای تکثیر این موجودات ریز بر روی پلاستیکهای تجزیه پذیر ، موجب تخریب آن ها شده و مواد اولیه آن به محیط بر میگردد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام