رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به طور کلی عملکرد مستربچ های رنگی در تولید محصولات پلاستیکی از نظر پایداری مقداری بهتر از سایر روش های دیگر میباشد. با این حال در تولید ظروف یکبار مصرف و غذایی باید نوع استفاده آن را از محصولات رنگی کاهش داد لذا معمولا از مواد شفاف بدون رنگ و یا رنگ پایه برخی از پلاستیک ها که عموما سفید است استفاده میشود. از طرفی اکثر محصولات پلاستیکی مدرن با قالب گیری تزریقی ساخته می شوند.

در موارد خاص، ظاهر محصول بسیار مهم است و می تواند به شدت تحت تاثیر رنگ پلیمر تمیز قرار گیرد. از آنجایی که 90 درصد شرکت‌ های قالب‌ گیری تزریقی از مستربچ‌ های فاز جامد برای رنگ‌ آمیزی محصولات خود استفاده می ‌کنند، بسیار جالب است که بدانیم چگونه بر ظاهر محصول نهایی تأثیر می‌گذارند. در ادامه به معرفی عملکرد مستر بچ های رنگی در تولید محصولات پلاستیکی توضیحات بیشتری خواهیم داد.

عملکرد مستربچ رنگی در تولید محصولات پلاستیکی

عملکرد مستربچ در تولید پلاستیک های رنگی :

عملکرد مستربچ ها در تولید پلاستیک های رنگی فواید بسیاری دارد. البته این مواد داریا انواع گوناگونی هستند.علاوه بر ظاهر، مستربچ های فاز جامد همچنین می توانند بر مقاومت در برابر شعله، پایداری اشعه ماوراء بنفش و در موارد خاص بر خواص مکانیکی محصولات پلاستیکی تأثیر بگذارند. رنگ بندی محصول تنها بخشی از عملکرد برخی مستربچ های خاص میباشد. یکنواختی رنگ (خواه نشانه هایی از ناهمگونی رنگ وجود داشته باشد) به همان اندازه حیاتی است. در مورد مستربچ های فاز جامد، پراکندگی رنگ ها می تواند حیاتی باشد، اما این تنها بخشی از کل فرآیند اختلاط است.

همگن سازی مستربچ های فاز جامد تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله پارامترهای پردازش، طراحی پیچ قالب گیری تزریقی، استفاده از میکسرهای دینامیکی و استاتیک اضافی، و خواص مواد و مستربچ مورد استفاده برای قالب تزریقی قطعات است. مستربچ ها از مواد بسیار متنوعی ساخته شده اند. در ادامه توضیحاتی در این خصوص خواهیم داد.

مواد تشکیل دهنده مستربچ :

 مستربچ ها معمولاً از حداقل 5 تا 8 عنصر مانند حامل، عوامل رنگ آمیزی و افزودنی های خاص تشکیل شده اند. حامل باید از نظر شیمیایی با رنگدانه ای که باید تکمیل شود سازگار باشد. تطبیق رنگ معمولاً شامل 3-4 عامل رنگی است. علاوه بر این، افزودنی‌های ویژه‌ای به برخی از دسته‌های اصلی اعمال می‌شود تا توانایی فرآیند را تقویت کنند یا به عنوان یک عامل مرطوب کننده یا عامل پخش کننده عمل کنند یا خواص خاصی مانند بلورینگی یا اشتعال پذیری بالاتر داشته باشند. همین رنگ را می‌توان با عوامل رنگ‌آمیزی متفاوت انجام داد.

این مواد می‌تواند به تغییرات عمده در خواص همگن‌سازی کمک کند. در حالی که سایه های رنگی نمونه ها یکسان بود، تفاوت عمده ای در همگنی آنها وجود داشت. این نابرابری می تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد که هر یک تأثیر متفاوتی در محصول نهایی میگذارد. برخی از مهمترین این موارد شامل دستور پخت اصلی، شرایطی که تحت آن ساخته می شود، ویژگی های اجزای دسته اصلی و تعامل بین اجزا میباشد.

عملکرد مستربچ رنگی در تولید محصولات پلاستیکی

به طور کلی یکسری از بهینه سازی ها در محصول با مستربچ ها ارتباط دارد. در ادامه توضیحاتی در این خصوص به شما داده میشود.

 مستربچ های رنگی در بهینه سازی تولید محصولات پلاستیکی :

مستربچ های رنگی در بهینه سازی تولید محصولات پلاستیکی نقش زیادی دارند. به عنوان مثال، تاکید در قالب گیری تزریقی به طور کلی بر روی اشعه ماوراء بنفش و تثبیت حرارتی و همچنین عوامل لغزش است. با این وجود، تمرکز در زمینه بسته بندی (فیلم ریخته گری / دمنده، قالب گیری تزریقی) در درجه اول بر روی عوامل ضد انسداد یا مات، شفاف کننده ها و افزودنی های ضد الکتریسیته ساکن است.

نتیجه گیری :

مستربچ رنگی از مواد افزودنی زیادی تشکیل شده است تا خواص ویژه ای به مهره های پلاستیکی رنگی بدهد مانند: ضد آب، ضد مه، ضد بلوک، بازدارنده شعله، آنتی اکسیدان، پرکننده، عامل کف کننده، روشن کننده نوری، شوینده، تقویت کننده فرآیند، رایحه، ضد انسداد. مواد لغزش، جاذب و بازدارنده اشعه ماوراء بنفش.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام