رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

نایلون ها یا همان پلاستیک های خرید یکی از پر مصرف ترین مواد پلاستیکی در زندگی روزانه انسان میباشد. به طور کلی مراحل تولید نایلون ها تفاوت های زیادی با پلاستیک های دیگر دارد. معمولا در تولید تمامی محصولات ساخته شده با پلاستیکها ، قطعات مورد نیاز را به روش های مختلف قالبگیری تولید میکنند. این در حالی است که برای رسیدن به ویژگی و خواص نایلون ها ، باید از مواد اولیه و به خصوص روش های خاصی در تهیه آن استفاده شود. البته نوع ماده مورد مصرف در این نوع پلاستیکها به کاربری آن ها ارتیاط بیشتری دارد. برای مثال اگر برای نگهداری از مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد ، باید از مواد دست اول ( غیر بازیافتی ) استفاده شود. همچنین جهت نگهداری زباله به دلیل اهمیت بسیار کمتر آن ها از پلاستیک های بازیافت شده با درجه کیفی کمتر استفاده میشود.

لذا به دلیل هزینه کم تولید کنندگان این نایلون ها را با ضخامت بیشتری تهیه میکنند که توانایی تحمل وزن و فشار های وارده را داشته باشد. از طرفی نایلون ها دارای انواع بسیار متنوعی هستند. نحوه تهیه هر یک از این موارد با دیگر متفاوت میباشد. برای مثال در خصوص نایلون های گلخانه به دلیل ابعاد وسیع آن باید از تجهیزات و مراحل خاصی حهت تهیه آن استفاده کرد. در این مطلب به معرفی و برسی مراحل تولید نایلون ها خواهیم پرداخت. در ادامه پیش از شروع جهت معرفی نایلون ها توضیحاتی داده ایم.

نحوه مراحل تولید نایلون کیسه پلاستیکی

معرفی نایلون ها :

نایلون یا نایلکس یکی از انواع پلاستیک ها در دسته بندی پلاستیکهای ترموپلاست میباشند. این نوع پلاستیک ها دارای خصوصیات فرم پذیری در مقابل حرارت را دارند. تقریبا تمامی انواع نایلون ها از مواد مصنوعی و شیمیایی تهیه میشود. اما امروزه انواع نالیونهای ساخته شده با پلیمر های طبیعی نیز مشاهده میشود. همان طور که گفته شد نایلون ها دارای انواع بسیار فراوانی بوده و هر یک از آنها کاربرد خاصی دارد. به دلیل خصوصیات مورد نیاز در نایلونها آن ها را با روش های محدودی تهیه میکنند. همچنین مواد ساخته شده در نایلون به کاربری آن ارتباط دارد.به عبارت دیگر همانند تمامی محصولات پلاستیکی نایلون و نایلکس نیز از مواد اولیه پتروشیمی تولید می شود که قیمت گذاری نیز بر حسب قیمت مواد اولیه تعیین شده است.

از مواد اولیه یا دست اول برای مصارف حساس مانند نایلون های نگهداری از مواد غذایی استفاده میشود. و همینطور می توان به جای مواد اولیه نو پتروشیمی از مواد اولیه ضایعاتی استفاده کرد که به نایلون درجه 2 معروف می باشند .نایلون های درجه پایین برای مصارف ساده تر مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از مهمترین استفاده از آن ها در تولید نایلون کیسه های زباله میباشد.

نحوه مراحل تولید نایلون کیسه پلاستیکی

مراحل تولید نایلون :

در ساخت انواع این پلاستیکها ، مراحل تولید نایلون نسبتاً یکسان است. البته در برخی از مصارف مانند تولید نایلونهای گلخانه ، تجهیزات نسبتاً متفاوتی نسبت به مصارف دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. اما با این حال در مراحل ساخت اکثر نایلون و نایلکس ها ، تشابه بسیاری نیز وجود دارد. در واقع میتوان گفت که از یک روش برای تولید تمامی این موارد استفاده میشود. استفاده از شیوه قالبگیری اکستروژن در تولید نایلون ها کارایی بالایی دارد. این روش بسیاری از محدودیت های ابعاد در تولید محصولات پلاستیک را کاهش میدهد. از این رو برای تولید انواع نایلون ها در ابعاد مختلف بکارگرفته میشود. در زیر به معرفی مراحل تولید نایلون های پلاستیکی پرداختیم :

  • گرانول های پلیمر ( مواد اولیه ساخت پلاستیک ) را در ابتدای مسیر دستگاه میریزند.
  • گرانول ها در مسیر دستگاه به کمک سیلندر ها هدایت میشوند.
  • در مسیر هدایت گرانول به چرخش ماردون ، به دلیل وجود المنت های حرارتی در محفظه ، پلیمر ها ذوب میشوند.
  • در ادامه مسیر مواد مذاب پلاستیک با کمک چرخش ماردون به سمت قالب هدایت میشوند.
  • در بخش قالب ، مواد مذاب با کمک فشار وارده از سمت ماردون به یک لایه نازک تبدیل میشود.
  • در انتها این لایه به سمت بالا هدایت شده و در این بین به دلیل وجود برخی از تجهیزات به سرعت خنک میشود.
  • جهت تکمیل تولید نایلون های پلاستیکی ، پس از خنک سازی در صورت نیاز آن را با تجهیزاتی مانند پس حرارتی به بخش های کوچک مانند انواع پلاستیک های خرید تبدیل میکنند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام