رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

در جهان امروز، نفوذ ظرف های یکبار مصرف بسیار افزایش یافته است، از این رو آشنایی با مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف و شناخت خط تولید و.. مفید خواهد بود. در این مقاله از رویال پلاستیک کارن قصد داریم تا شما را با نحوه و مراحل ساخت این ظروف که یکی از پرکاربرد‌ ترین ظرف ها در زندگی بشر است آشنا کنیم. توجه داشته باشید که این ظرف ها از پلاستیک و کاغذ تولید شده اند و در تولید آنها از پلیمر های گوناگون استفاده شده است.

مواد پلیمری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سلامت انسان موثر هستند و این مواد در امور مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع زندگی انسان در برخی از موارد به مواد پلیمری وابسته است. با توجه به کاربرد این مواد، ظرف های یکبار مصرف در زندگی انسان نقش ویژه ای را ایفا می کند.

ساخت ظروف یکبار مصرف چگونه است؟

ساخت ظروف یکبار مصرف چگونه است؟

 مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف در همه جا یه یک شکل است، اما استفاده از تجهیزات و ماشین آلات و روش های فرعی در آن متفاوت خواهد بود. فرآیند تولید این ظروف دارای دو مرحله است. برای تولید مواد اولیه مانند پودر، گرانول و.. در دستگاه مخصوص به ورق تبدیل می شود و پس از آن ورق به شکل دلخواه در می آید. در کارخانه ها تولید این ظروف به دو روش انجام می شود:

  • ساخت ظروف یکبار مصرف از طریق سیستم نیمه فرمینگ
  • ساخت ظروف یکبار مصرف از طریق سیستم تولید ترموفرمینگ

مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف از طریق سیستم نیمه فرمینگ

در خط تولید نیمه فرمینگ، فرآیند تولید ظروف و آماده سازی ظرف یکبار مصرف در یک دستگاه صورت می گیرد. مراحل اولیه در قسمتی از خط تولید که اکسترودر نام دارد ذوب می شود و به ورق گرم تبدیل خواهد شد. پس از سرد شدن ورق ها با در نظر گرفتن امکانات دستگاه و نوع دستگاه، بدون اینکه ورق ها یکنواخت شوند، ورق های گرم به قسمت پرس وارد خواهد شد. در قسمت پایین قالب ها، ورق ها فرم می گیرند و ظروف مورد نظر تولید می شود.

اکسترودر چیست؟

یکی از راه های شکل دهی به ظروف یکبار مصرف اکستروژن است. این روش برای کاهش ضخامت مواد استفاده می شود. این عملیات نیز توسط دستگاه اکسترودر صورت می گیرد. توجه داشته باشید که این دستگاه به دو ماردونه و ماردونه تقسیم بندی خواهد شد. این دستگاه دارای سه قسمت مجزا که شامل ناحیه فشردگی، ناحیه اندازه گیری و ناحیه تغذیه است.

مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف از طریق سیستم ترموفرمینگ

مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف از طریق سیستم ترموفرمینگ

تولید ظروف یک‌بار مصرف از طریق این سیستم، کیفیت بالاتری دارد. در این خط سیستم، تولید ظروف به کمک دو دستگاه انجام می شود. در دستگاه اول مواد اولیه که شامل پودر یا گرانول و.. به ورق تبدیل می شود و در نهایت رول خواهد شد. دستگاه دوم که پرس ترموفرمینگ نامیده می شود ورق از کوره عبور می کند و با درجه حرارت استاندارد فرم داده می شود و در زیر قالب قرار خواهد گرفت. این روش نیز از روش های پیشرفته برای تولید ظروف پلاستیکی است که از طریق فشار مثبت هوا برای نیرو وارد کردن به ورق های گرم استفاده می کند. مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف از طریق این روش عبارتند از:

  • ابتدا ورق گرم می شود.
  • ورق پس از گرم شدن به شکل مورد نظر تبدیل می شوند.
  • شکل های مورد نظر برش داده می شود.
  • در این روش علاوه بر ساخت ظروف یکبار مصرف می توان محصولاتی همچون جداره داخلی یخچال، جای تخم مرغ، حباب های پلاستیکی، داشبورد خودرو، محصولات کشاورزی و.. تولید نمود.

برای تولید ظرف های یکبار مصرف از طریق این سیستم، در اغلب موارد از مواد اولیه پروپیلن استفاده می شود. این مواد مزایای بسیاری دارد که یکی از آنها عدم سرطان زا بودن آن است. چرا که در این مواد ماده استایرن وجود ندارد. اما همواره به این نکته توجه کنید که در مواد پلی استایرن، هنگامی که مایعات و مواد داغ درون ظرف قرار بگیرد، استایرن آزاد می‌شود و همین امر یکی از عوامل سرطان زا است. با توجه به تبلیغات صورت گرفته و تحقیقات انجام شده توصیه می شود که از این ظروف استفاده نکنید. در سیستم ترموفرمینگ تولید ظروف به گونه ای انجام می‌شود که مضرات آن رفع شده است. همچنین نکته دیگری که در مورد مواد پلی پروپیلن وجود دارد این است که سیستم عرضه آن متعادل بوده و همواره در دسترس است و همینطور قیمت آن نوسانات بسیار کمی دارد و امروزه قیمت آن کمتر از مواد اولیه پلی استایرن است.

تفاوت تولید ظروف یکبار مصرف از طریق سیستم ترموفرمینگ و نیمه فرمینگ

در سیستم تولید نیمه فرمینگ ورق ها برای تولید با ظرفیت محدودی مورد استفاده قرار می گیرند اما در سیستم تولید ترموفرمینگ با توجه به اینکه ورق ها در دستگاه جداگانه تولید می شود اما رول ها به صورت نامحدود مورد استفاده قرار می گیرد. می توان آیت ظرف ها را به تیتراژ چهار برابر بیشتر از سیستم نیمه فرمینگ به تولید رساند.

تولید ظروف توسط سیستم ترموفرمینگ توسط دو دستگاه انجام می شود که ورق در دستگاه اول به ورق های پلاستیکی تبدیل خواهد شد و در دستگاه دوم نیز ورق برای تولید ظروف آماده می شود. توجه داشته باشید که خود رول نیز کاربرد فراوانی دارد و می توان از آن به عنوان پوشه های پلاستیکی یا کارت تلفن مورد استفاده قرار داد. این فرایند ها در سیستم نیمه فرمینگ امکان پذیر نخواهد بود.

سخن آخر

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف از طریق دو سیستم نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ انجام می شود که فرآیند تولید در این مراحل متفاوت است.  در هنگام خرید بهتر است به مواد اولیه و نحوه تولید آن دقت کنید. همانطور که گفتیم این ظروف در زندگی بشر بسیار پرکاربرد است و در سایز های متنوعی قابل تولید است. شما می توانید برای خرید انواع ظروف یکبار مصرف با بهترین کیفیت و با ابعاد و سایز های تنوع از طریق شماره های درج شده با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و ثبت سفارش کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام