رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

پلاستیک ها به مقاومت بالا در مقابل نیرو های فیزیکی و همچنان قابلیت انعطاف پذیری آن ها در مقابل شرایط مختلف کاربرد زیادی در صنایع ساختمان سازی دارد. این مواد به خصوص در ساخت لوله های آب و فاضلاب بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. از طرفی وزن این ماده به خودی خود بسیار اندک است. از طرف دیگر در ساخت یک سازه وزن آن بسیار اهمیت دارد. چرا که یکی از مواردی که یک سازه باید آن را تحمل کند وزن خود و موارد داخلی آن میباشد.

همچنین تمامی مواد پلاستیکی دارای وزنی بسیار کمتر از ویژگی هایی است که ارائه میدهند. از این رو یکی از مزایای پلاستیک در لوله های آب و فاضلاب وزن آنها میباشد. البته همان طور که میدانید این ماده تنها به این زمینه محدود نمیشود. در واقع یکی از محبوب ترین کاربرد های پلاستیک در خصوص تولید ظروف یکبار مصرف میباشد. با این حال کاربرد این ماده در زمینه تولید لوله های ساختمانی نیز یک تغییر بزرگ بود. در ادامه در خصوص مزایای پلاستیک در ساخت لوله های آب و فاضلاب توضیحاتی داده میشود.

مزایای لوله های پلاستیکی نسبت به دیگر لوله ها :

ارزیابی چرخه حیات (LCAs) پلی اتیلن و پی وی سی برای ارزیابی اثرات زیست محیطی مرتبط با تمام مراحل عمر محصول آنها انجام شده است: از استخراج مواد خام از طریق پردازش مواد، ساخت و توزیع تا استفاده نهایی، تعمیر، نگهداری، و دفع یا بازیافت. . به عنوان مثال، در سال 2017، ارزیابی چرخه حیات لوله های آب و فاضلاب PVC و تجزیه و تحلیل پایداری مقایسه ای مواد لوله منتشر شد. این اولین بررسی جامع زیست محیطی سیستم های لوله کشی زیرزمینی در آمریکای شمالی بود. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که لوله‌های PVC مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی را برای زیرساخت‌های آب و فاضلاب برای پروژه‌های شهری و شهری فراهم می‌کنند.

مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد که لوله‌های PVC و PE جایگزین‌های بهتر و سازگار با محیط‌زیست برای لوله‌های ساخته شده از مواد دیگر مانند بتن یا آهن هستند. مطالعاتی مانند اینها روی PVC یا PE ثابت می کند که سیستم های لوله پلاستیکی از نظر ایجاد لوله کشی پایدار برای زیرساخت های آب و فاضلاب مزایای اساسی دارند: قابل بازیافت و استفاده مجدد، بادوام و طولانی مدت و مقاوم در برابر خوردگی. تخمین زده می شود که لوله های PVC و PE می توانند بیش از 100 سال عمر کنند. در ادامه در خصوص مزایای لوله های پلاستیکی به نسیت دیگر لوله ها مواردی به همراه توضیحات هر یک بیان شده است.

مزایای پلاستیک در ساخت لوله های آب و فاضلاب

مقاومت در برابر خوردگی در لوله های پلاستیکی :

خوردگی یکی از بزرگترین مشکلات مرتبط با سیستم های لوله کشی فلزی است. هم در داخل و هم در خارج لوله رخ می دهد و بر راندمان هیدرولیک تأثیر می گذارد. بسیاری از شهرها در تلاش برای کاهش سرعت زنگ زدگی و گودال، آب خود را تصفیه می کنند. برخی دیگر جایگزین های گران قیمت مانند حفاظت کاتدی، پوشش پلاستیکی یا آستین را با هدف افزایش عمر لوله ها انتخاب می کنند، اما نمی توانند از افزایش هزینه های تولید و نگهداری جلوگیری کنند.

بر خلاف بسیاری از مواد سنتی لوله، لوله های پلاستیکی خوردگی نمی کنند و مقاومت بسیار خوبی در برابر اکثر انواع مواد شیمیایی دارند. آنها می توانند در برابر اسیدهای قوی، قلیایی ها و محلول های آبی، و همچنین آب نمک، روغن های معدنی، چربی ها و الکل ها مقاومت کنند. این بدان معناست که احتمال نفوذ مواد شیمیایی مضر به منابع آب بسیار کم است.

مقاومت لوله های پلاستیکی در برابر خوردگی همچنین جریان ثابت آب را در طول عمر آنها تضمین می کند و تضمین می کند که انرژی مورد نیاز برای پمپاژ آب از طریق سیستم با افزایش سن خط لوله افزایش نمی یابد. از دیدگاه یک مهندس، لوله های پلاستیکی هزینه نصب و نگهداری کمتری را به دنبال دارد. برای زیرساخت های لوله کشی، پلاستیک در حال حاضر ماده انتخابی برای بسیاری از شهرداری ها در کانادا و بریتانیا است.

مزایای هزینه های تولید لوله های پلاستیکی :

یکی از مزایای پلاستیک در ساخت لوله های پلاستیکی هزینه بسیار کمتری است که برای تولید آن استفاده میشود. همچنین این موارد باعث استفاده کمتر از منابع فلزات یک کشور شده که موجب صرفه جویی در انرژی و منابع محیطی نیز خواهد شد. تولید لوله های PVC و PE به انرژی کمتری نسبت به تولید لوله های فولادی، مسی، چدن داکتیل یا آلومینیومی نیاز دارد. در مقابل، کاربردهای انرژی بر روی برای لوله های فولادی گالوانیزه ضروری و چدن داکتیل مورد نیاز است. یک پوشش سیمانی انرژی بر اضافی اغلب در لوله های چدن داکتیل قرار داده می شود تا مقاومت آنها در برابر خوردگی افزایش یابد.

لوله های پلاستیکی همچنین به دلیل نیاز به انرژی کمتر برای حمل و نقل، جابجایی، نصب و نگهداری، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. به عنوان مثال، لوله های PVC و PE هشت برابر کمتر از لوله های فولادی چگالی هستند، بنابراین نیازی به آوردن تجهیزات بالابر سنگین برای جابجایی آنها در حین نصب نیست.

مزایای پلاستیک در ساخت لوله های آب و فاضلاب

مزایای نشتی کمتر لوله های پلاستیکی در مقابل دیگر لوله ها :

در سطح جهانی، تا 30 درصد از کل آب لوله کشی شده از طریق نشت لوله در جایی در یک سیستم از بین می رود. علت اصلی این امر خرابی لوله است. لوله‌های پلاستیکی، اعم از PVC یا PE، انعطاف‌پذیر هستند و خطر ترک خوردگی مشابه با فلز یا بتن جایگزین ندارند. آنها کمتر تحت تأثیر حرکات زمین قرار می گیرند و به اندازه کافی قوی هستند که در برابر تغییر شکل ناشی از بار ترافیکی مقاومت کنند. مقاومت ذاتی آنها در برابر خوردگی همچنین آنها را در برابر نشت های ناشی از داخل لوله آسیب پذیرتر می کند.

لوله های پلاستیکی همچنین به اتصالات کمتری نسبت به لوله های ساخته شده از بتن، آهن یا فلز نیاز دارند. برای مثال، لوله های پلی اتیلن را می توان در طول های طولانی تری نسبت به لوله های فلزی تولید، حمل و نصب کرد. این اجازه می دهد تا لوله های پلاستیکی خطوط لوله با اتصالات دو یا سه برابر کمتر از خطوط لوله ساخته شده از مواد سنتی نصب شوند. علاوه بر این، از آنجایی که طول لوله های پلی اتیلن با فرآیندهای اتصال همجوشی به هم متصل می شوند، کمتر در معرض نشتی هستند.

نصب و استفاده راحت لوله های پلاستیکی :

سیستم‌های لوله‌های پلاستیکی را می‌توان با به اصطلاح «فناوری بدون ترانشه» نصب کرد که نسبت به سیستم‌های سنتی که اغلب جایگزین می‌شوند، اختلال بسیار کمتری در جریان ترافیک و محیط ایجاد می‌کند. نصب سیستم های لوله کشی سنتی معمولاً با حفر ترانشه در جاده شروع می شود که منجر به ایجاد ترافیک و اختلال در محیط زیست می شود. از سوی دیگر، برای تاسیسات بدون ترانشه، یک گمانه پیوسته در زیر زمین توسط یک ماشین حفاری جهت دار افقی حفر می شود. هنگامی که سر حفاری به انتهای گمانه رسید، لوله پلاستیکی به آن متصل شده و از طریق سوراخ به عقب کشیده می شود. انعطاف‌پذیری لوله‌های پلاستیکی، همراه با استحکام کششی و مقاومت در برابر سایش، آن‌ها را برای این فناوری نصب بدون ترانشه مناسب می‌سازد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام