رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

لیوان های یکبار مصرف کاغذی از اولین ظروف تولید شده با رویکرد یکبار مصرف هستند. این ظروف با استفاده از کاغذی و در برخی مواقع با استفاده از ترکیب آن با مواد خاص دیگر ساخته میشود. جنس کاغذ در طبیعت تجزیه پذیر میباشد. از این رو در صورتی که در محیط مرطوب قرار بگیرد طی زمان مشخص تجزیه شد و به محیط بازمیگردد. لیوان های یکبار مصرف کاغذی نیز از این مزیت برخوردارند. همان طور که میدانید. ظروف یکبار مصرف به دلیل تولید بسیار فراوان  عدم توجه مصرف کنندگان در سراسر دنیا تبدیل به یک مشکل جدی شده است. لذا استفاده از مواد تجزیه پذیر اهمیت زیادی دارد. در ادامه در بخش وبلاگ  سایت رویال پلاستیک توضیحاتی در خصوص معرفی انواع لیوان های کاغذی یکبار مصرف داده میشود.

لیوان کاغذی یکبار مصرف :

به صورت کلی لیوان های کاغذی با استفاده از مواد کاغذی به صورت پایه در آنها تولید میشوند. در برخی موادقع برای ایجاد ویژگی های خاص از در آن استفاده میشود. لیوان ها و ظروف یکبار مصرف کاغذی دارای یکی از بیشترین مصارف و نرخ تولید سالانه را دارد. از طرفی هم با توجه به اینکه تجزیه لیوان‌ یکبار مصرف پلاستیکی صدها سال طول می‌کشد و تنها مقدار اندکی از آن بازیافت می‌شود، این محصول نقش مخربی در آلودگی محیط زیست دارد و خسارات جبران ناپذیری از خود بر جای می‌گذارد.

از این رو لیوان‌های کاغذی به عنوان راه‌حلی مؤثر برای برطرف کردن این مشکل طراحی و تولید شدند. امروزه استفاده از لیوان‌های کاغذی تبدیل به یک فرهنگ شده و بسیاری از افراد به دلیل راحتی، بهداشت و طبیعی بودن آن‌، لیوان کاغذی را برای جشن‌ها، مهمانی‌ها و … استفاده می‌کنند. این لیوان ها دارای انواع بسیار زیاد هستند. در ادامه سعی بر این شده که به صورت مختصر در رابطه با این موارد توضیحاتی داده شود.

لیوان های کاغذی یکبار مصرف چیست

انواع لیوان های کاغذی یکبار مصرف :

به صورت کلی فاکتور های بسیاری در دسته بندی لیوان های کاغذی یکبار مصرف وجود دارد. این فاکتورهای عبارتند از مدل ، طرح ، کاغذ استروک و سایز دسته‌بندی میباشند. هر یک از این دسته بندی ها دارای کاربرد خاصی از استفاده میباشند. برای مثال لیوان های ساز کوچک تر میتوانند برای نوشیدنی هایی مانند اسپرسو و موارد مشابه دیگر مورد استفاده قرار بگیرند. این در حالی است که برای استفاده آب میوه باید از لیوان های با سایز بزرگتر استفاده شود. از طرفی لیوان‌های کاغذی را بر اساس مدل می‌توان به انواع لیوان کاغذی تک جداره، لیوان کاغذی دوجداره، لیوان کاغذی درب‌دار و لیوان کاغذی گلاسه تقسیم‌بندی کرد. به طور کلی هر یک از این دسته‌بندی‌ها شامل بخش‌ های مختلفی می‌شود. در این خصوص توضیحات بیشتری میدهیم.

معرفی لیوان کاغذی تک جداره :

لیوان های کاغذی تکجداره یکی از انواع لیوان یکبار مصرف تولید شده با مواد کاغذی میباشند. این لیوان ها برای استفاده کوتاه تر طراحی شدند. از این رو کاربرد آن در مصارف ارسال برای مصافت های دور مناسب نیست. از طرف دیگر لیوان کاغذی تکجداره که به لیوانکاغذی معمولی نیز شهرت دارد ، یکی از ارزان‌ترین انواع لیوان کاغذی موجود میباشد.. این نوع لیوان استفاده زیادی دارد. همچنین این مورد در طرح‌ها و سایزهای متنوع در دسترس است. لیوان کاغذی تکجداره معمولی نسبت به سایر مدل‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است، زیرا میزان تولید و مصرف آن زیادتر است.

لیوان یکبار مصرف دو جداره :

لیوان های کاغذی دو جداره یکبار مصرف با رویکرد استفاده با زمان طولانی ایجاد شده اند. کاغذ و مقوا در مقابل رطوبت بسیار حساس هستند. در این لیوان های کاغذی به دلیل روش های ساخت این لیوان ها تحمل بیشتری در مقابل مایعات ایجاد شده است. اما با این حال هنوز هم در مقابل آن مدت زمان طولانی دوام نخواهد آورد. از طرف دیگر لیوان های دوجداره یکبار مصرف مدت زمان بیشتری را در مقابل مایعات بدون مشکل قرار میگیرند.

به عبارت دیگر لیوان کاغذی دوجداره که به اسم لیوان بیرون‌بر نیز مشهور است، در ساختار خود دو لایه کاغذ دارد که بین آن‌‌ها کمی فاصله است. این فاصله موجب می‌شود تا انتقال حرارت از درون به بیرون لیوان و بالعکس، به راحتی انجام نشود و نوشیدنی داخل لیوان، گرما یا سرمای خود را برای مدت طولانی‌ تری حفظ کند. از سوی دیگر اگر درون لیوان نوشیدنی داغی باشد، دو جداره بودن آن، دست فرد را نمی‌سوزاند.

معرفی لیوان های کاغذی یکبار مصرف

لیوان های درب دار :

در برخی از موارد استفاده از درب در لیوان های یکبار مصرف برای جلوگیری از کنک شدن کاربرد بسیاری دارد. همچنین کاربرد دیگر لیوان های کاغذی درب دار باری جلوگیری از هدر رفتن عطر قهوه تازه است. این لیوان ها معمولا برای استفاده از کافی شاپ ها و همچنین برای ارسال به مسافت های طولانی تر طراحی میشوند. لیوان کاغذی درب‌دار یکبار مصرف یکی از مهمترین انواع لیوانهای موجود است. معمولا جنس درپوش این لیوانها پلاستیک است. این درپوش روی دهانه لیوان کاغذی قرار می‌گیرد. از این رو قسمتی برای عبور نی یا خروج نوشیدنی دارد. این مدل لیوان کاغذی می‌تواند تک‌جداره یا دوجداره باشد. از این رو در مسافت ها و زمان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد لیوان های کاغذی درب دار :

از این نوع لیوان می‌توان برای جلوگیری از سرد شدن زودهنگام نوشیدنی‌های گرم استفاده کرد. بیشترین کاربرد آن در استفاده چای، قهوه و دمنوش میباشد. علاوه بر این در صورت انتقال محتویات داخل لیوان های کاغذی درب دار بیرون نمی‌ریزد. به طور کلی این لیوان ها برای استفاده در کافی‌شاپ‌ها، فست‌فودها، رستوران‌ها و موارد مشابه کاربرد دارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام