رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

مخازن پلاستیکی به دلیل وزن اندک آن ها به همراه مقاومت فیزیکی و شیمیایی پلاستیک ها توانایی بسیاری را از خود نشان داده اند. همچنین از آنجایی که این مواد تقریبا با محیط و محتویات خود واکنش نمیدهند کاربرد بسیار زیادی در نگهداری از مواد شیمیایی حساس مانند اسید ها داشته اند. لذا یکی از مهمترین کاربرد های مخازن پلاستیکی برای نگهداری از مواد شمیایی استفاده میشود. البته برای استفاده از آن ها به دلیل حمل ساده تر عموم بیشتری پیدا کرده و از آن ها در خصوص  نگهداری از آبها نیز بکار گرفته میشود. اما مزیت مهم این ماده تولید ساده تر با هزینه کمتر است.

پلاستیکها موادی سبک و در عین حال مقاوم هستند. از طرفی مواد اولیه آن قابل دسترس میباشد. همچنین روش تولید این ماده بسیار ساده بوده و از این رو هزینه های تولید را تا حد بسیار بالایی کاهش میدهد. مخازن پلاستیکی معمولا از پلی اتیلن و پلی پروپیلن تهیه میشوند. این دو ماده در زمینه های دیگر همچون تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی نقش پر رنگی دارند. اما این مواد به مخازن این امکان را میدهند که در کنار هزینه کمتر کاربرد و توانایی بیشتری را داشته باشند. در ادامه در خصوص معرفی این مخازن پلاستیکی توضیحاتی میدهیم.

مخازن پلاستیکی :

مخازن پلاستیکی برای طیف گسترده ای از کاربردهای ذخیره سازی و حمل و نقل مواد استفاده می شود. به عنوان مثال، صنعت کشاورزی از مخازن پلاستیکی برای کمک به سیستم های آبیاری و کوددهی استفاده می کند. صنعت پتروشیمی از آنها برای حمل و نقل و ذخیره سازی نفت و گاز استفاده می کند. برخی از صنایع متعددی که از مخازن پلاستیکی استفاده می کنند عبارتند از: گاز و نفت، کشاورزی، تصفیه آب، شیمیایی، مواد غذایی و آشامیدنی، بازیافت، شستشوی قطعات صنعتی، تولید و آبکاری.

معرفی مخازن پلاستیکی

تاریخچه مخازن پلاستیکی :

مخازن ساخته شده از موادی مانند سنگ، سرامیک و چوب هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، تمدن دره سند، که بین 3000 تا 1500 سال قبل از میلاد وجود داشت، از مخازن برای ذخیره آب و غلات استفاده می کرد. همچنین اروپاییان قرون وسطی در صورت محاصره، قلعه های خود را با مخازن آب انبار می کردند. از طرف دیگر، مخازن پلاستیکی واقعاً فقط از اواسط قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفته اند.

پلاستیک در دهه 1800 سنتز شد، اما تا زمانی که تکنولوژی مناسب به وجود نیامد، نمی‌توان از آن برای ساخت مخزن استفاده کرد. فناوری مناسب در دهه 1960 وارد شد، زمانی که مهندسان اولین فرآیند قالب گیری چرخشی پلاستیک را توسعه دادند. این فرآیند به تولیدکنندگان راهی برای ساخت ظروف توخالی بزرگ داد که ابتدا آنها را با استفاده از پلی اتیلن با چگالی کم ساختند. در حدود 50 سال گذشته، مهندسان و شیمیدانان به ترتیب فرآیندهای بهبود یافته و ترکیبات پلاستیکی جدیدی را ارائه کرده اند. این به صنعت مخازن پلاستیکی اجازه رشد و تنوع بخشیده است. امروزه تولید کنندگان و تامین کنندگان مخازن پلاستیکی چشمان خود را به پایداری معطوف کرده اند. خوشبختانه مخازن پلاستیکی قابل بازیافت هستند. با این حال، صنعت به دنبال راه هایی برای کاهش اثرات زیست محیطی و حمایت از یک زمین سالم است.

طراحی و تولید :

طراحی و تولید مخازن پلاستیکی به صورت روش قالب گیری چرخشی یا قالب گیری تزریقی پلاستیک صورت میگیرد. به طور معمول، تولید کنندگان فرآیند را با ایجاد یک قالب قوطی شکل از جنس استنلس استیل آغاز می کنند. جزئیات قالب بر روی کامپیوتر ترسیم می شود. سپس قالب قوطی را با دانه های پلاستیکی یا پودر پر می کنند، آن را مهر و موم می کنند و روی منبع حرارت می چرخانند. این اجازه می دهد تا مواد پلاستیکی در قالب ذوب شوند. سپس سازندگان اجازه می دهند پلاستیک سخت و خنک شود. پس از اتمام، آنها قوطی را باز می کنند تا مخزن داخل آن آشکار شود. برای تغییر ضخامت مخزن، تولیدکنندگان فقط از مواد پلاستیکی کم و بیش استفاده می کنند.

مواد تشکیل دهنده :

رایج ترین انواع مواد مورد استفاده برای ساخت مخازن پلاستیکی پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP) و پلاستیک تقویت شده با فایبر گلاس (FRP) است. انواع پلی اتیلن مورد استفاده شامل پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE، پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)، پلی اتیلن با چگالی متوسط (MDPE)، پلی اتیلن با چگالی کم خطی (پلی اتیلن خطی) (LLDPE) و پلی اتیلن متقاطع (XLPE) می باشد. آنها همچنین ممکن است از پلاستیک های دیگری مانند پلی وینیل کلرید (PVC) یا پلی وینیلیدین کلرید (PVDF) استفاده کنند. هر نوع پلاستیک درجات مختلفی از کیفیت های رایج پلاستیکی را ارائه می دهد، مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه، استریلی، دوام، مقاومت شیمیایی، سختی و غیره. تولید کنندگان مواد مخزن پلاستیکی را بر اساس نیازهای کاربردی شما انتخاب می کنند.

سفارشی سازی سازی در تولید مخازن پلاستیکی

امکان سفارشی سازی در مخازن پلاستیکی بسیار وسیع است. در واقع محدودیت در طراحی و تولید این مخازن کمتر از مواد دیگری همچون فلزات میباشد. در واقع اگر مخزن مورد نیاز شما در بازار استاندارد موجود نیست، ساخت سفارشی از نوع پلاستیکی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. مخازن پلاستیکی سفارشی در طیف وسیعی از پیکربندی ها، جهت ها (افقی یا عمودی)، رنگ ها، شکل ها و اندازه ها در دسترس هستند، بنابراین عملکردهای مورد نیاز خود را به اندازه کافی انجام می دهند. سازندگان حتی می توانند دیوارهای مخزن نیمه شفاف را نصب کنند تا کاربران بتوانند محتویات مخزن را نظارت کنند. از نظر اندازه، مخازن پلاستیکی می توانند از 15 گالن تا 16000 گالن متغیر باشند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام