رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

کیسه های پلاستیکی از یک ماده پلیمری در همه جا به نام پلی اتیلن ساخته می شوند. این به عنوان اتیلن شروع می شود، معمولاً از گازهای طبیعی استخراج می شود، سپس برای تبدیل شدن به پلیمر، تشکیل زنجیره های بلندی از اتم های کربن و هیدروژن پردازش می شود. این زنجیرها بسته به نوع پلی اتیلن مورد استفاده می توانند متفاوت باشند، این در حالی است که نوع پلاستیکها در زمینه های مختلف مانند ساخت ظروف یکبار مصرف میتواند تفاوت زیادی با این کیسه ها داشته باشد. با این حال همگی این موارد به ایجاد انواع کیسه های پلاستیکی کمک می کنند. پیش از شروع بهتر است تصویر روشنی از پلاستیکها داشته باشید.

پلاستیک چیست :

به طور کلی پلاستیک ها از گروهی از مولکول های مصنوعی به نام پلیمر ساخته می شوند. پلیمرها بزرگ هستند، به راحتی ایجاد می شوند و از یک الگوی مولکولی تکرار شونده تشکیل شده اند که توسط واحدهایی به نام مونومر ایجاد می شود. در کیسه های پلاستیکی، این ساختارهای تکرار شونده از اتیلن ساخته شده اند. اتیلن از نظر شیمیایی به پلی اتیلن تبدیل می شود، بلوک سازنده همه کیسه های پلاستیکی. پلی اتیلن از زنجیره های پیچ در پیچ زیادی از اتم های کربن تشکیل شده است که با اتم های هیدروژن در هم آمیخته و به آنها پیوند می خورند. از آنجایی که پلاستیک در این ساختار طرح‌دار شکل می‌گیرد، به راحتی می‌توان آن را در اشکال و چگالی‌های مختلف دستکاری کرد.

منابع مواد تشکیل دهنده در کیسه های خرید :

مواد منشا پلی اتیلن متفاوت است، اما تقریبا همیشه نوعی سوخت فسیلی است. هم نفت و هم گاز طبیعی منابع رایج و مواد حیاتی تقریباً در تمام کیسه های پلاستیکی موجود امروزی هستند. اگر به درستی تصفیه شوند، اتیلن تولید می کنند که به نوبه خود به پلی اتیلن تبدیل می شود. این فرآیند بیشتر با گاز طبیعی استفاده می شود که یک ماده پلی اتیلن بسیار منعطف تولید می کند که می تواند تقریباً به هر شکلی در آمده و در هر رنگی تولید شود.

پلاستیک HDPE

HDPE مخفف پلی اتیلن با چگالی بالا است و رایج ترین نوع پلی اتیلن است که برای ساخت کیسه های خرید استفاده می شود. این پلاستیک از زنجیره های مولکولی مستقیم ساخته شده است که بسیار کمی منشعب می شوند و از ابتدا تا انتها خطی می مانند. این ساختار خطی یک ماده بسیار قوی ایجاد می کند، به همین دلیل است که کیسه مواد غذایی معمولی سبک است اما می تواند چندین برابر وزن خود را بدون پاره شدن نگه دارد.

پلاستیک LDPE

پلاستیک LDPE از زنجیره های انشعاب و چگالی کم از مواد پلیمری ساخته شده است. این زنجیره های پلی اتیلن، به جای خطی ماندن، در خطوط ترکیبی مختلف پخش می شوند. این یک پلاستیک بسیار سبک و تقریباً لایه‌ای ایجاد می‌کند که برای ساخت کیسه‌های پاره‌شدنی که خشک‌شویی‌ها برای بسته‌بندی لباس‌های تمیز استفاده می‌کنند، استفاده می‌شود.

معرفی مواد تشکیل دهنده کیسه های خرید

پلاستیک LLDPE

با اشاره به پلی اتیلن خطی با چگالی کم، این پلاستیک ها منشعب نمی شوند، اما استحکام مشابهی با نسخه های HDPE ندارند. این بدان معنی است که کیسه های خرید ایجاد شده از پلاستیک LLDPE باید ضخیم تر و سنگین تر از کیسه های مواد غذایی سنتی باشند. کیسه های براقی که در فروشگاه های پوشاک استفاده می شود نمونه رایج کیف های ساخته شده از این ماده است.

اطلاعات محیطی

در حالی که پلاستیک کیسه خرید قابل بازیافت است، نمی توان آن را به حالت ارگانیک تبدیل کرد و همچنین ماندگاری این ماه باعث شده تا به مدت زمان بسیار بالایی باقی بماند. به جای بازیافت شدن به عنوان کیسه های پلاستیکی جدید، بسیاری از کیسه ها برای ایجاد مواد مصنوعی دیگر مانند الوار کامپوزیت استفاده می شوند. به طور کلی، کیسه‌های پلاستیکی نه به دلیل کیفیت قابل بازیافت، بلکه به دلیل فرآیند تولیدشان که حدود 70 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و 50 درصد ذرات گاز گلخانه‌ای کمتری نسبت به جایگزین‌هایی مانند کیسه‌های کاغذی آزاد می‌کنند، انتخاب محیطی ارجح هستند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام