رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

پریفرم به فرم های اولیه در بطری های مختلف تبدیل میشود. این روش کاربرد زیادی در تولید بطریهای ظروف یکبار مصرف مانند بطریهای آب معدنی وجای نوشابه دارد. پریفرمها با دستگاه های خاص و در مقابل قرار گیری در مقابل حرارت مناسب به فرم بطری ها تبدیل میشوند. به طور کلی در فرآیند تولید بطری پلاستیکی همواره از حرارت و فشار استفاده میشود. روش های بادی در عمل آوری بطری های پریفرم بسیار کاربرد دارد. در این روش ابتدا پریفرمها را در دهانه قالب قرار داده و به وسیله دمش با فشار بالا در کنار حرارت مناسب بطری ها را تولید میکنند. مهمترین کاربرد این روش در تولید تمامی ظروف نگهداری روغن ها ، آب معدنی ، نوشابه ، دوغ ، ظروف نگهداری از برخی محصولات شیمیایی مانند ضد یخ ها و لوله باز کن ها و.. کاربرد بسیار فراوانی دارد.

همچنین پریفرمها در تولید ظروف نگهداری از مواد دارویی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. مهمترین مزیت این فرم جابه جایی راحت تر بوده که موجب کاهش بسیار زیاد هزینه های تولید میگردد. که در نتیجه آن قیمت تمام شده محصولات قرار گرفته در آن نیز کاهش پیدا میکند. پلیمر های PET یکی از مهمترین موادی است که از این فرم در بطری های خود استفاده میکند. در این مطلب به معرفی و برسی پریفرم در بطری های پلاستیکی توضیحاتی داده میشود.

معرفی بطری های پریفرم چیست

معرفی پریفرم چیست :

همان طور که گفته شد در واقع پریفرم ها فرم اولیه بطری های نگهداری محصولات میباشند. بطری ها نیز دارای انواع بسیار فراوانی هستند. برای تولید هر یک از انواع این بطریها از نوع خاصی از پریفرم ها استفاده میکنند. از آنجاییکه PET در حالت مذاب استحکام لازم را ندارد. از این رو امکان صدماتی به بطری ها داده خواهد شد. به عبارت دیگر پریفرمها مواد PET هستند که به قطعات لوله ای شکل تو خالی که در واقع فرم اولیه انواع بطری ها محسوب می شود. روش هایاستفاده از پریفرم ها شامل قالبریزی بادی میباشد. که به دلیل نوع خواص ایجاد فشار و حرارت که در این روش ها وجود دارد عمل آوری را ساده تر و محدودیت طراحی را کمتر میکند. در ادامه جهت نحوه عمل آوری پریفرم ها توضیحات بیشتری داده خواهد شد.

اهمیت قالب ریزی بادی در تولید بطری  :

روش های قالب ریزی بادی در تولید و عمل آوری بطری های پریفرم کاربرد بسیار فراوانی دارد. همان طور که از نام آن مشخص است ، عامل فشار در این روش فشار هوا است. این فشار توسیط پمپ های خاص ایجاد شده که با ایجاد گرما در هوای دمشی عامل حرارت را نیز تعمین میکند. گرما در این روش ها برای ایجاد گرانروی در مواد اولیه پلاستیکی های اعمال میشود. در نهایت این دو عامل در کناریکدیگر باعث تغییر حالت مواد اولیه و در انتها شکل گیری آن ها ( با توجه به نوع و فرم قالب) میشود.

معرفی بطری های پریفرم چیست

 از طرف دیگر قالب گیری بادی به روش تک مرحله ای، بسته به نیاز می تواند به صورت یک روند مداوم یا نیمه مداوم کار کند. در قالب گیری بادی اکستروژن ، مواد اولیه پلاستیک از طریق یک قیف بر روی یک ماژولی که به شکل یک پیچ بزرگ است ریخته میشود. این پیچ وظیفه انتقال مواد را به سمت جلو برای پمپ شدن داخل قالب را دارد. این ماده را که درون قالب ریخته شد ، یک ماژول دیگر طراحی شده که به وسیله دمش مواد را به سمت جلو هدایت کرده و باعث ایجاد یک لوله توخالی اکسترود شده به نام روده یا پریفرم شناخته میشوددر انتها به وسیله نیرو های فیزیکی مانند نیروی جاذبه پریفرمها آویزان شده و شروع به شکل گیری میکند.این روش قالب ریزی استفاده زیادی در عمل آوری بطری های پریفرم دارد. در ادامه به ویژگی های این فرم ظاهری بیشتر خواهیم پرداخت.

ویژگی های پریفرم چیست :

یکی از مهمترین ویژگی های پریفرم ها دارای اندازه بسیار کوچکتری میباشند. این ویژگی از این مواد در هزینه های جا به جایی و انتقال آن ها به کارخانه های قالب ریزی کمک بسیار فراوانی میکند. از طرف دیگر به دلیل مقاومت مناسب فیزیکی پریفرم ها ،  در هنگام ا به جایی و موارد مشابه دیگر کمتر دجار صدمه میشوند. از این رو این ویژگی ها باعث کاهش فراوان هزنیه های تولید و در انتها مصرف ظروف تولیدی توسط ان ها میشود.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام