رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به طور کلی نحوه برخورد با زباله پلاستیکی تفاوت بسیار زیادی با زباله های دیگر دارد. پلاستیکها دارای انوع بسیار زیادی هستند. برخی از آن ها را در عملیات بازیافت پلاستیک به مواد پلاستیکی دیگر تبدیل میکنند. از این رو چرخه استفاده از آن ها تداوم زیادی دارد. همچنین برخی از آن ها به صورت مواد زیست تخریب پذیر هستند. به این صورت که توانایی تجزیه در شرایطی مشخص دارند. هیچ یک از این مواد را نمیتوان با زباله های دیگر یکی کرد. چرا که نحوه برخورد با این زباله ها بسیار تفاوت دارد. برای مثال در برخورد با زباله های پلاستیکی اگر شما آن ها را در زباله های مواد غذایی بریزید آن ها هیچگاه به چرخه بازیافت نخواهد گشت. به عبارت دیگر این مواد در محیط زیست گرفتار میشوند. از این رو باید به نکات آن توجه لازم را داشته باشید.

نحوه برخورد با زباله مواد پلاستیکی :

امروزه کاربرد مواد پلاستیکی در صنایع مختلف گسترش بسیار زیادی یافته است. از این رو امکان حذف آن غیر ممکن میباشد. البته باید توجه داشت که اگر هر یک از افراد در نحوه برخورد با زباله های مواد  پلاستیکی به صورت عاقلانه رفتار کنند، مشکلات زیستی نیز به وجود نخواهد آمد. در زیر برخی از نکات استفاده از پلاستیک ها آورده شده است. این نکات در مصرف پلاستیک اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا توصیه میکنیم پیش از مصرف ان را مطالعه نمایید.

نحوه برخورد با زباله های پلاستیکی

نکات قبل از مصرف :

توجه به کاربرد پلاستیک ها : کاربرد پلاستیک ها به دلیل جلوگیری از مسمومیت های مختلف دارای اهمیت بسیاری میباشند. شما باید با شناخت بهتر این مواد در مصرف درست آن کوشا باشید.

توجه به نوع پلاستیک : شناخت انواع این مواد در برخورد با زیاله های پلاستیکی نیز اهمیت بسیاری دارد. چرا که تفکیک زباله ارتباط زیادی به موارد بازیافت آن دارد.

توجه به کد پلاستیک

نکات برخورد با زیاله های پلاستیکی بعد از مصرف :

مواد پلاستیکی مقاومت بالایی در مقابل شرایط مختلف دارند. اما با این حال ممکن است دچار شکست و یا شرایط دیگر شوند که در عملکرد آن ها دچار اختلال کند. از این رو این مواد به زباله تبدیل میشوند. معمولا زباله ها را در یک سطل زباله میریزیم. اما زباله های پلاستیکی این طور نیست. شما باید با شناخت مواد پلاستیکی در تفکیک این مواد به چرخه بازیافت پلاستیک نقش خود را ایفا کنید. همان طور که میدانید این مواد زیان های بسیاری برای محیط زیست دارد. این مشکلات تا حد بسیاری به علت نحوه برخورد با با زباله های پلاستیکی میباشد. اگر شما این مواد را در محفظه های جدا قرار داده و آن ها را در طبیعت رها نکنید مشکلات نیز به وجود نمی آیند. در ادامه به برسی زیان های زیستی مواد پلاستیکی خواهیم پرداخت.

مشکلات زیستی مواد پلاستیکی :

همان طور که گفته شد، اگر نحوه برخورد با زباله های پلاستیکی مناسب باشد، مشکلاتی نیز برای محیط زیست اتفاق نخواهد افتاد. به طور کلی این مواد به دلیل پایداری بالایی که در مقابل شرایط زیستی دارند باعث مشکلات زیادی میشوند. در واقع پلاستیک ها موادی به نام پلیمر ایجاد میشوند. این مواد از مولکول های بزرگ ، زنجیره های طویل و با پیوند های مقاوم در برابر واکنش های شیمیایی تشکیل شده اند. این مواد به دو صورت طبیعی و مصنوعی یافت می گردند. دسته ی طبیعی این ترکیبات مانند ابریشم و لاستیک ها در طبیعت پایدار نمی باشد و نمی توانند آلودگی جدی ای برای طبیعت پدید آورند.

نحوه برخورد با زباله های پلاستیکی

اهمیت برخورد با زباله های پلاستیکی برای محیط زیست :

امروزه مصرف کنندگان از انواع مختلف این ماده اعم از مصنوعی و طبیعی استفاده میکنند. در صورتی که در نحوه برخورد با زباله های پلاستیکی آن ها را خوبی تفکیک کنند ، هیچ مشکلی برای محیط زیست به وجود نخواهد آمد. از طرفی هم به دلیل بازیافت دوباره این مواد از تولید زباله های بی شمار جلوگیری میشود. از این رو برخورد صحیح با مواد پلاستیکی برای محیط زیست بسیار اهمیت دارد. در غیر این صورت برخی از مواد پلاستیکی در برابر تجزیه پذیری مقاومت می نمایند و می توانند سال های سال بدون تغییر در طبیعت به شکل اولیه ی خود باقی بمانند. بنابراین بیشتر آلودگی های به وجود آمده ناشی از نوع مصنوعی این مواد به حساب می آید.

نتیجه گیری :

امروزه مشکلات بسیاری از طرف مواد پلاستیکی برای محیط زیست ایجاد شده است. از این رو باید با شناخت بهتر پلاستیکها و نحوه برخورد با زباله های پلاستیکی از ایجاد مشکلات بیشمار در محیط زیست جلوگیری شود. در این مطلب جهت برسی این زباله ها و نحوه صحیح برخورد با این موارد توضیحات مختصری داده شد.

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام