رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

از زمان خلق ایده  تا اجرای ان ، فرآیند ساخت اسباب بازی دارای یک عملیات بسیار پیچیده است. در هر مرحله، باید با شبکه ای از متخصصان بسیار آموزش دیده مشورت کنید. برای سهولت در سفر خود باید از چندین فرآیند فنی دانش کافی داشته باشید. البته زمان تولید این مورد همچون دیگر محصولات پلاستیکی مانند ظروف یکبار مصرف ، چندان طولانی نیست در واقع میتوان با زمان کوتاهی تعداد بالایی از اسباب بازی پلاستیکی را تهیه کرد.

به طور کلی پلاستیک ها دارای انواع بسیار فراوانی میباشند. از طرفی به دلیل ویژگی نامناسب برخی از این مواد آن ها را نمیتوان در بسیاری از زمینه ها استفاده کرد. از طرفی به دلیل حساسیت بالای مواد مورد استفاده در محصولات در تماس با کودکان نوع این پلاستیکها در ساخت اسباب بازی بسیار مهم است. اما این عناصر چگونه ساخته میشوند و از چه موادی در آن استفاده میشود. در این مطلب به برسی و معرفی نحوه ساخت اسباب بازی های پلاستیکی خواهیم پرداخت.

نحوه ساخت اسباب بازی های پلاستیکی

نقطه شروع نحوه ساخت اسباب بازی پلاستیکی :

به طور کلی نحوه تولید اسباب بازی های پلاستیکی از ایده پردازی شروع میشود. در این مرحله باید ایده روشنی از آنچه می خواهید ایجاد کنید داشته باشید. یک شرکت اسباب ‌بازی افراد زیادی را استخدام می‌کند که در هر مرحله از فرآیند استفاده می‌شوند. اما شرکت‌های اسباب‌بازی تنها شرکت‌هایی نیستند که اسباب‌بازی تولید می‌کنند، بسیاری از شرکت‌های دیگر با توجه به نیاز و درخواست مشتریان خود اسباب‌بازی می‌سازند. برای داشتن تصویری بهتر از آنچه می خواهید تولید کنید، طوفان فکری یا همان (brainstorm) برای شروع یک عنصر حیاتی است، به این دلیل که تخیل و تحقیق در این عمل راهی برای همزیستی و تنظیم طرحی برای ساخت اسباب بازی پیدا می کند.

در هر شرکت تولید کننده محصولات پلاستیکی به خصوص در بخش تولید اسباب بازی متخصصان زیادی وجود داد. این افراد به روند کلی کمک می‌کنند تا ایده ها مرتب شده و در نتیجه بهترین استفاده را از آن‌ها برای به دست آوردن یک محصول پلاستیکی با کیفیت انجام گیرد. لذا اهمیت طراحی برای تولید یک اسباب بازی پلاستیکی بسیار اهمیت دارد. در ادامه برای برسی این مورد توضیحات بیشتری داده میشود.

اهمیت طراحی برای تولید اسباب بازی های پلاستیکی :

کارخانه های اسباب بازی نیاز به کار طراحان دارند. مشتریان و کارمندان شرکت اسباب‌بازی یک جلسه طوفان فکری برگزار می‌کنند و پس از آن، طراحان طرح‌هایی از اسباب‌بازی مورد نظر آماده می‌کنند. آنها شامل اندازه، رنگ‌ها، حالات و حالت‌های صورت، و همچنین با توجه به نوع اسباب‌بازی (می‌تواند یک مجسمه، یک عروسک، یک ماشین یا مقداری غذای پلاستیکی باشد) صورت میگیرند.

نحوه ساخت اسباب بازی های پلاستیکی

طراحی :

به طور کلی عملیات طراحی قبل از تصویر سه بعدی از محصول است که به صورت منظم با نرم افزارهای تخصصی ساخته می شود. در اینجا بسته به تجهیزات هر کارخانه اسباب بازی سازی، فرآیند می تواند مسیرهای مختلفی را طی کند. یکی از آنها گرفتن مدل اسباب بازی با کمک چاپگر سه بعدی است. یکی دیگر از سنتی‌تر مدل‌سازان است. و در نهایت، فناوری درجه یک به ماشین اجازه می دهد تا الگوی طراحی را به فلزی که پلاستیک را شکل می دهد، حجاری کند.

مرحله ایجاد مدل سه بعدی :

مدل‌سازان به روش سنتی با مجسمه‌سازی مدل‌های مومی به دنبال تصویر سه بعدی اسباب‌بازی کار خواهند کرد. ممکن است فکر کنید این مرحله زمان زیادی می برد، اما یک مدل ساز واکس با تجربه می تواند سریعتر از رایانه کار کند. مدل ها را می توان به صورت خارجی نیز ساخت، کارخانه هایی وجود دارند که در این زمینه تخصص دارند. به هر حال، پس از اتمام مدل، کارخانه اسباب‌بازی از آن برای ساخت قالب‌هایی استفاده می‌کند که برای تولید اسباب‌بازی‌های پلاستیکی استفاده می‌شوند.

مرحله نهایی :

با استفاده از قالب های تولید شده بر مبنای مدل های سه بعدی مواد پلیمری را با روش های خاص قالبریزی به درون قالب ها ریخته و قطعات اسباب بازی ها را تولید میکنند. سپس در مرحله نهایی این قطعات را یا به صورت تجهیزات اتوماتیک و یا با استفاده از عوامل انسانی به یک دیگر متصل کرده و در مرحله نهایی بسته بندی میکنند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام