رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به طور کلی نقش پلاستیک ها در ساخت یک گوشی هوشمند به دلیل ویژگی هایی فراوان به همراه هزینه اندک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی نیز این ماده دارای انواع بسیار مختلفی بوده که هر یک دارای خصوصیات متفاوتی نسبت به یکدیگر میباشند. با این وجود تمامی این مواد به دلیل وجود منابع کافی برای بدست آوردن مواد اولیه در آن ها ، توجه بسیاری در زمینه های مختلف به خصوص ظروف یکبار مصرف به آن ها میشود. که یکی دیگر از آن ها تولید قطعات الکترونیکی و در نهایت تولید گوشی های هوشمند است.

با اینحال فرایند تولید این گوشی ها تفاوت های بسیاری با ساخت دیگر محصولات تولید شده با این ماده همچون ظروف پلاستیکی دارد. به دلیل ابعاد بسیار اندک قطعات یک موبایل باید دقت فراوانی را در تولید قطعات آن به کار ببرند. چرا که با تغییر اندک تمامی مراحل به مشکل میخورد. اما به دلیل شکل پذیری بالای مواد پلاستیکی نقش پلاستیک ها در ساخت قطعات موبایل ها با بهترین شکل ممکن انجام میشود. در ادامه برای برسی و معرفی این ماده در تولید گوشی های هوشمند اطلاعات بیشتری برای شما آماده کرده ایم.

نقش پلاستیک ها در ساخت گوشی هوشمند

معرفی نقش پلاستیک ها در ساخت گوشی های هوشمند :

همان طور که اشاره شد پلاستیک یکی از مواد ارزان قیمت با توانایی بالا بوده که به عنوان یکگ ماده پر کاربرد برای ساخت محصولات مختلف مانند گوشی های هوشمند کاربرد دارد. اکثر پلاستیک‌های تلفن همراه به دلیل مقاوم بودن در برابر سایش و گرمای ناشی از استفاده مداوم، از پلاستیک‌های ترموست مانند فلوروپلیمر، پلی متیل متاکریلات، پلی پروپیلن، پلی کربنات، فنل فرمالدئید و استایرن هستند. از طرفی گسترش تلفن های همراه و تقاضا برای تولید آن موجب شده که به منابع ارزان تر با قابلیت های بالاتر نیاز پیدا کنیم. که پلاستیکها دقیقاً همان چیزی هستند که ما به دنبال آن میگردیم. با این حال همان طور که میدانید این دستگاه صرفا از یک ماده تولید نمیشود.

 در واقع قابلیت‌های ظاهراً نامحدود تلفن‌های همراه به‌عنوان ابزارهای سرگرمی، وسایل ارتباطی، و سازمان‌دهنده‌های شخصی به واسطه کیفیت‌های منحصربه‌فرد مواد موجود در تلفن همراه امکان‌پذیر شده است. فلزات، کامپوزیت ها و ترکیبات مختلف استخراج شده از مواد معدنی و سنگ معدن اجزای الکترونیکی تلفن همراه را تشکیل می دهند. هماهنگی کامل الکترونیک و شیمی این امکان را برای کاربران تلفن همراه فراهم می کند تا از طریق تماس های صوتی، پیام های متنی و بسترهای رسانه های اجتماعی با سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند. با پیشرفت فناوری تلفن همراه، عناصر شیمیایی مورد استفاده در ساخت این دستگاه‌ها همچنان نقش مهمی در گسترش قابلیت‌های چشمگیر آن‌ها ایفا خواهند کرد. در ادامه در خصوص اهمیت پلاستیک ها در تولید موبایل ها اطلاعات بیشتری آورده شده است.

نقش پلاستیک ها در ساخت گوشی هوشمند

اهمیت پلاستیک در موبایل ها :

 همان طور که اشاره کردیم ، یکی از مهمترین عوامل در تولید موبیال ها هزینه ماده بکار رفته در آن است. در واقع  مانند هر صنعت دیگری، سازندگان گوشی های هوشمند همیشه به دنبال جایگزین هایی برای مواد برای کاهش هزینه های تولید بوده اند. در پلاستیک، متداول‌ترین مصالح ساخت گوشی‌های هوشمند، پلی کربنات است و راهی عالی برای تولیدکنندگان تجهیزات اصلی برای کاهش هزینه‌ها ارائه می‌کند. انواع مختلفی از پلاستیک‌ها را می‌توان با یکدیگر ترکیب کرد تا اجزای داخلی ایجاد کند، و برای قطعات داخلی بدنه خارجی، پلاستیک‌ها می‌توانند دارای پوشش‌های محافظ برای دستیابی به ظاهر و احساس متفاوت باشند.

با این حال این مواد ویژگی های بسیاری نیز به جز این مورد دارند. با اینکه بسیاری از پلاستیک ها مقاومت اندکی در مقابل حرارت دارند ، اما در مواد پلاستیکی مورد استفاده در گوشی های هوشمند از معمولا از موادی مانند پلی پروپلین استفاده میشود که مقاومت حرارت بالاتری نسبت به سایر مواد دارند. با این حال این مواد دارای مزایا و معایبی در تولید این دستگاه ها هستند. پلاستیک ها معمولا مقاومت اندکی نسبت به موادی همچون فلزات دارند. از طرفی هم پلاستیکها همیشه مستعد خراشیدگی میباشند. با این حال به دلیل ویژگی های بسیار این ماده همچنان محبوبیتی بین افراد ، چه مصرف کنندگان و چه تولید کنندگان دارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام