رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

مواد بسیاری در دسته پلاستیک های صنعتی قرار میگیرند. اغلب این موارد کاربرد های دیگری همچون تولید ظروف یکبار مصرف نیز دارند. مواد پلاستیکی صنعتی در اشکال و فرم های مختلفی به صورت صفحه، میله، لوله و نوار ارائه می شوند. برخی از مهمترین کاربرد های پلاستیک صنعتی در تولید ظروف و پوسته های محصولات میباشد. در واقع قاب های پلاستیکی صنعتی اغلب ساختار پایه مشابهی مانند پالت های پلاستیکی با اندازه گیری پالت های اروپایی دارند. آنهایی که با پایه‌ای تولید می‌شوند که مشخصات پالت یورو را برآورده می‌کنند، می‌توانند تحت شرایط مشابه پالت‌های نوع 1، با ملاحظات خاص برای پالت‌های پلاستیکی استفاده شوند.

در ساخت پلاستیک های صنعتی مواد پلیمری را تولید می کنند که معمولاً دارای کاربردی کاملا صنعتی داشته و برای استفاده روزمره مناسب نیست. به عبارت دیگر مواد اولیه تولید شده در این صنعت را نمیتوان برای تولید ظروف مواد غذایی استفاده کرد. اما با این حال در خصوص ، پلاستیک های مهم برای طیف وسیعی از صنایع، از جمله بسته بندی، ساختمان و ساخت و ساز، الکترونیک، هوا فضا و حمل و نقل ارائه میشود. بخشی از صنایع شیمیایی است.

علاوه بر این، از آنجایی که روغن معدنی ماده اصلی تشکیل دهنده پلاستیک است، بنابراین بخشی از صنعت پتروشیمی را تشکیل می دهد. علاوه بر تولید پلاستیک، مهندسی پلاستیک بخش مهمی از بخش صنعتی است. حوزه دوم به دلیل خواص مکانیکی و حرارتی بهتر آن نسبت به پلاستیک های کالایی که به طور گسترده استفاده می شود، تحت سلطه پلاستیک مهندسی به عنوان ماده خام است. در این مطلب به معرفی و برسی پلاستیک های صنعتی بیشتر خواهیم پرداخت.

معرفی پلاستیک های صنعتی

معرفی پلاستیک های صنعتی :

همان طور که اشاره شد مواد اولیه پلاستیک های صنعتی نسبت به دیگر زمینه ها نسبتاً تفاوت دارد. اگرچه از یک پلیمر در بسیاری از مصارف مورد استفاده قرار میگیرد. اما همچنان به دلیل تغییرات خاصی که در روند تولید و فرآوری پلاستیک های صنعتی بکار میرود ، استفاده از آن را محدود به هدف مورد نظر میکند. به عبارت ساده تر همان طور که از نام آن پیداست پلاستیک هایی که در  صنایع کاربرد دارند با نام پلاستیک های صنعتی شناخته میشوند.

در صنعت پلاستیک سازی این موارد برای ساخت قطعات مختلف یک ماشین ، هواپیما ، قطعات مختلف الکترونیکی ، قاب های محصولات الکتریکی مانند پریز های برق و قاب یک گوشی تلفن مورد استفاده قرار میگیرند. انواع بسیار فروانی از پلاستیک ها وجود دارد که دارای کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف میباشند. یکی از این مواد پلی اتیلن نام دارد. در ادامه توضیحاتی در این خصوص داده میشود.

معرفی پلاستیک های صنعتی

مهمترین مواد پلاستیکی صنعتی :

یکی از مهمترین پلاستیک هایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. پلی اتیلن ها میباشد. گستردگی پلی اتیلن ها به حدی فراوان بوده که حتی کاربرد این ماده تمامی زندگی ما را در بر گرفته است.  پلی اتیلن نوعی پلی اولفین است. این یک پلاستیک سبک و بادوام است که اغلب برای کیسه های مواد غذایی منجمد، بطری ها، آستر غلات، ظروف ماست و غیره استفاده می شود. به اطراف خود نگاه کنید، همه پلاستیک های دارای کدهای بازیافت 2 و 4 از پلی اتیلن ساخته شده اند. پلاستیک های پلی اتیلن دارای ساختارهای کریستالی متفاوتی هستند. ما زیرخانواده ها (HDPE، LDPE، LLDPE، و غیره) را در یک دقیقه مرور خواهیم کرد.

  این پلاستیک صنعتی به دلیل گرید های مختلفی که دارد استفاده از آن در زمینه های مختلف مانند صنایع بسته بندی ، ظروف یکبار مصرف ، ساخت قوطی های نگهداری از مواد شوینده ، تولید بدنه برخی از محصولات الکتریکی و الکترونیکی و… کاربرد دارد. در تمامی پلاستیک های صنعتی برای رسیدن به هدفی مشخص نیاز به ویژگی خاصی در ماده مصرفی دارند. به غیر از پلی اتیلن پلاستیک های بسیاری در صنایع مختلف استفاده میشوند. برای مثال پلاستیک PLA به دلیل مقاومت بالای آن به همراه عدم وجود مواد سمی  ، در صنایع ساخت تجهیزات پزشکی بکار گرفته میشود.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام