رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به طور کلی انواع پلاستیک های مقاوم در برابر تغییرات حرارت میتواند برای استفاده در یخچال ها مناسب باشد. برخی از پلاستیک ها مقاومت مناسبی در این زمینه ندارند. از این رو دچار تغییراتی در ظاهر آن ها میشود. لذا امکان استفاده همه پلاستیکها در فریزر وجود ندارد. به طور کلی دو نوع از این مواد توانایی بالایی در این رابطه دارند. این دو عبارتند از ترموپلاستیک های PP و پلاستیکهای ABS این دو مورد کاربرد بسیاری در زمینه های مختلف برای تولید پلاستیک های مقاوم در برابر تغییرات حرارت را دارند. به حدی که با سرمای زیاد ویژگی فیزیکی آن ها تغییر نخواهد کرد. در این مقاله به برسی و معرفی پلاستیک های مناسب برای یخچال خواهیم پرداخت.

معرفی پلاستیک های مناسب برای یخچال :

بسیاری از پلاستیک ها با تحلیل دمای آنی دچار تغییرات ظاهری نامناسبی میشوند. این تغییرات اغلب باعث ایجاد مشکل در عملکرد آن ها خواهد شد. در این بین برخی از ان مواد با دارا بودن مقاومت حرارتی و فیزیکی مناسب در فضاهای سرد دچار تغییر ظاهری نمیشوند. به طور کلی این پلاستیک ها عبارتند از مواد ساخته شده با پلیمر ABS ، پلاستیکهای PP ، PS و برخی از انواع پلیمر های میباشند. همچنین برای نگهداری برخی از مواد غذایی از نایلون ها به عنوان کیسه های پلاستیکی استفاده میشود. در ادامه برای معرفی و برسی مهمترین مواد پلاستیکی مناسب برای استفاده در یخچال ها توضیحاتی میدهیم.

معرفی پلاستیک های مناسب برای یخچال

معرفی کیسه های پلاستیکی :

این کیسه های پلاستیکی معمولا از جنس نایلون و نایلکس تولید میشوند. این مواد دارای انواع بسیار گسترده ای میباشند. اما ترکیبات شیمیایی این مواد این امکان را به این نوع پلاستیک میدهد که در مقابل سرما و حرارت بسیار پایین خصوصیات آن خود را حفظ کند. به عبارت دیر دچار تغییر در عملکرد نشده و انعطاف پذیری خود را برای استفاده نگهداری مواد از دست نخواهد داد. از این رو یکی از مهمترین پلاستیک های مناسب برای استفاده در یخچال ها ، نایلون های پلاستیکی میباشند.

به دلیل حساسیت مواد غذایی باید از پلاستیک های فود گرید در این مورد استفاده کرد.توجه داشته باشید که برای استفاده از نایلون ها در فریزر از نایلون های رنگی استفاده نکنید. برخی از نایلوئن های رنگی در مقابل تغییرات حرارت مواد سمی را به محیط انتشار میدهند. تنها در صورت استفاده در محصولات آن هم تنها در شرایط خاص با دارا بودن نشان فود گرید در پلاستیک های رنگی استفاده از آن ها در نگهداری مواد غذایی بدون مشکل است.

معرفی بهترین پلاستیک برای یخچال :

بهترین پلاستیک مورد استفاده در یخچال موادی به نام ABS میباشد. پلاستیک ABS از مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین ترپلیمرهایی است که به صورت تجاری تولید می‌شود. نام کامل آن اکریلونیتریل بوتادین استایرن است که پلیمری گران قیمت و آمورف مات به‌شمار می‌رود. این پلیمر در صنعت خودروسازی، تولد لوازم الکتریکی و ساخت بدنه لوازم خانگی از جمله جاروبرقی، تلفن، چای‌ساز و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.  همچنین به دلیل وجود مقاومت حرارتی مناسب در برابر تغییرات ناگهانی گرما آن را به عنوان یکی از مهمترین پلاستیک های مناسب در برابر حرارت معرفی کردیم. در واقع به دلیل این ویژگی جنس داخلی بسیاری از یخچال ها و بسیاری از قالب های یخساز از ظروف ABS استفاده میشود. لذا میتوان مهمترین ماده برای استفاده در این زمینه را پلاستیک های ABS معرفی کرد.

معرفی پلاستیک های مناسب برای یخچال

معرفی پلاستیک PS :

اغلب این این پلاستیکها با مواد سمی تهیه میشوند. اما برخی از انواع این مواد به دلیل روش خاص تولید آنها با توانایی بالایی در مقابل فیزیکی حرارت دارند. از این رو پلاستیک های PS را به عنوان پلاستیک مناسب برای یخچال معرفی میکنیم. به طور کلی  پلی استایرن (در لفظ انگلیسی :‌ Polystyrene یا PS) یک پلاستیک همه منظوره میباشد که برای تولید تعداد زیادی از محصولاتی که کاربرد مصرفی دارند استفاده می شود. Polystyrene  به عنوان یک پلاستیک سخت و جامد ، اغلب در محصولاتی که به وضوح نیاز دارند ، مانند بسته بندی مواد غذایی و مواد آزمایشگاهی کاربرد زیادی دارند. از طرف دیگر در نوع فوم این مواد به دلیل انتقال ضعیف حرارت در آنها در خصوص تولید ظروف یکبار مصرف کاربرد بسیار زیادی دارد.

 

 

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام