رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

پلاستیک ها و نایلون های گلخانه ای نوعی از انواع پلاستیک های ترموپلاست میباشند. این مواد از جنس پلیمر های پلی اتیلن هستند. پلی اتیلن ها دارای هزینه پایین در کنار مقاومت مناسب بوده و برای استفاده به مدت زمان نسبتا طولانی مناسب است. اما به دلیل اشعه خورشید و عبور آن از این مواد ، طول عمر پلاستیک های گلخانه ای نسبت به موارد دیگر در شرایط خاص کمتر میباشد. با این حال به دلیل مقاومت مناسب کششی پلاستیکهای پلی  اتیلن دوام بسیار زیادی خواهند داشت. لذا استفاده از این مواد برای پوشش گلخانه ها کاربرد زیادی دارد. در ادامه به معرفی و برسی پلاستیک های گلخانه ای خواهیم پرداخت.

معرفی و برسی پلاستیک های پوشش گلخانه ای

درباره پلی اتیلن :

پلاستیک پلی اتیلن یک پلیمر ترمو پلاستیک هستند. به عبارت دیگر این پلاستیک ها قابلیت ارتجاعی در هنگام گرما را دارند. همچنین این موارد دارای ساختار کریستال نرم هستند. از اصلی ترین و مهمترین پلاستیک موجود در جهان که تولید انبوهی در بازار دارد، پلاستیک های دسته پلی اتیلن است. بدیهی است که به دلیل گسترش و تنوع بالایی که در بین پلیمرها دارد، کاربرد و ویژگی های گوناگونی را به دنبال دارد. پلی اتیلن ها مطابق با چگالی آن ها، به دسته های گوناگونی از جمله: سنگین، سبک، سبک خطی تقسیم خواهند شد. یکی از بارزترین ویژگی های این پلیمر، کاربرد انبوه در صنعت مواد غذایی می باشد و دلیلش سمی نبودن پلی اتیلن می باشد. از این رو با گرما ، گاز های سمی نیز از خود منتشر نمیکند.

یکی از کاربرد های مهم این ماده به دلیل مقاومت مناسب آن در برابر اشعه های خورشید برای تولید پلاستیک ها یا همان نایلون های گلخانه ای میباشد. این پلاستیک ها با مقابله با شرایط محیطی مانند باد های شدید به دلیل مقاومت کششی مناسب نیز عملکرد مناسبی دارند. از این رو امروزه آن ها به جای شیشه در صنایع کشاورزی و گلخانه ای استفاده میشوند.

 

معرفی پلاستیک های گلخانه ای :

پیش از ساخت پلاستیک ها برای استفاده از گلخانه ها که در گذشته عموما برای پرورش گل ها بود از شیشه ساخته میشدند. از اوایل دهه ۱۹۶۰ که از پلاستیک پلی‌اتیلن برای اولین بار جهت پوشش گلخانه‌ها استفاده شد، پیشرفت‌های زیادی انجام شده است. پلاستیک‌های اولیه فاقد دوام بودند و باید سالانه جایگزین می‌شدند. آنها در برابر ساییدگی سازه و آب‌وهوا مقاومت نکردند. آنها همچنین در برابر تابش پرتوهای فرابنفش خورشید عمر کوتاهی داشتند.

 

معرفی پلاستیک های گلخانه ای

 

مزایای استفاده از پلاستیک های گلخانه ای :

در واقع پلاستیک‌ های گلخانه ‌ای مزایای زیادی برای کشاورزی و رشد گیاهان دارند. به دلیل ایجاد محیطی مناسب برای رشد گیاهان میتوان از این پلاستیک ها برای رشد و پرورش در فصول سرد نیز استفاده کرد. گلخانه ‌های ساخته شده از پلاستیک در مقایسه با گلخانه‌ های شیشه‌ ای بسیار ارزان‌ تر هستند. گلخانه ‌های شیشه ‌ای معمولاً ۴۰ درصد گران‌ تر از گلخانه‌ هایی هستند که صرفاً از پلاستیک ساخته شده‌اند. با استفاده از پلاستیک در پوشش گلخانه، ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد. از طرفی پوشش‌ های پلاستیکی به‌ سادگی نصب می ‌شوند. از این رو استفاده از پلاستیک نسبت به شیشه ها دردسر کمتری برای ساخت پوشش گلخانه ای دارد. که این مورد یکی از مهمترین مزایای استفاده از این مواد به جای شیشه است.

مقاومت کششی پلاستیک های گلخانه ای آن ها را در برابر ضربه مقاوم کرده است. این در حالی است که شیشه شکننده بوده و به راحتی شکسته میشود. لذا از نظر هزینه پلاستیک های گلخانه ای از شیشه ها برای نگهداری هزینه بسیار کمتری دارند. از طرفی هم پلاستیک ها عمر طولانی دارد و می‌تواند در شدیدترین شرایط زنده بماند. مواد پلی‌کربنات در طول زمان ماندگاری بیشتری دارند و دوام بیشتری نسبت به شیشه دارند. این بدان معنی است که آنها می‌توانند فشار بیشتری را تحمل کنند.

قرار گیری راحت و سریع پلاستیک ها سهولت در استفاده از آنها را بسیار بیشتر میکند. به طور کلی روکش‌های پلاستیکی در مقایسه با شیشه بسیار راحت‌تر قرار می‌گیرند. از این‌رو به شما کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید. حالا که با پلاستیک گلخانه‎ای و مزایای آن آشنا شدید در ادامه مطلب در مورد طول عمر نایلون گلخانه‌ و عوامل مؤثر بر آن اطلاعات بیشتری را کسب خواهید کرد.

نتیجه گیری :

یکی از مهمترین کاربرد پلاستیک ها ،استفاده از آن ها در پوشش گلخانه ها است. به دلیل مقاومت کششی ، قیمت پایین و سهولت در نصب پلاستیک های گلخانه ای امروزه جایگزین مناسبی برای شیشه در خصوص پوشش گلخانه های شده است. این مواد در انواع شرایط محیطی در مقاوبل باد و باران بسیار مقاوم هستند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام