رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

استفاده از پلاستیک ها به غیر از ظروف یکبار مصرف در تولید لوازم الکترونیکی به دلیل ویژگی آن ها بسیار گسترش یافته است. این مورد به دلیل قیمت ارزان در کنار تولید انبوه پلاستیک ها نیاز این صنایع را برای تولیدات سریع تر رفع کرده است. این در حالی است که پلاستیک ها نارسانا بوده و از این رو برای تولید لوازم الکتریکی والکترونیکی بسیار مناسب میباشد. اما به طور کلی بسیاری از انواع پلاستیک ها دارای مقاومت اندکی در مقابل حرارت میباشند. لذا تنها برخی از این مواد به دلیل مقاومت بالای حرارتی در آن ها ، بکارگیری این مواد مناسب تر از سایرین بوده و در نتیجه گسترش و محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین دارند.

به طور کلی ویژگی های مورد نیاز برای استفاده در خصوص وسایل الکترونیکی شامل ، عدم رسانایی ماده ، مواد سبک وزن برای جا به جایی ساده تر ، هزینه پایین به دلیل امکان استفاده همگانی ، تولید بالا به علت پاسخگویی به نیاز افراد میباشد. پلاستیک ها تمامی این موارد دارا هستند. در این مقاله به معرفی و برسی انواع پلاستیک مورد استفاده در تولید لوازم الکتریکی و الکترونیکی میپردازیم.

کاربرد پلاستیک ها در تولید لوازم الکترونیکی

معرفی پلاستیک ها در تولید لوازم الکترونیکی :

همان طور که اشاره شد به دلیل خصوصیات محصولات صنایع الکتریکی ، مواد مورد استفاده در این صنعت باید دارای ویژگی های خاصی باشند. به طور کلی به دلیل وزن پایین پلاستیک ، این ماده علاوه بر کاهش هزینه ها به خصوص در بخش جا به جایی بسیار مؤثر است. از طرفی این مواد از نظر رسانایی یک عایق به صرفه و مناسب برای استفاده به عنوان بدنه محصولات الکتریکی است. در واقع پلاستیک های در تولید لوازم الکتریکی به دلیل ویژگی های آن محبوبیت بالایی دارند. همچنین به دلیل صهولت در تولید قیمت ارزان مواد پلاستیکی ، باعث افزایش میزان تقاضای تجهیزات الکترونیکی و برق شدند.

تجهیزات برقی و الکترونیکی هم اکنون به عنوان بخش های بسیار مهمی از زندگی امروزه ما به شمار می‌آیند. ما از تجهیزات برقی برای تمامی موارد استفاده می‌کنیم و هنوز به میزان بسیار کمی در خصوص نحوه سر هم بندی آنها فکر می‌کنیم. بله همه این موضوع را می دانند که محصولات بسیار زیادی از خشک کننده های مو تا ماکروفرها از بردهای مدار های الکترونیکی ساخته شده اند. در ادامه به ویژگی های مورد نیاز پلاستیک ها در تولید لوازم الکترونیکی توضیحاتی داده میشود.

ویژگی های مورد نیاز در تولید لوازم الکترونیکی :

همان طور که گفته شد به دلیل ویژگی های پلاستیک ها در صنایع الکتریکی کاربرد بسیاری دارند. اما باید گفت که به دلیل نیاز های این صنعت تمامی پلاستیک ها توانایی بکارگیری در این زمینه را ندارند. اغلب محصولات الکتریکی با ایجاد گرما و حرارت همراه هستند. برخی از پلاستیک ها مقاومت حرارتی اندکی داشته و از این رو نمیتوان در بسیاری از موارد در ساخت قطعات الکتریکی از آن ها استفاده کرد. از طرفی هم پلاستیک ها به عنوان عایق عمل کرده و از آن ها مستقیم در تماس با قطعه الکتریکی استفاده میشود. از این رو حرارتی که از آن ها دریافت میکند نباید منجر به تغییر فیزیکی آن شود.

کاربرد پلاستیک ها در تولید لوازم الکترونیکی

به دلیل توضیحات گفته شده ، از پلاستیک هایی که دارای ویژگی مقاومت نسبی در برابر جرارت هستند در این صنایع استفاده بیشتری میشود. از طرفی به طور کلی تقریباً تمامی پلاستیک ها نارسانا بوده و به همین دلیل استفاده از آن ها به عنوان عایق کاربرد بالایی دارد. البته امروزه پلاستیک هایی تحت عنوان پلاستیک های رسانا تولید میشود که از ان برای تولید قطعات رسانا استفاده میگردد. اما با این حال معمولا به دلیل ویژگی های شیمیایی این ماده رسانا نیست. همچنین این مواد دارای مقاومت فیزیکی مناسب در کنار وزن اندک هستند. از این رو قابل حمل بوده و استفاده از آن ها را ساده تر میکند.

نتیجه گیری :

پلاستیک ها به دلیل ویژگی های بسیاری که دارد در تولید لوازم الکتریکی کاربرد زیادی داشته و به دلیل تأثیر گذاری بر هزینه های تولید از طرف تولیدکنندگان نیز محبوبیت بالایی دارد. به طور کلی به دلیل نارسنایی این ماده به همراه هزینه های پایین در تولید آن گسترش بالایی در صنایع الکتریکی به خصوص در تولید قطعات الکترونیکی کاربرد دارد. در این مقاله به برسی مواد پلاستیکی در این صنایع پرداختیم.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام