رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

برای جواب به سوال اینکه چرا ما از پلاستیک ها استفاده میکنیم به ویژگی های آن برمیگیردد. خصوصیات این ماده باعث شده تا که آن به یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در تمامی صنایع تبدیل شده است. این در حالی است که به دلیل استفاده نادرست از مواد پلاستیکی به خصوص در بخش ظروف یکبار مصرف مشکلات زیست محیطی بسیاری بوجود آمده است. اما همچنین مصرف کنندگان باید نحوه استفاده از این ماده راجهت جلوگیری از بروز مشکات آن بدانند.

به طور کلی جهت استفاده صحیح از مواد پلاستیکی باید اطلاعات کافی در خصوص مواد اولیه آن ها داشته باشید. این اطلاعات میتواند شما را در تهیه محصولات خود آگاه تر کند. لازم به ذکر است که برخی از مواد پلاستیکی علاوه بر عدم تجزیه پذیری ، غیزر قابل بازیافت نیز هستند. این پلاستیک ها عموما در صنایع مورد استافده قرار گرفته و نباید در مواردی همچون تولید ظروف یکبار مصرف بکار گرفته شود. در این مطلب به برسی این مورد و جواب به سوال اینکه چرا از پلاستیک ها استفاده میکنیم خواهیم پرداخت.

چرا از پلاستیک ها استفاده می کنیم

چرا ما باید از پلاستیک ها استفاده کنیم :

جایگزینی پلاستیک با مواد خام دیگر اغلب مورد بحث قرار می گیرد. با این حال، واقعیت این است که جایگزینی برخی مواد با پلاستیک مزایای بسیاری دارد. به طور کلی پلاستیک ها داری یک سری از ویژگی ها بوده که در زمینه های مختلف مانند کارایی و اقتصادی خود رو نشان میدهد. همچنین میتوان گفت که پلاستیک ارزان است، به راحتی در دسترس است و استفاده از آن گسترده میباشد. از آنجایی که پلاستیک یک ماده مقرون به صرفه و بادوام است، می توان آن را در همه چیز از مواد بسته بندی گرفته تا بطری های پلاستیکی، نی تا کیسه های پلاستیکی و موارد دیگر یافت. همچنین در ادامه جهت جواب به سوال چرا از پلاستیک ها استفاده میکنیم برخی از مزایای آن را آورده ایم.

پلاستیک ضایعات مواد غذایی را کاهش می دهد

بسته بندی پلاستیکی باعث ماندگاری بیشتر مواد غذایی و کاهش ضایعات مواد غذایی می شود. تولید مواد غذایی حدود 35 درصد از گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد، در حالی که تولید همه پلاستیک ها 4 درصد را تشکیل می دهد. جمعیت روی زمین در حال افزایش است و منابع برای تولید غذا باید بهینه شود. بسته بندی مناسب طراحی شده برای به حداقل رساندن مقدار غذای دور ریخته شده در مسیر خود از مزرعه به میز بسیار مهم است.

مثلا؛ یک خیار پیچیده شده در 1.5 گرم پلاستیک آن را به مدت 14 روز تازه نگه می دارد که 11 روز بیشتر از زمانی است که بسته نشده بود. دوام گوشت چرخ کرده در یکی از بسته بندی های Scanfill پنج تا شش برابر بیشتر از بسته بندی شده در فروشگاه و بسته بندی با فیلم است. در بسته بندی Scanfill فقط نیمی از پلاستیک موجود در مواد استفاده می شود.

چرا از پلاستیک ها استفاده می کنیم

با تغییر و بهینه سازی روش بسته بندی در خواربارفروشی ها می توانند صدها تن گوشت و سایر مواد غذایی را ذخیره کنند. اگر فروشگاه ها انتخاب مواد در سینی های خود را به مواد سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت به روز کنند، می توان صرفه جویی بیشتری در محیط زیست انجام داد. هر دو تغییر به کاهش ضایعات مواد غذایی و کاهش انتشار CO2 کمک می کند.

پلاستیک باعث کاهش انتشار CO2 می شود

یک بطری شیشه ای حدود 327 گرم وزن دارد، یک بطری پلاستیکی حاوی همین مقدار مایع 27 گرم وزن دارد. بنابراین، برای همان وزن حمل و نقل، مایع بیشتری را می توان در بطری های پلاستیکی در مقایسه با بطری های شیشه ای حمل کرد. این باعث کاهش تعداد حمل و نقل می شود که به معنای کاهش مصرف انرژی، انتشار دی اکسید کربن و هزینه های حمل و نقل است.

پلاستیک همچنین اتومبیل‌ها، هواپیماها و قایق‌های ما را سبک‌تر می‌کند، به این معنی که آن‌ها به اندازه‌ای سوخت مصرف نمی‌کنند و دی‌اکسید کربن آنقدر که گویی سنگین‌تر هستند، آزاد نمی‌کنند. پلاستیک انتشار دی اکسید کربن را 30 میلیون تن در سال کاهش می دهد در مقایسه با زمانی که ما از مواد دیگری در زمان طراحی خودروها استفاده می کردیم. این باعث می شود که پلاستیک ها در مقایسه با استفاده از قطعات فولادی به جای پلاستیک، به طور قابل توجهی از نظر منابع کارآمدتر شوند. این مقدار برابر با میزان دی اکسید کربن یا CO2 است که در طول 200 میلیارد کیلومتر رانندگی منتشر می شود – که به نوبه خود معادل یک میلیون اتومبیل است که پنج بار در سراسر جهان رانده شده است.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام