رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

به طور کلی کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی در بیشتر در خصوص تولید ظروف نگهداری از آن ها میباشد. با این که پلاستیک در ظروف یکبار مصرف کاربرد بالایی دارند اما از این مواد در ظروفی مشابه با موادی غیر سمی در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز جهت بسته بندی خود استفاده میکنند. با این حال استفاده از مواد مختلفی به جمله پلاستیک مانند فلزات در این صنایع مشاهده میشود. برخی از از قدیمی ترین مواد بسته بندی در این زمینه شیشه ها هستند. اطلاعات زیر جزئیات مربوط به مواد مورد استفاده برای بسته بندی لوازم آرایشی را ارائه می دهد. در این مطلب به برسی و معرفی کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی توضیحاتی داده شده است.

مواد مورد استفاده در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی :

همان طور که گفته شد پلاستیک ها کاربرد بالایی در ظروف بسته بندی در این زمینه دارند. به طور کلی انقلاب صنعتی استفاده از پلاستیک و فلزات را برای ساخت ظروف لوازم آرایشی مانند قوطی و تیوب گسترش داد. اما با این حال در این زمینه از مواد بسیار دیگری نیز استفاده میشود. در ادامه این مقاله از رویال پلاستیک کارن سعی شده این مواد به طور خلاصه توضیح داده شود.

کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی

ظروف شیشه ای

شن و ماسه معروف به سیلیس ماده اصلی شیشه است که با اکسیدهای فلزی، کربنات سدیم و سایر عناصر کمیاب مخلوط شده است. کوزه های شیشه ای برای بسته بندی امولسیون ها محبوب هستند، زیرا حذف محصول با انگشت را آسان می کنند. یکی از مزایای کلیدی شیشه این است که ظاهری تزئینی و تمیز دارد. سه نوع اصلی شیشه عبارتند از بوروسیلیکات، سودا-آهک تصفیه شده و سودا-آهک معمولی. هر کدام دارای خواص شیمیایی منحصر به فردی هستند.

شیشه بوروسیلیکات از نظر شیمیایی بی اثرتر از شیشه سودا-آهک است، زیرا حاوی بور و/یا آلومینیوم و روی است. این لیوان حاوی هیدروکسید سدیم است که همراه با سایر مواد، ذرات کمیاب می توانند پس از یک سال نگهداری در آب مقطر داخل ظرف شیشه ای مخلوط شوند. سودا-آهک تصفیه شده برای دوره های طولانی یا ذخیره سازی مفید است در حالی که سودا-آهک معمولی مقاومت شیمیایی بیشتری دارد که برای بسته بندی های عمومی مناسب است.

شیشه های شیشه ای دیواره ضخیم کوچک برای محصولات سایه چشم، براق کننده لب و کرم استفاده می شود. شیشه های شیشه ای بزرگتر برای فونداسیون، پاک کننده های آرایش، کرم ها و پودرها استفاده می شود. ظروف شیشه ای کهربایی برای محصولات حمام و بدن که رنگ شفاف ندارند طراحی شده اند. وقتی یون‌های سدیم کاهش می‌یابد، شیشه به شکل مقاوم‌تری در بسته‌بندی لوازم آرایشی تبدیل می‌شود.

ظروف پلاستیکی

مهمترین ماده در خصوص تولید ظروف لوازم آرایشی بهداشتی ظروف پلاستیکی هستند. در واقع بسته بندی های لوازم آرایشی و بهداشتی متنوعی از پلاستیک ساخته شده است که به دلیل راحتی و کیفیت بهداشتی آن محبوبیت بالایی نیز دارد. متأسفانه، پلاستیک تمایل به ایجاد مقدار زیادی زباله دارد و پس از باز شدن، معمولاً محصولات باید فوراً مصرف شوند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت پلاستیک به دلیل قیمت پایین آن است. همچنین سبک، انعطاف پذیر، نشکن و بادوام است. علاوه بر این، بی بو است و ظاهر دلپذیری دارد.

عیب اصلی پلاستیک پایداری فیزیکی آن است که آن را مستعد جذب، ترک خوردگی استرس و فرسودگی می‌کند. مقاومت در برابر جوهر و سایر مواد شیمیایی می تواند استفاده از آن را برای انواع خاصی از بسته بندی محدود کند.

رایج ترین نوع پلاستیک مورد استفاده در بسته بندی لوازم آرایشی PP است. پلاستیک های دیگر عبارتند از PET و مواد اکریلیک. پلاستیک اکریلیک ظاهری شیشه ای دارد اما مانند شیشه نمی شکند. از منظر زیبایی شناسی، بسته به جنس، پلاستیک ها را می توان در رنگ ها یا رنگ های مختلف ساخت.

ظروف فلزی

ظروف فلزی

قوطی ها و لوله ها معمولاً از فلزاتی مانند آلومینیوم یا قلع ساخته می شوند. آلومینیوم در برابر میکروب ها محافظت می کند و یکی از بازیافتی ترین مواد روی کره زمین است. اکثر لوله های تاشو از آلومینیوم ساخته شده اند، در حالی که قلع و سرب نیز درصد قابل توجهی را در بسته بندی لوازم آرایشی تشکیل می دهند.

فلزات به عنوان بسته بندی نشکن برای قوی ترین محافظت ممکن از محصولات عمل می کنند. آنها همچنین می توانند با محافظت در برابر رطوبت یا دمای بالا از محصولات محافظت کنند. برای شرکت هایی که سعی در ارائه تصویری سازگار با محیط زیست دارند، فلزات بسیار قابل بازیافت هستند. مزیت کلیدی دیگر این است که فلزات را می توان در اشکال و اندازه های مختلف ساخت تا از هدر رفتن جلوگیری شود. به طور کلی، فلزات راه حلی مقرون به صرفه، بادوام و پایدار هستند. به عنوان مثال، ظروف لوازم آرایشی فلزی در ترکیب با پلاستیک، گزینه‌های طراحی منحصر به فردی را به بازاریابان ارائه می‌دهند تا بخش قیمت بالایی را هدف قرار دهند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام