رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

کاربرد پلاستیک های یکبار مصرف بیشتر در جهت رعایت بهداشت فردی میباشد. با استفاده از این موارد به خصوص ظروف یکبار مصرف ، نیازی به بکارگیری دوباره جهت فرد دیگری نیست. به همین دلیل در صورت وجود عوامل بیماری زا در یک فرد آن به شخص دیگری منتقل پیدا نمیکند. از طرفی به علت این ویژگی این مواد در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد. برای مثال در تولید ظروف دارو ها ، تولید سرنگ ها و موارد مصرفی در زمینه تجهیزات پزشکی کاملا قابل مشاهده است.

از طرفی در بیمارستان به علت فراوانی عوامل بیماری زا در سرو غذا ها از پلاستیک های یکبار مصرف ( عموما پیاهی ) استفاده میشود. این مورد باعث حذف احتمال انتقال موارد بیماری زا ( از طرف افراد بیمار داخل یک بیمارستاان ) به فرد دیگر میشود. که در این خصوص میتوان به وضوح کاربرد پلاستیک های یکبار مصرف را تنها برای یک بیمارستان مشاهده کرد. با این حال این نوع از مواد پلاستیکی در بسیاری از صنایع دیگر همچون صنایع بسته بندی ، صنایع ساختمان سازی و… کاربرد های بسیار گسترده ای دارد. در ادامه برای معرفی و برسی انوع این مواد توضیحاتی داده شده است.

کاربرد پلاستیک های یکبار مصرف

معرفی کاربرد پلاستیک های یکبار مصرف :

همان طور که از نام این مواد پیداست ، به پلاستیک هایی که مدت زمان مصرف آن ها کوتاه بوده و صرفا برای استفاده در آن زمان طراحی و تولید میشوند را پلاستیک های یکبار مصرف یا به اختصار SUP  (Single Use Plastic)میگویند. این پلاستیکها اغلب دارای موادی بوده که توانایی استفاده به صورت مداوم را نداشته و یا در طی زمان و تغییر شرایط در استفاده مجدد دچار مشکل میشوند. با این حال به دلیل تولید عظیم این مواد یکی از ویژگی های مهم در آن ها بازیافت پذیری آن است. چرا که در صورت عدم بازیافت پذیری این ماده مشکلات زیستی بزرگی ایجاد خواهد شد.

اهمیت بازیافت در پلاستیکهای یکبارمصرف :

اهمیت بازیافت در پلاستیک ها به خصوص موارد یکبار مصرف ان بسیار فراوان میباشد. به علت مورد ذکر شده امروزه سازمان های مربوطه قوانین خاصی را در این زمینه برای تولید این مواد پلاستیکی ایجاد کرده اند. به طور کلی بسیاری از مواد بسته بندی فقط یک بار قبل از بازیافت یا ارسال به محل دفن زباله استفاده می شوند. با این حال، پلاستیک، به جای مواد دیگر، معمولاً به اصطلاح “یک بار مصرف” در رسانه ها متصل می شود. در صورت نگاه دقیق و ایده‌آل، پلاستیک به این شکل نباید در نظر گرفته شود. زیرا این مواد همیشه در یک محصول دیگر بازیافت می‌شود. این مورد باعث بازگشت این ماده به چرخه مصرف شده وو وابستگی ما به مواد بکر را برای مصارف کم اهمیت تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

برای مثال سالانه یا بهتر است بگوییم روزانه مقادیر بسیار بالایی از پلاستیک های زباله تولید میشود. تمامی این کیسه های زباله از پلاستیک های بازیافت شده تهیه میشود. در صورتی که ما بخواهیم از مواد دیگر استفاده کنیم هم آن مواد را برای فعالیت نه چندان مهم استفاده کردیم و هم هزینه ها را در زمینه نامناسب بکار گرفتیم. لذا یکی از کاربرد های غیر مستقیم پلاستیک های یکبار مصرف و بازیافت آن ، کاهش هزینه ها و استفاده به صرفه از منابع میباشد.

کاربرد پلاستیک های یکبار مصرف

وضعیت در کشور های دیگر مقداری متفاوت است. به طور کلی ۷۸ درصد از بسته‌بندی‌های پلاستیکی در بریتانیا بازیافت می‌شوند، ۴۶ درصد بازیافت می‌شوند و بریتانیا در رتبه هفتم اروپا قرار دارد. همه پلاستیک‌ها را می‌توان بازیافت کرد، اما در حال حاضر موانع فنی برای بازیافت برخی از انواع آنها در مقیاس صنعتی وجود دارد، اگرچه کار در سراسر جهان برای غلبه بر آنها در حال انجام است. ا یکی از مهمترین کاربرد این مواد در صنایع غذایی میباشد.

کاربرد مواد پلاستیکی یکبارمصرف در صنایع غذایی :

به طور کلی مهمترین کاربرد مواد پلاستیکی یکبار مصرف در تولید ظروف نگهداری از مواد غذایی و محصولات خوراکی میباشد. بسته بندی پلاستیکی بسیار بهداشتی است و مواد غذایی و سایر محصولات را در برابر هرگونه میکروب معلق در هوا عایق نگه می دارد. همچنین از انتشار میکروب ها توسط افرادی که با کالاهای در نظر گرفته شده برای مصرف استفاده می کنند، جلوگیری می کند. این یک ماده بسیار همه کاره است که در بسیاری از موارد قابل آب بندی مجدد است و به ارائه کالاها در اندازه ها، بسته ها یا قسمت های مناسب کمک می کند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام