رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

کاربرد های پلی اتیلن در تولید پلاستیک های یکبار مصرف بسیار گسترده است. به طور کلی پلاستیک های PE یکی از مهمترین مورد استفاده در این صنایع میباشد. به طوری که گرید های مختلف این پلیمر سهم بسیار زیادی در تمامی صنایع از جمله صنایع بسته بندی دارند. پلیمر PE یکی از پرکاربرد ترین مواد اولیه برای تولید انواع پلاستیک های مختلف میباشد. از جمله مهمترین کاربرد PE در ظروف یکبار مصرف است. در واقع اکثریت پلاستیک های تولید شده در این زمینه از این پلیمرها تهیه میشوند. برای مثال در ساخت بطری های آب معدنی از PET به عنوان یکی از پلاستیک های شده از دسته بندی پلیمرهای PE ایجاد شده است. همچنین این پلیمر ها در صنایع بسته بندی برای نگهداری از مواد غذایی کاربرد بسیاری دارند. یکی از مهمترین کاربرد PE در ساخت و تولید ظروف یکبارمصرف ، پایداری شیمیایی و مقاومت نسبی حرارتی آن است. از این رو برخی از گرید های پلی اتیلن به صورت پلاستیک فود گرید در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارد. در این مطلب به معرفی کاربرد پلی اتیلن در ظروف یکبار مصرف میپردازیم. همچنین اهمیت استفاده از این پلاستیک را مورد برسی قرار میدهیم.

کاربرد پلاستیک پلی اتیلن در ظروف یکبار مصرف

معرفی پلی اتیلن :

پلیمر های پلی اتیلن تهیه شده از مواد نفتی میباشند. به عبارت دیگر این مواد از دسته بندی پلیمر های مصنوعی هستند. به طور کلی این پلاستیک تجزیه ناپذیر است. این پلیمرها دارای ساختاری بسیار ساده میباشند. اما با وجود این ساختار ، دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیار فراوانی هستند. برخی از این مواد به عنوان پلاستیک های نشکن و فشرده نیز شناخته میشوند. این مواد مقاومت فیزیکی بالایی داشته و در مقابل نیروهای کششی و فشاری بسیار مقاوم میباشند. از طرفی برخی دیگر دارای پایداری شیمیایی بالا تری نسبت به سایرین میباشد. که این مورد باعث عدم انتشار مواد سمی در شرایط محیطی در این پلاستیکها شده است. در نتیجه استفاده از آن ها سالم تر میباشد. کاربرد پلیمر PE بسیار فراوان میباشد. یکی از مهمترین و پرکاربردترین موارد ، استفاده از آن در تولید انواع ظروف یکبار مصرف میباشد. در واقع این ماده یکی از پرمصرف ترین مواد پلاستیکی در این زمینه است. در ادامه برای درک بهتر شما ، در این زمینه توضیح بیشتری خواهیم داد.

معرفی کاربرد پلی اتیلن در ظروف یکبار مصرف :

همان طور که گفته شد کاربرد های پلی اتیلن در ظروف یکبار مصرف بسیار گسترده میباشد. به حدی که این مواد را به عنوان محبوب ترین پلیمر جهان میشناسند. مواد اولیه این پلیمر فرآوانی مناسبی دارد. همچنین دسترسی به این مواد بسیار ساده میباشد. از این تهیه و تولید پلی اتیلن ها با هزینه بسیار کمتری نسبت به مواد دیگر صورت میگیرد. که این به معنای قیمت کمتر آن برای مصرف کننده ها است. که به همین دلیل کاربرد این پلیمر هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده در تمامی زمینه ها جایگاه ویژه ای دارد. از طرف دیگر تعداد و توان تولید در ظروف یکبار مصرف اهمیت بسیار فراوانی دارد.

کاربرد پلاستیک پلی اتیلن در ظروف یکبار مصرف

به دلیل هزینه و سهولت بالا در تولید پلیمر های PE این مواد توانایی بالایی در تولید انبوه دارند. لذا کاربرد پلی اتیلن ها در ظروف یکبار مصرف بسیار حائز اهمیت است. البته تنها قمت و سهولت این پلیمرها باعث این حجم از تولید و مصرف آن نشده است. در واقع پلی اتیلن ها علاوه بر هزینه پایین در تولید ، دارای خصوصیاتی همچون قابلیت رنگ پذیری مناسب ، پایداری شیمیایی ، مقاومت فیزیکی ، شفافیت و موارد بسیار دیگر میباشند. از این رو اهمیت استفاده از این پلیمر در تولید ظروف یکبارمصرف تنها به دلیل ویژگی های مثبت فراوان این ماده است. به طوری که این ماده را نه تنها در این زمینه بلکه در صنایع مختلف دیگر به جزئی جدایی نشدنی تبدیل میکند.

نتیجه گیری :

پلاستیک های پلی اتیلن یکی از انواع پلاستیک از دسته بندی پلیمر های ترموپلاست میباشند. این مواد در تولید دسته بسیار گسترده از پلاستیکها مورد استافده قرارگرفته اند. همچنین به دلیل ویژگی های بسیار فراوان موجود در این پلاستیک ها امکان استفاده از آن در صنایع به خوص در تولید ظروف یکبار مصرف به سادگی وجود دارد. در این مطلب به برسی کاربرد PE در ظروف یکبار مصرف پرداخته شد.

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام