رویال پلاستیک کارن

شرکت تولیدی رویال پلاستیک

فیلیپین یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که به شدت از تاثیرات همه‌گیری کووید-19 آسیب دیده است.

تعداد بالای موارد، نه تنها بر صنعت پزشکی و بهداشت و درمان کشورفیلیپی، بلکه بر رشد اقتصادی آن نیز فشار زیادی وارد می کند. در سال 2020، تولید ناخالص داخلی این کشور به 9.6- درصد کاهش یافت که به عنوان بزرگترین کاهش سالانه ثبت شده است.

صنایع، کاهشی در تولید داشتند در حالی که بخش خدمات با شکست قابل توجهی مواجه شد. با این حال، این کشور اکنون در حالی که سایر فعالیت های تجاری در حال باز شدن هستند، تولیدات صنعتی خود را دوباره به بهره برداری می رساند.

تحلیلگران و اندیشکده‌ها پیش‌بینی می‌کنند که رشد ۵ تا ۷ درصدی برای کل سال ۲۰۲۲ خواهد بود. صنعت پلاستیک فیلیپین فرصت های گسترده ای را برای تامین کنندگان فناوری های نوآورانه تولید، ارائه می دهد.

برای صنعت پلاستیک فیلیپین، همه‌گیری COVID-19 به دلیل افزایش تقاضا برای بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین تجهیزات پزشکی فرصت‌هایی به وجود آمد. در حالی که صنایع پلاستیک کشور فیلیپین عمدتاً متشکل از سازندگان و تولیدکنندگان پلاستیک است که رزین های پلاستیکی را به محصولات نهایی صنعتی و مصرفی تبدیل می کنند، همچنین پیوندهای قوی با صنایعی مانند لوازم خانگی، الکترونیک/برق، ساختمان ، دارو و لوازم آرایشی و غیره ایجاد می کند.

محصولات نهایی صنعت پلاستیک فیلیپین  شامل پلاستیک های انعطاف پذیر، گونی، ریسمان و کابل، لوله و اتصالات، محصولات پی وی سی، بسته بندی سفت و سخت، نوارها و بسیاری موارد دیگر می باشد.

طبق یک مطالعه بازار توسط Mordor Intelligence، در برابر چالش‌های فراوان، بازار پلاستیک فیلیپین تا سال 2026 بیش از 5 درصد رشد سالانه را ثبت می‌کند. این گزارش حاکی از آن است که علیرغم کاهش سرعت در صنایع خودروسازی و حمل و نقل، کالاهای مصرفی و الکترونیک به دلیل محدودیت‌ها و مسائل تجاری، صنعت بسته‌بندی عملکرد قابل توجهی داشته است که تقاضا برای بسته‌بندی هوشمند هرگز آنقدر قوی نبوده است.

در بخش غذا و مراقبت های بهداشتی. بر اساس گزارش گلوبال دیتا، انتظار می رود که بخش بسته بندی در فیلیپین تا سال 2024 به 69 میلیارد واحد برسد که CAGR 3.3 درصد تا سال 2024 است. این بخش عمدتاً ناشی از رشد بسته‌بندی‌های پلاستیکی سفت و سخت است که پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده سریع‌ترین حجم CAGR با 6.4 درصد را به ثبت برساند.

این گزارش همچنین بیان می کند که بسته بندی انعطاف پذیر بیش از 33 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. برای دستیابی به اهداف اقتصاد دایره ای، شرکت های بسته بندی مستقر در فیلیپین متعهد شده اند که بازیافت پایدار را دنبال کنند

 

خوش بینی زیاد در تولید پلاستیک، تقاضا برای تجهیزات قالب گیری تزریقی مانند تجهیزاتی که می توانند رزین های بکر و پلاستیک های مصرفی پس از بازیافت را پردازش کنند، افزایش یافته است. فرآیند قالب گیری تزریقی در تولید پالت، بطری، درپوش، قطعات خودرو، ساخت و ساز و لوازم پزشکی بسیار ارجحیت دارد.

اکسترودرها و همچنین تجهیزات اکستروژن که انعطاف پذیری، بهره وری بالا و صرفه جویی در انرژی را ارائه می دهند توسط تولید کنندگان پلاستیک فیلیپینی استفاده می شوند. از سوی دیگر، پلاستیک های مهندسی با خواص مکانیکی عالی و پلاستیک های زیست تخریب پذیر توسط افرادی که در تولید بسته بندی های هوشمند و محصولات مصرفی سازگار با محیط زیست فعالیت می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد

در جستجوی سیستم های بازیافت و تبدیل زباله کارآمد از آنجایی که بخش صنعتی فیلیپین به سمت بهبودی از تأثیر همه‌گیری کووید-19 حرکت می‌کند و شتاب رشد خود را دوباره به دست می‌آورد، انتظار می‌رود الزامات فناوری‌های پیشرفته برای دستیابی به اقتصاد دایره‌ای و کاهش ردپای کربن این کشور تشدید شود. شرکت های فعال در تولید پلاستیک نیاز به بررسی استانداردها و فرآیندهای پذیرفته شده جهانی برای دستیابی به این اهداف را می بینند.

 

برندهای معروف این واقعیت را می پذیرند که تنها راه، مفهوم اقتصاد دایره ای است. در فیلیپین، ابتکارات متعددی در حال اجرا هستند که تقاضا برای ماشین‌های نوآورانه و فرآیندهای تولید را ایجاد می‌کنند. آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID)، از طریق برنامه شهرهای پاک، اقیانوس آبی (CCBO) خود، با نستله فیلیپین، همکاری کرده است تا به واحدهای دولتی محلی (LGUs) کمک کند تا ارتباط بین تغییرات آب و هوا و مدیریت زباله‌های جامد را درک کنند.

در این همکاری، نستله فیلیپین نکاتی را در مورد بهبود مدیریت پسماندهای جامد محلی در حین اجرای برنامه آموزشی تغییر اقلیم و مدیریت پسماند جامد ارائه می دهد. نستله فیلیپین قبلا متعهد شده بود استفاده از مواد بازیافتی را در بسته بندی های خود افزایش دهد. ادغام اقلام upcycled برای کاهش وابستگی به مواد اولیه یکی از گام های مهم برای دستیابی به اهداف دایره ای آن است و بسیاری از تولیدکنندگان ماشین آلات به این روند پاسخ می دهند

غول مواد غذایی و نوشیدنی اندونزیایی، گروه PT Mayora Indah (گروه مایورا) با دو شرکت مدیریت زباله های پلاستیکی در تلاش برای بهبود پروژه های جمع آوری زباله و بازیافت پلاستیک در مترو مانیل شریک شده است.

 

از آنجایی که شرکت‌های داخلی و خارجی بیشتری که در زمینه تولید پلاستیک در فیلیپین فعالیت می‌کنند به سمت یک اقتصاد دایره‌ای پیش می‌روند، پیش‌بینی‌ها برای افزایش نیازمندی‌ها برای سیستم‌های پیشرفته بازیافت و مدیریت زباله، تامین‌کنندگان این ماشین‌ها را از منابع بین‌المللی مانند چین، ژاپن، تایوان، اروپا و… جذب می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری پلیمر و بسته بندی – پپنا

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام